Με ποσοστό 80% πτώση, έκλεισε ο Απρίλιος 2020, ως προς τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, σε σχέση με τον Απρίλιο 2019. Κι ήταν λογικό, καθώς τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας, αλλά και η ψυχολογική κατάσταση των υποψήφιων αγοραστών, έφεραν σε δεύτερη μοίρα την αγορά ενός αυτοκινήτου.
Κι ενώ ανάλογη εικόνα περιμένουμε να δούμε και στην Ευρώπη, στη χώρα μας, όπως φαίνεται από τα στοιχεία, αυτοκίνητο αγόρασαν μόνο όσοι πραγματικά το ήθελαν, ή το είχαν ανάγκη.
Ετσι, μόλις 2.434 νέα ΙΧ πουλήθηκαν τον Απρίλιο, 444 φορτηγά, 7 λεωφορεία και 922 δίκυκλα. Αυτό σημαίνει, ότι το σύνολο των πωλήσεων από την αρχή της χρονιάς, ενώ κινούταν με θετικό πρόσημο, ακόμα και έως τον Μάρτιο, τελικά γύρισε στο -38,3% στα ΙΧ και στο 23,3% στα δίκυκλα. Πλέον, στόχος είναι αυτό το αρνητικό ποσοστό, όσο είναι δυνατόν, να μετριαστεί, καθώς φαίνεται δύσκολο, αν όχι απίθανο, να γυρίσει σε θετικό πρόσημο στο τέλος της χρονιάς.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Απρίλιο 2020, αλλά και στο τετράμηνο Ιανουάριος – Απρίλιος 2020, έχουν ως εξής:
Ένα ακόμη αξιοσημείωτο είναι, ότι η κατηγορία των SUV – Crossover κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, που ενισχύεται με την έλευση πολλών τέτοιων μοντέλων.
Ετσι, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Απρίλιο, έχει ως εξής:
Επίσης, όπως συμβαίνει και στην Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, παρατηρείται ραγδαία αύξηση των πωλήσεων υβριδικών, εν γένει ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και με καύσιμο φυσικό αέριο.
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάρτιο ως εξής:
ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.