Με συνταγή Βενετίας: Τέλος κρουαζιέρας 10 ευρώ ανά επιβάτη στη Σαντορίνη - Επεται η Μύκονος

Με στόχο την αποσυμφόρηση από τον υπερπληθυσμό και αύξηση των εσόδων από του τουριστικό ρεύμα.
Open Image Modal
Eurokinissi

Την αύξηση των τελών ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς μελετά η κυβέρνηση, με σκοπό την αποσυμφόρηση από τον υπερπληθυσμό, που κάνει δυσάρεστη την εμπειρία των τουριστών και ταυτόχρονα επιβαρύνει τις τοπικές κοινωνίες.

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας αποκάλυψε ότι μετά τον Δεκαπενταύγουστο θα γίνουν ανακοινώσεις για τις  αυξήσεις των χρεώσεων στα κρουαζιερόπλοια ανά λιμάνι.

Η κυβέρνηση έχει στρέψει την προσοχή της κυρίως στην κρουαζιέρα και στα ενδονησιακά δρομολόγια με ταχύπλοα όπου το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο, και λιγότερο στα συμβατικά πλοία όπου οι τιμές είναι λίγο καλύτερες. 

«Υπάρχουν τρεις μεγάλες εταιρείες που διαχειρίζονται το 50% των πλοίων, καθώς μεταφέρουν πάνω από το 63% των επιβατών και πάνω από το 70% των οχημάτων», δήλωσε ο κ. Γκίκας μιλώντας στο ΣΚΑΪ.

«Προσανατολιζόμαστε να αυξήσουμε στα 10 ευρώ το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιερόπλοιου για αποβίβαση στη Σαντορίνη και σε ανάλογους περιζήτητους προορισμούς», υπογράμμισε.

Με στόχο να αυξηθούν τα έσοδα από το τουριστικό ρεύμα αναμένονται σύντομα παρόμοιες παρεμβάσεις και για τη Μύκονο, πιθανόν έως το τέλος του έτους.

Όπως αναφέρουν πηγές των υπουργείων  Ναυτιλίας και Τουρισμού, οι αυξήσεις δεν είναι αντίμετρο στο φαινόμενο του υπερτουρισμού αλλά στοχεύουν καθαρά στην αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό καθώς σήμερα τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, είναι από τα χαμηλότερα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Open Image Modal
UCG via Getty Images

 

Κεφαλογιάννη: Η πίεση της κρουαζιέρας είναι δυσανάλογη με το όφελος 

Αναφερόμενη στις αυξήσεις στην κρουαζιέρα η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, υποστήριξε:

«Καταλαβαίνω ότι δημοσιογραφικά μπορεί να είναι εύκολο να λέει κανείς ότι αποφασίστηκε να αυξηθεί στα 10 ευρώ το τέλος. Οι σκέψεις είναι σκέψεις και η πρόθεση είναι να υπάρξει μια ολιστική παρέμβαση στο θέμα (…) Άρα δεν θα είναι μόνο η αύξηση των τελών. Αν δείτε τους πίνακες με τους ανταγωνιστές μας, είμαστε αυτή τη στιγμή οι φθηνότεροι, ενώ έχουμε ουσιαστικά τους πιο ελκυστικούς προορισμούς. Άρα είναι νομίζω δεδομένο ότι θα πρέπει να αυξήσουμε και τα τέλη (…)

Εμείς αυτό που διαπιστώνουμε τον τελευταίο καιρό είναι ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η πίεση που ασκούν στους προορισμούς, άρα και η εμπειρία των υπόλοιπων επισκεπτών στα νησιά σε σχέση με το οικονομικό αποτύπωμα είναι απολύτως δυσανάλογη (…)

Θα υπάρχει ενδεχομένως ένας μάξιμουμ αριθμός ανθρώπων που θα μπορούν να κατεβαίνουν και ένα επιπλέον τέλος έτσι ώστε να υπάρχει κάτι ανταποδοτικό για την τοπική κοινωνία».