H Meta, μητρική εταιρεία του Facebook, αποκάλυψε τα νέα της εξελιγμένα γυαλιά εικονικής και ανάμικτης πραγματικότητας Quest Pro. Η συσκευή, που κοστίζει περίπου 1.500 δολάρια, θα κυκλοφορήσει στην αγορά στις 25 Οκτωβρίου, προσφέροντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με έγχρωμους εικονικούς κόσμους που θα αναμιγνύονται με τον πραγματικό κόσμο γύρω τους.
Η αναγγελία αποτελεί σημαντικό βήμα για τον επικεφαλής του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο οποίος από πέρυσι έχει εξαγγείλει το φιλόδοξο σχέδιο του να μετατρέψει το Facebook από εταιρεία social media σε εταιρεία metaverse.
Για τον σκοπό αυτό, έχει ήδη επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια, ιδίως στη μονάδα Leality Labs της Meta που είναι υπεύθυνη για να κάνει πραγματικότητα το metaverse. Η εν λόγω μονάδα είχε ζημιές 10,2 δισ. δολαρίων του 2021 και έχει χάσει σχεδόν 6 δισ. δολάρια μέχρι στιγμής φέτος, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς.
Μιλώντας - πότε ως βιντεοσκοπημένο φυσικό πρόσωπο και πότε ως ψηφιακό (αβατάρ) - στην ετήσια συνδιάσκεψη Connect της Meta, όπου έγινε η παρουσίαση της νέας συσκευής Quest Pro, ο Ζάκερμπεργκ ανέφερε ότι η ανάμιξη των φυσικών και των ψηφιακών κόσμων θα γεννήσει νέες χρήσεις των υπολογιστών. «Πρόκειται να δείτε τελείως νέες κατηγορίες πραγμάτων να δημιουργούνται», είπε.
Η Quest Pro αποτελεί αναβάθμιση της υπάρχουσας Quest 2 της Meta, η οποία ήδη κυριαρχεί στην αγορά καταναλωτικών προϊόντων εικονικής πραγματικότητας. Μεταξύ άλλων, η νέα συσκευή διαθέτει υψηλής ανάλυσης έγχρωμη κάμερα που κοιτάει προς τα έξω και τραβάει σε 3D το γύρω περιβάλλον, δίνοντας στη συνέχεια τη δυνατότητα π.χ. να κρεμάσει κανείς έναν εικονικό πίνακα ζωγραφικής πάνω σε έναν πραγματικό τοίχο δωματίου ή να δει μια εικονική μπάλα να αναπηδάει πάνω σε ένα πραγματικό τραπέζι.
Τα γυαλιά Quest Pro είναι λεπτότερα και ελαφρύτερα σε σχέση με τα Quest 2 (που κοστίζουν σήμερα περίπου 400 δολάρια), με τη μπαταρία τοποθετημένη πλέον στο πίσω μέρος της συσκευής, έτσι ώστε το βάρος της να κατανέμεται καλύτερα. Επίσης διαθέτει αισθητήρες που κοιτάζουν προς τον χρήστη και αναπαράγουν τις κινήσεις των ματιών και τις εκφράσεις του προσώπου του, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια αίσθηση ότι το ψηφιακό «αβατάρ»του χρήστη επικοινωνεί πιο φυσικά με τους ανθρώπους (οι οποίοι μπορεί να βρίσκονται στην άλλη άκρη της Γης).
Η Meta προωθεί τη νέα συσκευή ως εργαλείο παραγωγικότητας, κατάλληλο για σχεδιαστές, αρχιτέκτονες και άλλους δημιουργικούς επαγγελματίες ή καλλιτέχνες. Ακόμη, η εταιρεία θα προχωρήσει, σε συνεργασία με τη Microsoft, στο να δημιουργήσει εντός του 2023 εικονικές εκδοχές των προγραμμάτων Word, Outlook και Teams, προωθώντας τον στόχο της διαλειτουργικότητας (επικοινωνίας και συνεργασίας διαφορετικών συστημάτων), ένα βασικό ζητούμενο σε ένα ανοικτό metaverse.
Η Meta συνεχίζει ακόμη να εργάζεται για την ανάπτυξη μιας εμπειρίας ανάμικτης πραγματικότητας εν ονόματι Magic Rooms (Μαγικά Δωμάτια), στο πλαίσιο της ευρύτερης εφαρμογής της Horizon Workrooms, όπου το αβατάρ (η ψηφιακή περσόνα) ενός ανθρώπου θα φαίνεται παρούσα σε έναν πραγματικό χώρο συνδιασκέψεων, μαζί με άλλους εν σώματι χρήστες. Επίσης σχεδιάζει να προσθέσει πόδια στα αβατάρ της, τα οποία μέχρι στιγμής εμφανίζονται μόνο από τη μέση και πάνω.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ