Το πρώτο μίνι –ΙΚΕΑ έρχεται στα τέλη Οκτωβρίου στον Πειραιά, ωστόσο η διοίκηση της HouseMarket του ομίλου Φουρλή σχεδιάζει το άνοιγμα δύο ακόμη ανάλογων σημείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντός του 2021.
Ήδη, ο όμιλος έχει εντοπίσει ακίνητα στα κέντρα των δύο μεγάλων αστικών κέντρων με στόχο να επεκτείνει το μίνι δίκτυο της φίρμας μέσα στην επόμενη χρονιά. Το νέο μοντέλο, που λανσάρεται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό αφορά στη μετάβαση της ΙΚΕΑ στα κέντρα των πόλεων, όπου θα παρουσιάζεται περιορισμένη συλλογή ειδών οικιακών ειδών (περίπου 1.000 κωδικοί). Ωστόσο, θα εντάσσονται και σχεδιαστικά τμήματα για την αγορά κουζίνας και ντουλάπας, ενώ επίσης θα δίνεται δυνατότητα παραγγελιών προιόντων μεγαλύτερου μεγέθους.
Ταυτόχρονα, θα λειτουργούν και εστιατόρια με πιάτα και προϊόντα ΙΚΕΑ. Το κατάστημα του Πειραιά που ανοίγει τον επόμενο μήνα στην οδό Γούναρη με εμβαδό 2.000 τ.μ. θα έχει επίσης καφέ στο ισόγειο, (το κατάστημα αναπτύσσεται σε τρεις ορόφους) για take away. Σημειώνεται δε ότι από το συνολικό τζίρο των ΙΚΕΑ σε Ελλάδα και Βουλγαρία υπό την ευθύνη της HouseMarket, το 8% προέρχεται από τα εστιατόρια.
Πριν τα εγκαίνια των μίνι ΙΚΕΑ ωστόσο, προηγείται το άνοιγμα του medium IKEA (περίπου 8.000 τ.μ.) στη Βάρνα της Βουλγαρίας, το οποίο προγραμματίζεται για τις 12 Σεπτεμβρίου. Και αυτό το μοντέλο αναμένεται μεσοπρόθεσμα να αναπτυχθεί και στην Ελλάδα, καθώς ο όμιλος αναζητά κατάλληλα ακίνητα και οικόπεδα κατά προτεραιότητα σε Κρήτη και Πελοπόννησο.
Σε ότι αφορά την μετά covid-19 λειτουργία του δικτύου της ΙΚΕΑ, σύμφωνα με τις ενδείξεις της διοίκησης του ομίλου στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, καταγράφεται πτώση επισκεψιμότητας κατά 20%, αλλά όσοι καταναλωτές προσέρχονται εμφανίζονται πιο αποφασισμένοι για αγορές με αποτέλεσμα η μέση απόδειξη να αυξάνει κατά 20%-25% έναντι του περυσινού αντίστοιχου διαστήματος, οδηγώντας έτσι τις πωλήσεις του γ΄τριμήνου του 2020 μέχρι στιγμής να περιορίζουν την πτώση σε μονοψήφιο ποσοστό (η πτώση ήταν -21% στο α’ εξάμηνο της χρονιάς).
Ταυτόχρονα, ισχυρή παραμένει η ζήτηση μέσω του online καταστήματος της ΙΚΕΑ, το οποίο κατά το 2019 παρήγαγε το 10% του τζίρου της ενώ το 2020 εκτιμάται ότι – λόγω και της καραντίνας- θα προσφέρει το 20% των πωλήσεων της χρονιάς.