Με 4 δρομολόγια τρένου ξανά Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 16 Δεκεμβρίου

Στην Επιτροπή της Βουλής η κατασκευή νέου κλάδου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα.
Open Image Modal
.
Eurokinissi

Όπως εγκαίρως είχαμε γράψει προ ημερών, από το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023 ξεκινούν και πάλι τα σιδηροδρομικά επιβατικά δρομολόγια στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, κατόπιν αποκατάστασης γραμμής και εξασφάλισης κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.

Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με μειωμένη ταχύτητα σε ορισμένα σημεία του δικτύου με συνολικό χρόνο διαδρομής τις 4 ώρες και 53 λεπτά. 

Συνολικά θα είναι 4 δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη (07:58, 10:58, 14:58, 17:58) και 4 προς Αθήνα (07:04, 10:04, 14:04, 17:10)

Χρήστος Σταϊκούρας: Η αναβάθμιση του Προαστιακού «Άνω Λιόσια – Μέγαρα» διασφαλίζει τη διασύνδεση των κατοίκων της Δυτικής Αττικής

Τα οφέλη από την αναβάθμιση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Αττικής στο τμήμα Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων παρουσίασαν στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

«Η νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόσθεσε ότι το έργο εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με Υπουργείο ευθύνης το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Φορέα Υλοποίησης τον ΟΣΕ.

Για πρωτοφανή απαξίωση και υπονόμευση του έργου της ΕΡΓΟΣΕ, μιλούν οι εργαζόμενοι

Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., επισημαίνει ότι «Στα 27 έτη λειτουργίας της εταιρίας μας, έχουμε υλοποιήσει άρτιο και συχνά δύσκολο από τεχνικής άποψης έργο, που αγγίζει τα 6,5 δισ. ευρώ (συγχρηματοδοτούμενα έργα) και έχουμε παραδώσει περίπου 700 χλμ. νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο εθνικό μας δίκτυο, δηλαδή στον κύριο άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας). 

Σήμερα, μία εκ των εκατοντάδων συμβάσεων της ΕΡΓΟΣΕ, η γνωστή πλέον σε όλους σύμβαση 717/2014,  αποτελεί –για μία ακόμη φορά- αντικείμενο διερεύνησης των αρμόδιων αρχών, σε ότι αφορά στον τεχνικό και διαχειριστικό της έλεγχο, με άσκηση ποινικών διώξεων από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Ευελπιστούμε ότι η έρευνα θα φωτίσει τουλάχιστον το γεγονός ότι η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αρμοδιότητας ΟΣΕ, που οδήγησε στο δυστύχημα, δεν πρέπει να συγχέεται με τη διαχείριση των υπό κατασκευή έργων και σε κάθε περίπτωση αναμένουμε τα πορίσματα της Δικαιοσύνης. 

Δεν είμαστε ωστόσο διατεθειμένοι, να παραμείνουμε σιωπηλοί μπροστά στην πρωτοφανή και ολοσχερή απαξίωση του έργου μας, που επιχειρείται εδώ και μήνες από συγκεκριμένα κέντρα, που άρπαξαν την ευκαιρία να πετύχουν το από ετών σκοπούμενο καπέλωμα της εταιρίας μας, εργαλειοποιώντας με τον πλέον ανήθικο τρόπο το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και εκμηδενίζοντας την προσφορά και συσσωρευμένη αξία  των εργαζομένων που εκπροσωπούμε. 

Η εταιρία μας αποτελεί εδώ και πολλά έτη αντικείμενο πειραματισμών των εκάστοτε κυβερνητικών παραγόντων, με πλέον χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το 2022 νομοθετήθηκε η απόσχιση της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ από τη μητρική ΟΣΕ, ενώ μόλις το έτος 2023 σχεδιάζεται -σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση- η «ομογενοποίηση» τους με απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ, με αμφίβολα αποτελέσματα, ενώ παραλλήλως σχεδιάζονταν και η εκχώρηση του έργου μας σε ιδιώτες συμβούλους, με συμβάσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, αντί να δρομολογούνται προσλήψεις για την κάλυψη του διαρκώς μειούμενου αριθμού εργαζομένων μας. 

Διεκδικούμε με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων, αλλά και για να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα στο μέλλον, να υπάρξει επιτέλους στοιχειώδης σοβαρότητα στην οργάνωση, αντιμετώπιση και εξάλειψη των δυσχερειών του Σιδηροδρόμου εν γένει, αλλά και ειδικότερα ζητούμε  τον απεγκλωβισμό της ΕΡΓΟΣΕ από τη δίνη που την έχουν καταδικάσει οι επί σειρά ετών ασκήσεις επί χάρτου της επίσημης Πολιτείας, για να μπορέσουμε να δουλέψουμε ανεμπόδιστα προς την κατεύθυνση της ορθολογικής ανάπτυξης.»