Σε μια συγκινητική, λιτή τελετή, τη Δευτέρα 11 Απριλίου, ο ιδρυτής των Εκπαιδευτηρίων «Ο Πλάτων» κύριος Παναγιώτης Παπαδόπουλος, τιμήθηκε από τη Γαλλική Κυβέρνηση, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, με το παράσημο του Αξιωματικού του Ακαδημαϊκού Φοίνικα. Πρόκειται για μια από τις υψηλότερες διακρίσεις στη Γαλλία, που θεσμοθετήθηκε από τον Ναπολέοντα τον 1ο το 1808, προς τιμήν διακεκριμένων ακαδημαϊκών δασκάλων του πανεπιστημίου του Παρισιού.
Ο κύριος Παναγιώτης Παπαδόπουλος βραβεύτηκε για το έργο του στην εκπαίδευση και την προώθηση της γαλλικής γλώσσας στο σχολείο του, ένα σχολείο που προσφέρει ελληνική και παγκόσμια Παιδεία. Η εκδήλωση είχε περιορισμένο αριθμό ατόμων, λόγω της πανδημίας, όμως κοντά του ήταν η οικογένειά του, οι συνεχιστές του οράματός του, οι δύο κόρες του και ο ανιψιός του, και οι πιο στενοί συνεργάτες και φίλοι του, που τόσα χρόνια βρίσκονται πλάι του συντροφεύοντας και στηρίζοντας τα πετυχημένα άλματά του. Στο λόγο που εκφώνησε, ανάμεσα στα άλλα τόνισε «Νιώθω ύψιστη τιμή για την απονομή σε μενα του παρασήμου του Αξιωματικού του Ακαδημαϊκού Φοίνικα της Γαλλικής Δημοκρατίας και εκφράζω τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες στη Γαλλική Κυβέρνηση και στο φίλο γαλλικό λαό.» «Η σχέση συνεργασίας και πολιτιστικής προσέγγισης Γαλλίας και Ελλάδος εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια του πολυτάραχου βίου του νεοελληνικού κράτους και απηχεί την πνευματική ακτινοβολία και την προσφορά των δύο χωρών στη διαμόρφωση του σύγχρονου πολιτισμού. Η ελληνογαλλικές σχέσεις έχουν μεγάλο ιστορικό εύρος, και μια παράλληλη πορεία και συνείδηση. Οι αρχές της Γαλλικής Δημοκρατίας εμπνέονται από αυτές της αρχαίας Ελληνικής Δημοκρατίας. Αλλά και το νέο ελληνικό κράτος αναγεννήθηκε με βασικό πυλώνα και διαρκή έμπνευση στις αρχές της Γαλλικής Επανάστασης, τις διδασκαλίες των Γάλλων φιλοσόφων του Διαφωτισμού και τη Διακήρυξη των δικαιωμάτων του Ανθρώπου του 1789…»
Ο κύριος Παναγιώτης Παπαδόπουλος γεννήθηκε στην Αρχαία Τεγέα και από εκεί συνδέθηκε στενά με τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή. Τελειώνοντας το λόγο του, φανερά συγκινημένος απευθύνθηκε προς το διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου, Νικολά Εμπαλάν λέγοντας τα εξής «...Κατάγομαι από την Αρχαία Τεγέα Αρκαδίας που η ζωή της χάνεται στους Ομηρικούς χρόνους… Η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή ανέσκαψε και έφερε στο φως την αρχαία πόλη μας την Τεγέα και έτσι συνδεθήκαμε με τον πολιτισμό των προγόνων μας.» «Φανταστείτε τον πρώτο Γάλλο Αρχαιολόγο που έπιασε μέσα στα χώματα της μάνας γης την Κεφαλή της Θεάς της Υγείας, παγκόσμιο σύμβολο των ιατρών. Αιώνια η ευγνωμοσύνη μας στους γάλλους αρχαιολόγους…»Στο τέλος της εκδήλωσης η κόρη του Βάσια, καθηγήτρια ιστορικός, παρέδωσε ως δώρο στο διευθυντή του Ινστιτούτου γνήσιο αντίγραφο της Κεφαλής. Ο κύριος Παπαδόπουλος έχει μια πορεία αξιοζήλευτη όπως κάποιοι αυτοδημιούργητοι και εμπνευσμένοι άντρες της γενιάς του. Ξεκίνησε από την Αρχαία Τεγέα στην Αρκαδία, όπου γεννήθηκε το 1938. Έζησε παιδικά χρόνια μέσα στο 2ο παγκόσμιο πόλεμο, ανάμεσα σε εμφύλιους, σε κινήματα της εποχής, φοίτησε σε μονοθέσιο σχολείο, για να φτάσει να ξεκινήσει τις πρώτες του σπουδές στη Παιδαγωγική Ακαδημία της Τρίπολης. Πνεύμα ανήσυχο, με ορίζοντες που συνεχώς ήθελε να διευρύνει, μελετούσε φιλοσοφία, ιστορία, έχοντας πάντα σαν κυρίαρχη αξία την αγάπη για την παράδοση και τον άνθρωπο. Κάπως έτσι έφτιαξε το πρώτο σχολείο του, τα Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων», το 1969, στο Νέο Ψυχικό για να ακολουθήσει 10 χρόνια αργότερα ένα ακόμα μεγαλύτερο βήμα. Ένα νέο εκπαιδευτήριο στην Παιανία, στα Γλυκά Νερά, το οποίο δεσπόζει σήμερα πάνω σε ένα καταπράσινο λόφο. Γνωρίζοντας τον Παναγιώτη Παπαδόπουλο, αντιλαμβάνεσαι ότι η επιτυχία δεν είναι ποτέ τυχαία.
Πίσω από όλα κρύβεται το λαμπερό μυαλό, η στρατηγική, η αγάπη για τη γνώση χωρίς σύνορα, που κάνουν έναν άνθρωπο και ένα σχολείο να ξεχωρίζει. Σήμερα τα Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων», υπό την καθοδήγησή του, με την ακούραστη προσπάθεια και των διαδόχων του, υπηρετούν τις αξίες και τις πρακτικές απαιτήσεις μιας παγκόσμιας κοινότητας έχοντας δομήσει ένα ελληνικό και διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σε δίγλωσσο περιβάλλον, βασισμένο – από το Νηπιαγωγείο ως το Λϋκειο- στους άξονες του ΙΒ. Εξοικειώνουν τα παιδιά με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες, τους επιτρέπουν να αναπτυχθούν στους τομείς που τα ίδια επιθυμούν, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη και προάγουν μια βασική αρχή: Η ελληνική μας ταυτότητα είναι το εφόδιο και η αφετηρία, για την πρόοδο και την ενεργό συμμετοχή, στη δημιουργία ενός κόσμου, που αγκαλιάζει και στηρίζει κάθε άνθρωπο.