Με επτά ταινίες σε πρώτη προβολή και τρεις επανεκδόσεις ανοίγει κινηματογραφικά ο Ιούλιος

Τι θα δούμε από την Πέμπτη 1η Ιουλίου, στα θερινά αλλά και στις αίθουσες 12μηνης λειτουργίας.
Open Image Modal
"Άσπρο Πάτο"
Henrik Ohsten / Rosebud

Με μπαράζ ταινιών ανοίγει η κινηματογραφική εβδομάδα την Πέμπτη 1η Ιουλίου. 

Επτά ταινίες κάνουν πρεμιέρα -όχι μόνο στα θερινά, αλλά και στις αίθουσες 12μηνης λειτουργίας- με πρώτη στη λίστα την πολυβραβευμένη ταινία από τη Δανία «Άσπρο Πάτο» του Τόμας Βίντερμπεργκ με τον Μαντς Μίκελσεν. 

«Άσπρο Πάτο»

Υπάρχει μια θεωρία ότι γεννιόμαστε με ελαφρώς ελλιπή ποσότητα αλκοόλ στο αίμα και ότι η μέθη σε καθημερινή βάση -σε συνετά επίπεδα τουλάχιστον- θα άνοιγε το μυαλό μας, θα μείωνε τα προβλήματά μας και θα αύξανε τη δημιουργικότητά μας.

Όταν η θεωρία αυτή εξάψει την περιέργεια τεσσάρων φίλων, όλοι τους μεσήλικοι και βαριεστημένοι καθηγητές γυμνασίου, εκείνοι αποφασίζουν να ξεκινήσουν ένα πείραμα που απαιτεί να διατηρούν μια ελαφρά κατάσταση μέθης καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας.

Αν ο Τσόρτσιλ κέρδισε τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο όντας μονίμως μεθυσμένος, ποιος ξέρει τι μπορούν να καταφέρουν μερικές γουλιές για τους ίδιους και τους μαθητές τους; 

Αρχικά τα αποτελέσματα είναι θετικά: τα μαθήματά τους βελτιώνονται, οι γύρω τους ανταποκρίνονται ζεστά στην ανανεωμένη τους συμπεριφορά και οι ίδιοι νιώθουν πιο ζωντανοί, πιο γεμάτοι. Όμως, καθώς η κατανάλωση συνεχίζεται, μερικοί συνεχίζουν να ευδοκιμούν και μερικοί εκτρέπονται. Σιγά - σιγά, γίνεται σαφές ότι ενώ το αλκοόλ μπορεί να τροφοδότησε μερικές σπουδαίες εξελίξεις της παγκόσμιας ιστορίας, ορισμένες γενναίες πράξεις έχουν και τις συνέπειες τους.

Οκτώ χρόνια από την τελευταία τους συνεργασία στο «Κυνήγι», ο Τόμας Βίντερμπεργκ και ο Μαντς Μίκελσεν συναντιούνται και πάλι, αυτή τη φορά σε μια ιστορία που τολμάει να αναρωτηθεί: μήπως είμαστε πολύ νηφάλιοι για να αντιμετωπίσουμε τα όσα φέρνει η ζωή;

Την πρωταγωνιστική τετράδα συμπληρώνουν οι Τόμας Μπο Λάρσεν, Μάγκνους Μίλανγκ και Λας Ράντε, τρεις από τους καλύτερους εν ενεργεία Δανούς ηθοποιούς και παλιοί γνώριμοι του Βίντερμπεργκ, όπως άλλωστε και ο συν-σεναριογράφος Τομπίας Λίντχολμ.

Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, Καλύτερη Ταινία στα Ευρωπαϊκά Βραβεία, Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία σε Bafta και Σεζάρ ή όπως έγραψε το BBC «πώς μία ταινία για ένα πείραμα με το ποτό, έγινε μια γιορτή για τη ζωή».

Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ

Σενάριο: Τόμας Βίντερμπεργκ, Τομπάιας Λίντχολμ

Πρωταγωνιστούν: Μαντς Μίκελσεν, Τόμας Μπο Λάρσεν, Μάγκνους Μίλανγκ.

«Ο Προστάτης»

Ένας βετεράνος πεζοναύτης και νυν κτηνοτρόφος, ο Τζιμ Χάνσον, που ζει στην Αριζόνα, σε απόσταση αναπνοής από τα σύνορα, βοηθά ένα μικρό αγόρι, τον Μιγκέλ που προσπαθεί να ξεφύγει με την μητέρα του από ένα μεξικάνικο καρτέλ ναρκωτικών. 

Το «The Marksman» του Ρόμπερτ Λόρεντζ -συνεργάτη επί σειρά ετών του Κλιντ Ίστγουντ, αφηγείται μια δύσκολη ιστορία -άλλωστε, το πρώτο πλάνο του τρέιλερ περνάει πάνω από τον φράκτη στα σύνορα ΗΠΑ - Μεξικού. 

Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Λόρενζ

Πρωταγωνιστούν: Λίαμ Νίσον, Κάθριν Γουίνικ, Χουάν Πάμλο Ράμπα, Τερέζα Ρουίζ

«Κανένας»

Ο βραβευμένος με Emmy Μπομπ Όντενκερκ (Better Call Saul, The Post, Nebraska) πρωταγωνιστεί στο ρόλο του Χατς Μάνσελ, ενός υποτιμημένου και μάλλον παραγκωνισμένου πατέρα και συζύγου, ο οποίος δέχεται τα χτυπήματα της ζωής χωρίς να αντιδρά.  Είναι ο καθημερινός «Κανένας».

Όταν δύο ληστές εισβάλλουν ένα βράδι στο σπίτι του, ο Χατς δεν βρίσκει το θάρρος να υπερασπιστεί τον εαυτό του και την οικογένειά του, στην προσπάθειά του να μην προκαλέσει υπερβολική βία.

Ο έφηβος γιος του, Μπλέικ απογοητεύεται και η σύζυγός του, Μπέκα δείχνει να απομακρύνεται. Ο απόηχος του συμβάντος έχει μεγάλο αντίκτυπο στην καταπιεσμένη οργή του Χατς, καθώς θα του ξεκλειδώσει ένστικτα και θα τον στείλει σε ένα σκοτεινό μονοπάτι το οποίο θα ανασύρει σκοτεινά μυστικά και φονικές δεξιότητες.

Ο Χατς καλείται να σώσει την οικογένειά του από έναν επικίνδυνο αντίπαλο και να διασφαλίσει ότι κανείς στο εξής δεν θα τον υποτιμήσει ως «κανένα».

Σκηνοθεσία: Ίλια Ναϊσούλερ

Σενάριο: Ντέρεκ Κολστάντ

Πρωταγωνιστούν Μπομπ Όντενκερ, Κόνι Νίλσεν, Κρίστοφερ Λόιντ. 

«Το Νησί των Ψεμάτων»

Το 1921, το ατμόπλοιο Santa Isabel που μετέφερε 260 Ισπανούς μετανάστες στην Αμερική, βυθίζεται ακριβώς έξω από το νησί Σαλβόρα στις ακτές της Γαλικίας στην Ισπανία εν μέσω καταιγίδας. 

Tρεις γυναίκες από το νησί τρέχουν να βοηθήσουν και καταφέρνουν να σώσουν 48 από τους επιβάτες. Ενώ οι γυναίκες επαινούνται ως ηρωίδες, αρχίζει να κυκλοφορεί η φήμη ότι κάποιος προκάλεσε το ναυάγιο.

Ο κύριος υποκινητής της φήμης είναι ένας Αργεντινός δημοσιογράφος, ο οποίος φτάνει στο νησί για να καλύψει την ιστορία. Καθώς ο δημοσιογράφος συνεχίζει να προχωρά στην έρευνά του, η πίεση στις τρεις γυναίκες αυξάνεται.

Καθώς η αλήθεια αρχίζει σιγά-σιγά να ξεδιπλώνεται, οι ηρωίδες θα αρχίσουν να χάνουν την αθωότητά τους και η παραδοσιακή ζωή στο νησί θα αλλάξει για πάντα.

Η ταινία - κινηματογραφικό ντεμπούτο της Ισπανίδας Πάουλα Κονς είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, εκατό χρόνια μετά τη μαύρη επέτειο του ναυαγίου. 

Παίζουν Νερέα Μπάρος, Ντάριο Γκραντινέτι, Αϊτόρ Λούνα. 

«Πώς να σκοτώσεις τον πρωταγωνιστή σου»

Προσπαθεί ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο να σκοτώσει τον Τόμι Λι Τζόουνς; Δύο κινηματογραφικοί παραγωγοί που χρωστάνε χρήματα στη μαφία, χρησιμοποιούν τον γερασμένο κινηματογραφικό τους αστέρα οργανώνοντας μία απάτη στην προσπάθειά τους να σωθούν. Όμως, καταλήγουν να κερδίσουν περισσότερα απ’ όσα φαντάζονταν.

Οι ρίζες της ταινίας βρίσκονται πίσω στον χρόνο, όταν ο Τζορτζ Γκάλο είδε σε ένα φεστιβάλ την καλτ ταινία του Χάρι Χούρβιτζ με τον ίδιο τίτλο. Η ιδέα του απατεώνα παραγωγού έμεινε μαζί του για χρόνια. «Σκεφτόμουν ότι η ιδέα είναι καταπληκτική, προσπαθούν να σκοτώσουν έναν ηθοποιό για την ασφάλεια και μου είχε κολλήσει για δεκαετίες» λέει ο Γκάλο.

Για χρόνια, προσπαθούσε να αποκτήσει τα δικαιώματα και τελικά το 2003 συνάντησε τη χήρα του δημιουργού της ταινίας και τα κατάφερε.

Η ταινία έγινε με ελάχιστα χρήματα και μονταρίστηκε πολλές φορές. Γυρίστηκε το 1974 και προβλήθηκε το 1982, χωρίς κανονική διανομή. Διάφορες κόπιες κυκλοφορούσαν, ανάμεσα τους και μία κόπια που είχε ο Χιου Χέφνερ και την πρόβαλε συχνά στην περίφημη έπαυλη του. Έτσι, η ταινία απέκτησε φήμη καλτ φιλμ στην ελίτ του Χόλιγουντ.

Ο Γκάλο κατάφερε να εξασφαλίσει τον Ντε Νίρο, όταν ο ηθοποιός έκανε τα γυρίσματα του «Ιρλανδού» του Σκορσέζε. «Μου είπε ότι παίζει έναν ψυχοπαθή για έξι μήνες και θέλει να τον βγάλει από το σύστημα του. Με ρώτησε αν έχω κάτι αστείο. Του είπα φυσικά ναι» λέει ο Γκάλο.

Έστειλε το σενάριο στον Ντε Νίρο και δύο μέρες μετά ο Ντε Νίρο είπε το ”ναι”. Ακολούθησαν οι Φρίμαν και Τζόουνς. «Πήρε μία εβδομάδα για να ολοκληρωθεί το τρίο, αλλά χρειάστηκαν 17 χρόνια για αυτή την εβδομάδα», όπως είχε πει ο Γκάλο.

Σκηνοθεσία: Τζορτζ Γκάλο

Σενάριο: Τζορτζ Γκάλο, Τζος Πόσνερ

Πρωταγωνιστούν Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μόργκαν Φρίμαν, Τόμι Λι Τζόουνς, Ζακ Μπραφ, Εμίλ Χιρς. 

«Το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με Έβαλε να το Κάνω»

Κονέκτικατ 1981. Οι ερευνητές υπερφυσικών φαινομένων Εντ και Λορέιν Γουόρεν βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιο ανατριχιαστική υπόθεση της καριέρας τους. Ένας νεαρός κατηγορούμενος για στυγνή δολοφονία επικαλείται τη δαιμονοληψία ως ελαφρυντικό. Μπορούν να πείσουν το δικαστήριο ότι είναι αθώος;

Το franchise ταινιών τρόμου του Τζέιμς Γουάν επιστρέφει με μια ιστορία δαιμονοληψίας. Η μάχη για την ψυχή ενός μικρού αγοριού κάνει τους ήωρες να βρεθούν σε πρωτόγνωρα μονοπάτια, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά στην ιστορία των ΗΠΑ που ένας ύποπτος δολοφονίας προκειμένου να αποδείξει την αθωότητά του, ισχυρίζεται ότι τον έχουν κυριεύσει δαίμονες.

Πρόκειται για την 7η ταινία του σύμπαντος του «Conjuring», του μεγαλύτερου σίκουελ τρόμου στην κινηματογραφική ιστορία, με εισπράξεις που ξεπερνούν τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Περιλαμβάνει τις δύο πρώτες ταινίες “Conjuring” καθώς και τις “Annabelle”, “Annabelle: Creation,” “The Nun,” και “Annabelle Comes Home.”

Σκηνοθεσία Μάικλ Τσάβες και σενάριο Ντέιβιντ Λέσλι, Τζόνσον ΜακΓκόλντρικ.

Πρωταγωνιστούν Πάτρικ Γουίλσον, Βέρα Φαρμίγκα, Ρόρι Ο Κόνορ, Σάρα Κάθριν Χουκ, Τζούλιαν Χίλιαρντ, Στιβ Κούλτερ, Σάνον Κουκ, Στέρλινγκ Τζέρινς. 

«Λούκα»

Η ταινία «Λούκα» των Disney και Pixar είναι μια ιστορία ενηλικίωσης ενός νεαρού αγοριού που ζει ένα αξέχαστο καλοκαίρι γεμάτο παγωτά κι ατελείωτες βόλτες με βέσπα σε μια παραθαλάσσια πόλη της Ιταλικής Ριβιέρας.

Ο Λούκα (με τη φωνή του Τζέικομπ Τρέμπλεϊ) μοιράζεται αυτή την περιπέτεια με τον καινούργιο φίλο του, τον Αλμπέρτο, (με τη φωνή του Τζακ Ντίλαν Γκρέιζερ), αλλά η χαρά τους απειλείται από ένα καλά κρυμμένο μυστικό: είναι θαλάσσια τέρατα και ζουν σ έναν άλλον κόσμο που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Σκηνοθέτης του «Λούκα» είναι ο υποψήφιος για Όσκαρ, Ενρίκο Καζαρόζα (La Luna) και παραγωγός η Άντρια Γουόρεν (Λάβα, Αυτοκίνητα 3).

Επανεκδόσεις 

«Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ»

Στην εδουαρδιανή Αγγλία του 1910, η αριστοκράτισσα Ρουθ Γουίλκοξ αναπτύσσει σχέση φιλίας με την πνευματώδη Μάργκαρετ Σλέγκελ, που προέρχεται από τη μεσαία τάξη και ζει σ′ ένα διαμέρισμα με τη μικρότερη αδελφή Έλεν και τον αδελφό της Τίμπι . Η μητέρα της ήταν Αγγλίδα κοσμοπολίτισσα και ο πατέρας Γερμανός, που αγαπούσε τον Μπετόβεν, τον Καντ και τον Χέγκελ.

Η κυρία Γουίλκοξ διαισθάνεται ότι φθάνει το τέλος της ζωής της και διακρίνει στο πρόσωπο της Μάργκαρετ, τις αξίες που δε διαθέτουν οι φυσικοί της κληρονόμοι. Αποφασίζει να κληροδοτήσει ένα παλιό αρχοντικό, το Χάουαρντς Εντ, στη Μάργκαρετ, με μια γραπτή σημείωση λίγο πριν πεθάνει. Όμως οι κληρονόμοι πετούν το χαρτί στη φωτιά. Λίγο αργότερα η Μάργκαρετ γνωρίζει και ερωτεύεται τον κύριο Γουίλκοξ.

Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Άντονι Χόπκινς, Εμα Τόμσον, εννέα υποψηφιότητες και τελικά τρία Όσκαρ -το ένα για την ερμηνεία της Έμα Τόμσον. 

Μία αξέχαστη ταινία διά χειρός Τζέιμς Άιβορι, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Έντουαρντ Φόρστερ, που προβλήθηκε στις Κάννες και τιμήθηκε με ειδικό βραβείο. 

«Ο Τρελός Πιερό»

Ο Πιερό εγκαταλείπει την γυναίκα και την κόρη του και το σκάει από το Παρίσι με έναν παλιό έρωτα προσπαθώντας μαζί να αποφύγουν τους επαγγελματίες Αλγερινούς δολοφόνους που την καταδιώκουν.

Μετακινούνται διαρκώς στη Μεσόγειο και στην διάρκεια του ταξιδιού φιλοσοφούν για τα πάντα.

Η δέκατη ταινία του Ζαν Λικ Γκοντάρ από το μακρινό 1965 και το Γαλλικό Νέο Κύμα, με τους Ζαν Πολ Μπελμοντό, Ανα Καρίνα, Γκρατζιέλα Γκαλβάνι, Σάμιουελ Φούλερ

«2046»

Ένα συγγραφέας γράφει ένα βιβλίο για το 2046, εκεί όπου ταξιδεύουν με ένα μυστηριώδες τρένο όσοι θέλουν να βρουν τις χαμένες τους αναμνήσεις. Κι όσο βυθίζεται στη συγγραφή του, τα όρια ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον, τη δική του ζωή και τη μυθοπλασία, τα όνειρα και τη μνήμη, γίνονται όλο και πιο θολά.

Η ταινία του Γουόνγκ Καρ Γουάι αποτελεί επί της ουσίας συνέχεια της «Ερωτικής Επιθυμίας», καθώς ακολουθεί και πάλι τον Τσόου -τον υποδύεται ξανά ο Τόνι Λιουνγκ Τσίου Γουάι-, από τη στιγμή που επιστρέφει από την Σιγκαπούρη, όπου εργαζόταν ως συγγραφέας, στο Χονγκ Κονγκ όταν νοικιάζει ένα δωμάτιο ξενοδοχείου με τον αριθμό 2047, ακριβώς απέναντι από το δωμάτιο με τον αριθμό 2046.