Γιατί ξαφνικά τόσοι πολλοί άνθρωποι σταμάτησαν να τρώνε παγωτό; Πτώση των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο

Γιατί ξαφνικά τόσοι πολλοί άνθρωποι σταμάτησαν να τρώνε παγωτό; Πτώση των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο
Open Image Modal
Woman holding ice cream
agrobacter via Getty Images

Το παγωτό ήταν και θα είναι για πάντα στην κορυφή των εδεσμάτων, η απόλαυση που όλοι λαχταράμε τα καλοκαίρια και το σύμβολο των πιο ξένοιαστων παιδικών μας αναμνήσεων. Η γεύση ενός καλού παγωτού – εν ανάγκη ακόμη και ενός μέτριου- μπορεί να συγκινήσει τον ουρανίσκο μας όσο λίγα πράγματα και σίγουρα ευφραίνει την καρδιά μας κάπως σαν το αγαπημένο μας φαγητό φτιαγμένο από τα χέρια της μαμάς.

Κι όμως...Όλο και λιγότεροι άνθρωποι επιτρέπουν στον εαυτό τους να ενδώσει σε αυτή την απόλαυση, σύμφωνα και με τα στοιχεία της εταιρείας Mintel. Οι παγκόσμιες πωλήσεις παγωτού μειώθηκαν από 15,6δισεκ λίτρα το 2015 σε 13δισεκ λίτρα το 2016. Η μείωση αυτή μεταφράζεται σε ένα ποσοστό 16,7% που όταν καταγράφεται μέσα σε έναν μόνο χρόνο είναι κάτι παρά πάνω από αξιοσημείωτη.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως οι άνθρωποι δεν συνεχίζουμε να λατρεύουμε το παγωτό. Η μείωση στην κατανάλωση παρατηρείται σε πρωτίστως σε δυτικές χώρες και κύριος λόγος είναι η ζάχαρη. Σε πολλές χώρες διεξάγονται οργανωμένες ενημερωτικές καμπάνιες για τις αρνητικές συνέπειες των υψηλών ποσοτήτων κατανάλωσης ζάχαρης ενώ η τάση αυτή ενισχύεται από τις ιστοσελίδες και τα περιοδικά που εστιάζουν στην υγιεινή διατροφή και ακολουθούν φυσικά τα ΜΜΕ.

Η αγορά όμως προσαρμόζεται. Ήδη πολλοί παρασκευαστές παγωτών πειραματίζονται στις συνταγές τους προσπαθώντας να ακολουθήσουν τις διατροφικές τάσεις (πχ χρησιμοποιώντας γάλα αμυγδάλου) αν και σε αυτές τις περιπτώσεις έχουμε σημαντική αύξηση και της αξίας του προϊόντος γεγονός που το κάνει πιο δυσπρόσιτο, κάτι σαν είδος πολυτελείας αλλά στον τομέα της διατροφής. Επίσης το παγωμένο γιαούρτι γίνεται όλο και πιο ευρέως «αποδεκτό» ως επιδόρπιο, αφού αποτελεί μια πιο υγιεινή επιλογή και έτσι αρκετοί το επιλέγουν ως υποκατάστατο του παγωτού.

Προκειμένου πάντως να καλυφθούν οι απώλειες και να μεγαλώσει η αγορά γίνεται μια πολύ εντατική προσπάθεια προώθησης του παγωτού σε αγορές που δεν ήταν ποτέ δημοφιλή όπως η Κίνα και η Ινδία.

Πηγή: Guardian