Στο μείον θα κλείσουν συνολικά οι πωλήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη, τόσο σε επίπεδο χωρών Ευρωπαϊκής Ενωσης, όσο και με τις υπόλοιπες τέσσερις χώρες (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία, Μ. Βρετανία), μαζί.
Λίγες χώρες καταγράφουν περισσότερες πωλήσεις το 2022, έναντι του 2021, ανάμεσά τους και η χώρα μας, η οποία έως και τον Νοέμβριο είχε ταξινομήσει 98.797 μονάδες νέων ΙΧ, ήτοι +3,7% παραπάνω από το 2021.
Συνολικά, και στις 30 χώρες, 26 εκ των οποίων της Ε.Ε, οι πωλήσεις στο 11μήνο έφρασαν τα 10.197.380 μονάδες, έναντι 10.824.866 μονάδων το 2021, που αντιστοιχεί σε ποσοστό λίγο πάνω από το 6,1%.
Πάντως, η χρονιά, παρά το γεγονός ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση πωλήσεων τον Νοέμβριο (περίπου 17%) και παρά το ότι οι τελευταίοι τέσσερις μήνες κινήθηκαν ανοδικά, δεν καλύπτεται τον Δεκέμβριο η διαφορά των περίπου 630.000 μονάδων νέων ΙΧ.
Σημειώνουμε ότι τον Νοέμβριο του 2022 πουλήθηκαν 1.014.630 μονάδες, έναντι 864.046 μονάδων τον Νοέμβριο του 2021.
Το ζήτημα με τις πωλήσεις έγκειται κυρίως με την αδυναμία παραδόσεων νέων αυτοκινήτων από τα εργοστάσια, εξαιτίας της συνεχιζόμενης έλλειψης μικροτσίπ, αλλά και των αλλαγών που συντελούνται στα εργοστάσια, με τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ενώ και ένας λόγος είναι η μεγάλη αύξηση των τιμών.
Συνολικά στην Ευρώπη, τον Νοέμβριο, η μεγαλύτερη άνοδος πωλήσεων παρατηρήθηκε στη Γερμανία (+31,4%), και ακολούθησαν: Νορβηγία (21,7%), Ιταλία (+14,7%), Ισπανία (+10,3%) και Γαλλία (+9,8%). Ωστόσο, συνολικά το 11μηνο, η Ιταλία έχει τις λιγότερες πωλήσεις φέτος (-11,6%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-8,7%), την Ισπανία (-4,4%) και τη Γερμανία (-2,4%).