Ακόμη και όταν τα δυσοίωνια σύννεφα του Covid-19 άρχισαν να συσσωρεύονται πάνω από την ινδική οικονομία, οι επιχειρήσεις βρήκαν τρόπους να μην χρεοκοπήσουν.
Από το γάλα με κουρκουμά μέχρι πατέντα για να βάζετε αντισηπτικο χωρίς να ακουμπάνε τα χέρια σας, αρκετές ινδικές εταιρείες έχουν δρομολογήσει τις τελευταίες εβδομάδες νέα προϊόντα ή τροποποιούν τις υπάρχουσες προσφορές τους με στόχο να προσελκύσουν πελάτες που ανησυχούν για την υγεία τους και προσπαθούν να διατηρήσουν την κοινωνική απόσταση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Για παράδειγμα, στις 8 Ιουνίου, η γαλακτοκομική εταιρεία, Mother Dairy, ξεκίνησε ένα νέο ποτό με κουρκουμά, το οποίο, σύμφωνα με την ίδια, βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος απέναντι στον ιό. «Ο κουυρκουμάς περιέχει κουρκουμίνη, ένα φλαβονοειδές που προσφέρει υγιή ανοσοαπόκριση, ενισχύοντας περαιτέρω την άμυνα του οργανισμού», δήλωσε η εταιρεία σε δελτίο τύπου .
Το γάλα κουρκουμά το οποίο έγινε δημοφιλές στις ΗΠΑ πριν από λίγα χρόνια ως «latte κουρκουμά», είναι ένα παραδοσιακό οικιακό ποτό στην Ινδία με ρίζες που χρονολογούνται σχεδόν 4.000 χρόνια. Η κίνηση της Mother Dairy είναι έξυπνη, καθώς το προϊόν «στοχεύει στην αναζωογόνηση των παλαιών παραδόσεων της Ινδίας, παρέχοντας παράλληλα την επιθυμητή εμπσιτοσύνη στους καταναλωτές της».
Τον Μάρτιο, ο όμιλος επιχειρήσεων Dalmia Group κυκλοφόρησε μια προληπτική κάψουλα για τον κορρονοϊό», η οποία βοηθά τους ανθρώπους να αποφύγουν την πρόσληψη του ιού. Η εταιρεία είπε επίσης ότι η κάψουλα, η οποία περιλαμβάνει ένα δείγμααπό 15 βότανα, θα ενισχύσει την ανοσία και θα μειώσει τη φλεγμονή στους πνεύμονες.
Επίσης, μεγάλες αλυσίδες καφέ, εμπορεύονται όλο και περισσότερα προϊόντα που θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού από την πανδημία.
Ο κορονοϊός έφερε και την καινοτομία. Μια ερευνητική σχολή της Ακαδημίας Έρευνας του Ταμίλ Ναντού, στο Kalasalingam, ανέπτυξε μια μηχανή διανομής απολυμαντικών που λειτουργεί με τα πόδια τον Φεβρουάριο, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να απολυμαίνουν τα χέρια τους χωρίς να αγγίζουν το μπουκάλι.
Πράγματι βοηθούν στην υγεία;
Αν και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να προσελκύσουν τους πελάτες με προϊόντα που υπόσχονται ευεξία, οι κανταναλωτές δεν νιώθουν και τόσο ασφαλείς στην αφορά τους.
Για παράδειγμα, η Ananya Mithal, απόφοιτος Ψυχολογίας στο Πούνε, είπε ότι θα προτιμούσε να φτιάξει το γάλα από κουρκουμά μόνη της από το να το αγοράσει από το ράφι μόνο και μόνο επειδή έχει γίνει τάση. «Δεν έχω ξοδέψει χρήματα για προϊόντα εταιρειών που ισχυρίζονται ότι ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού. Θα προτιμούσα να χρησιμοποιήσω φυσικά προϊόντα », δήλωσε ένας υπάλληλος τράπεζας στο Νέο Δελχί.
Οι γιατροί είναι κάθετοι ότι η «ενίσχυση» του ανοσοποιητικού συστήματος με συμπληρώματα διατροφής και νέα προϊόντα είναι απλά ένας παράλογος ισχυρισμός. «Ακόμα κι αν μπορούσαμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα, θα ήταν πιθανότατα μια κακή ιδέα, δεδομένου ότι ένα «ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα» θα σήμαινε ότι βρίσκεται σε υπερδραστηριότητα - και αυτό είναι συχνά συνώνυμο με τη φλεγμονές και αυτοάνοσες νόσους.
Παρόλα αυτά, οι έμποροι είναι απελπισμένοι να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και δεν θα σταματήσουν να κυκλοφορούν τέτοια προϊόντα. Ηθικά ή όχι, οι έμποροι θα ψαρεύουν σε λασπωμένα νερά. Μέχρι να την πατήσουν.
Πηγή: Quartz