Μητσοτάκης: Το 2021 παραδίδεται το νότιο τμήμα του Ε65 – Θα βρεθεί λύση για το βόρειο

Επιθεώρηση στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, συνοδεία της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών.
Open Image Modal
HuffPost Greece

Ο πρωθυπουργός, αφού είδε από κοντά την πρόοδο των εργασιών στο νότιο τμήμα, προϋπολογισμού 305 εκατ. ευρώ και μήκους 32,5 χλμ., επισήμανε ότι τα έργα προχωρούν γρήγορα και θα τελειώσουν εντός χρονοδιαγράμματος, στο νότιο τμήμα. Οσον αφορά το βόρειο τμήμα, από Τρίκαλα έως Εγνατία Οδό, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι θα βρεθεί λύση στη χρηματοδότηση του έργου, που έχει μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ.

Open Image Modal
HuffPost Greece

Σε δήλωσή του στη διάρκεια της επίσκεψής του στο εργοτάξιο, ο πρωθυπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων: 

«Οπως καλά θυμάστε, ο Ε65 είναι ένας δρόμος για τον οποίο υπεγράφη η πρώτη σύμβαση παραχώρησης το 2007. Πέρασε από “40 κύματα”. Η προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επαναδιαπραγματεύτηκε τη σύμβαση παραχώρησης το 2013. Ολοκληρώθηκε το μεσαίο κομμάτι και τώρα δρομολογείται -με μεγάλη ταχύτητα- το νότιο κομμάτι, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, με προοπτική αυτό να έχει ολοκληρωθεί -όπως είπε και ο Υπουργός- μέχρι το τέλος του 2021. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα και αυτό το πολύ σημαντικό τμήμα του δρόμου - είναι 33 χιλιόμετρα, αν δεν κάνω λάθος - θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ώστε τα δύο τρίτα του Ε65 να έχουν τελειώσει εντός των επόμενων δύο ετών».

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για έναν πολύ σημαντικό δρόμο για ολόκληρη τη Θεσσαλία, καθώς θα φέρει πολύ πιο κοντά στην Αθήνα τα Τρίκαλα, την Καρδίτσα. «Και με αυτόν τον τρόπο θα μπει μία ακόμα σημαντική ψηφίδα στην ολοκλήρωση του παζλ των αυτοκινητοδρόμων της ηπειρωτικής Ελλάδας» τόνισε 

Το νότιο τμήμα

Στο επονομαζόμενο νότιο τμήμα, δηλαδή το τμήμα του Ε65 από την ένωσή του με τον Α.Θ.Ε. (αρχή έργου E65) έως και τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.), οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και σε απόλυτη συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί σε όλες τις αρμόδιες αρχές. Αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2021.

Με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα, που δεν θα ξεπερνά τις 3 ώρες, από Αθήνα σε Καρδίτσα τις 2 ώρες και 30 λεπτά, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία.

 

Open Image Modal
default
HuffPost Greece

 

Αυτή τη στιγμή, η συνολική πρόοδος είναι στο 34,33% (Νοέμβριος 2019). Αξίζει να επισημάνουμε ότι από το 0 χλμ. έως και το 19 χλμ., έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των πρώτων ασφαλτικών στρώσεων. Στη δίδυμη σήραγγα Όθρυος έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η προσωρινή αντιστήριξη σε 2,1 χλμ. από το σύνολο των 3 χλμ., ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση για το σύνολο του τμήματος οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 41,4%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 44% και οι χωματουργικές εργασίες 33,4%.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ.
1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
15 Γέφυρες
5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι)
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65

Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος - Ε65 αφορά στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ., είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ιωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.

Open Image Modal
default
HuffPost Greece

 

Με συνολικό προϋπολογισμό 1,3 δις ευρώ, ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκεται το μεσαίο τμήμα του Ε65, από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.) έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν δώσει νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.

Κλείνοντας, υπενθυμίζουμε ότι για την έναρξη κατασκευής του Βόρειου Τμήματος, αναμένεται η τελική λύση χρηματοδότησης την οποία και διαχειρίζεται το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών. Το Βόρειο Τμήμα, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων και καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, το σύνολο του τμήματος δύναται να ολοκληρωθεί μέσα σε τρία χρόνια.

Με την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Η διαδρομή Αθήνα-Γρεβενά θα διεξάγεται σε 4 ώρες, Αθήνα-Καστοριά και Αθήνα-Κοζάνη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, φέρνοντας πολύ πιο κοντά στη Νότια Ελλάδα τις περιοχές της Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας.

Με όλα τα παραπάνω γίνεται εμφανές ότι ο Ε65 θα φέρει μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας, αναμορφώνοντας τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Συνολικό μήκος: 181,50 χλμ. με 2 Λωρίδες Κυκλοφορίας & Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης
14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 4 Ημικόμβοι
4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)
4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)
4 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας (Κ.Δ.Κ.) & Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων (Κ.Ε.Σ.)
3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής
4 δίδυμες σήραγγες & 1 μονού κλάδου
Σήραγγα Τ2 μήκους 2.983μ., (26,8ο χλμ. οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
Σήραγγα Τ3Α μήκους 113μ., (45,6ο χλμ. Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)
Σήραγγα Τ3 μήκους 387μ., (45,6ο χλμ. Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)
Σήραγγα μονού κλάδου μήκους 65μ. ( 137ο χλμ. Καστράκι Καλαμπάκας)
Σήραγγα μήκους 400μ. ( 175,6ο χλμ. Λειβάδια – Αιμιλιανός)
48 Γέφυρες, εκ των οποίων 36 μήκους άνω των 50 μ.
33 Άνω & 76 Κάτω Διαβάσεις
291 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
8 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) & 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)

Βόρειο Τμήμα (Α/Κ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – Α/Κ ΕΓΝΑΤΙΑΣ)

Αναμένεται η τελική λύση χρηματοδότησης, με προβλεπόμενη διάρκεια κατασκευής τους 36 μήνες. Η χάραξη είναι από Α/Κ Τρικάλων έως Εγνατία Οδό, συμβολή 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 442,1 εκατ. ευρώ.

Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτυών και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Στο τμήμα αυτό, έχουν κατασκευαστεί έργα 30,9 εκατ. ευρώ (αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα). Από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας χάραξης ολοκληρώνονται οι κτηματολογικές μελέτες. Η νέα χάραξη σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του έργου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
20 Γέφυρες
11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
1 Κτήριο Τροχαίας