Όλοι μας έχουμε δει τις καμπάνιες που γίνονται κατά καιρούς για τον καρκίνο του μαστού και όλοι μας, πλέον, ξέρουμε το κλασικό μοτίβο που ακολουθούν, στη συντριπτική τους πλειονότητα: ροζ κορδελάκια, ροζ καρδούλες, ροζ σύμβολα κ.ο.κ. Παρότι η δράση ως δράση έχει καλό σκοπό, κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό, είναι η υλοποίησή της που χάνει στα σημεία. Πώς θα ευαισθητοποιήσεις κάποιον με ένα ροζ κορδελάκι και, κυρίως, πώς θα εκπαιδεύσεις τον κόσμο και ειδικότερα τις γυναίκες για αυτό το μείζον θέμα υγείας, απλά και μόνο βάζοντάς τες να ποστάρουν μια καρδούλα στα κοινωνικά δίκτυα;
Ευτυχώς, μια φωτογραφία που ανέβηκε χτες στο Facebook και μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές έχει μοιραστεί από δεκάδες χιλιάδες κόσμου, βάζει τα πράγματα στη θέση τους και δείχνει πώς μπορείς να κάνεις σωστά μια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού.
Η Erin Smith Chieze ήταν η πρώτη που ανέβασε την εν λόγω φωτογραφία, η οποία απεικονίζει 12 λεμόνια σε μια αυγοθήκη, στο προφίλ της στο Facebook, ως απάντηση σε ένα «παιχνίδι» που παιζόταν τις τελευταίες ημέρες στο ίντερνετ, στο πλαίσιο του οποίου ο κόσμος πόσταρε μια καρδιά για να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τον καρκίνο του μαστού.
«Κάποιος κάποτε ανέβασε μια φωτογραφία στο Facebook δείχνοντας πώς μοιάζει ο καρκίνος του μαστού. Όχι πώς τον αισθάνεσαι, αλλά πώς πραγματικά μοιάζει», γράφει η Chieze. «Το Δεκέμβριο του 2015, όταν είδα ένα βαθούλωμα που έμοιαζε με μια από αυτές τις φωτογραφίες, ήξερα αμέσως πως ήταν καρκίνος του μαστού».
Η Chieze διαγνώσθηκε με καρκίνο του μαστού πέντε μέρες αργότερα, όταν και έμαθε πως βρισκόταν στο τερματικό 4 στάδιο της ασθένειας.
Διαβάστε επίσης:Η Μαριλένα Καραμολέγκου ανακάλυψε τον καρκίνο στα 33. Σήμερα, φορά την ατυχία της ως παράσημο
«Μια καρδιά δε με βοήθησε να ευαισθητοποιηθώ», γράφει. «Ήξερα τι ήταν ο καρκίνος του μαστού. Ήξερα τα πάντα για την εξέταση που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου, αλλά μια φωτογραφία που σου έδειχνε τι να προσέχεις ήταν το κλειδί για να καταλάβω πως είχα μια τερματική ασθένεια. Πρέπει να δώσουμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ πληροφορίες, όχι γλυκούλες καρδιές. Αν δεν είχα δει τυχαία μια φωτογραφία με πραγματικές πληροφορίες, δεν θα ήξερα για τι πράγμα να έχω το νου μου».
Στην ανάρτησή της η Chieze προτρέπει τον κόσμο να γράφει για τον καρκίνο μόνο αν αυτά που θα μοιραστεί στα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά κάποιον. Διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος απευαισθητοποίησης των ανθρώπων.
«Σας παρακαλώ σταματήστε να παίζετε παιχνίδια που δεν προωθούν πραγματικά την ευαισθητοποίηση, συνήθως ωθούν τους ανθρώπους να σταματούν να ασχολούνται με οτιδήποτε μπορεί να φέρει την ίδια τη λέξη “ευαισθητοποίηση”», γράφει.
Διαβάστε επίσης:H Ραφαέλα Τόρρες ανακάλυψε τον καρκίνο στα 16 της. Σήμερα θέλει να μην είναι ταμπού αυτή η λέξη
Κάθε ένα από τα 12 λεμόνια τη φωτογραφίας παρουσιάζει και μια διαφορετική παραμόρφωση ή λεπτομέρεια, οι οποίες με τη σειρά τους αντιπροσωπεύουν τις 12 πιθανές αλλαγές που μπορεί να προκαλέσει στο στήθος ο καρκίνος: παχιά μάζα, βαθούλωμα, διάβρωση του δέρματος, ερυθρότητα ή θερμότητα, απόρροια ενός νέου είδους υγρού, πτύχωση, φουσκωμένη φλέβα, θηλή που μπαίνει προς τα μέσα, διαφορετικό σχήμα/μέγεθος, όψη φλοιού πορτοκαλιού αλλά και όγκο που δεν είναι ορατός στο μάτι.
Μπορείτε (και πρέπει) να μάθετε περισσότερα στο Worldwide Breast Cancer, το οποίο δημιούργησε και την εν λόγω φωτογραφία στο πλαίσιο της καμπάνιας του «Know Your Lemons».