Φεύγοντας από τη Θεσσαλονίκη για την Καβάλα, με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου στο Volvo XC40 T5 Twin Engine, αλλά και με φορτισμένη τη μπαταρία, διότι ως Plug-in hybrid διαθέτει και ηλεκτρικό μοτέρ με εξωτερική πηγή φόρτισης, δεν είχα το άγχος της αυτονομίας, είναι αλήθεια.
Διότι τα χιλιόμετρα που βγάζει το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι πάρα πολλά, περίπου 500 και κατά συνέπεια για το πήγαινε – έλα έφθανε και περίσσευε.
Ελα, όμως, που θέλεις να κινηθείς και οικολογικά, δηλαδή να χρησιμοποιείς την ηλεκτροκίνηση και τα περίπου 40, ίσως και λίγο παραπάνω χιλιόμετρα, που χαρίζει η μπαταρία;
Και για να συμβεί αυτό, πρέπει να το έχεις φορτισμένο. Κατά συνέπεια, η πρώτη μου δουλειά, πολύ πριν πάρω το Volvo XC40 T5 Twin Engine από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα γραφεία της AVIS που διατηρεί η εταιρεία Volvo Παπαδόπουλος στη Θεσσαλονίκη - η οποία πρόσφατα άνοιξε το νέο της κατάστημα στην πόλη- ήταν να δω σε ποια σημεία υπάρχουν φορτιστές στην Καβάλα. Πράγματι, διαπίστωσα αρκετούς δημόσιους φορτιστές, στο λιμάνι και αλλού, ενώ εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι υπήρχαν φορτιστές και σε πολύ γνωστές κοντινές παραλίες, σε ελεύθερους χώρους στάθμευσης!
Οδηγώντας για μια ακόμη φορά το Volvo XC40 T5 Twin Engine, χάρηκα ξανά την ποιότητα κύλισης. Με δυνατό πάτημα στον αυτοκινητόδρομο, με αψεγάδιαστο τιμόνι, πολύ καλή ηχομόνωση και ηλεκτρική εκκίνηση, σε κάνει να θέλεις να πάρεις τους δρόμους.
Η σχεδίασή του διατηρείται υψηλής αισθητικής, ενώ τα πίσω φώτα αποτελούν σήμα κατατεθέν της σουηδικής μάρκας.
Η ποιοτική και άνετη καμπίνα και το πλήρες πακέτο εξοπλισμού, σου προσφέρουν αυτά που θέλεις και αφού τακτοποιηθείς είσαι έτοιμος για το ταξίδι σου.
Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 lt, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με αποτέλεσμα η συνολική ισχύς του συστήματος να είναι 262 ίπποι με 475 Nm ροπής - ιδιαίτερα ικανοποιητικά νούμερα.
Η ενέργεια κατά τη φόρτιση, κατά βάση από εξωτερική πηγή, από πρίζα ή ταχυφορτιστή και κατά τη διάρκεια της οδήγησης μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10,8kWh, που δίνει ονομαστικά έως 55 χλμ. κάλυψη. Στην ουσία είναι λιγότερα, όμως αρκούν για αστικές μετακινήσεις, καθημερινά και ίσως τα φθάσεις στην πόλη.
Τώρα, στο ταξίδι για να μην καταναλώνεις εύκολα την ηλεκτρική ενέργεια, επιλέγεις το πρόγραμμα Hybrid που είναι και προεπιλογή και μοιράζει κατάλληλα από πού θα παίρνει ισχύ – κυρίως από το μοτέρ βενζίνης. Ωστόσο, στην πόλη καλό είναι να χρησιμοποιείς το πρόγραμμα Pure, ώστε να κινείσαι μόνο με το ηλεκτρικό μοτέρ, έχοντας, μάλιστα, και μέγιστη ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα.
Για να πάρεις τη μέγιστη ισχύ από το σύστημα, το πρόγραμμα Power είναι η κατάλληλη επιλογή, όμως θα δεις να αλλάζει και η κατανάλωση, πολύ πάνω από τα 5,9 λίτρα στα 100 χλμ. που διαπίστωσα.
Υπάρχει, δε, κι ένα ακόμα πρόγραμμα Off Road / Slippery, για καλύτερη πρόσφυση του προσθιοκίνητου αυτοκινήτου.
Παρά τα περίπου 1.900 κιλά βάρους του αμαξώματος, το Volvo XC40 T5 Twin Engine κινείται απίστευτα εύκολα, έχοντας, βέβαια, και τη δύναμη που ανέφερα.
Δε χρειάστηκε να κινηθώ εκτός δρόμου, ωστόσο τα 21,5 εκ. απόστασης από το έδαφος, το κάνουν ένα πραγματικό SUV που μπορεί να πάρει τα βουνά.
Καταλήγοντας, επειδή ανέφερα την έναρξη λειτουργίας της Volvo Παπαδόπουλος στη Θεσσαλονίκη, η νέα σύγχρονη κάθετη μονάδα της Volvo Car Hellas, βρίσκεται στο 16ο χλμ. Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών και δίνει έμφαση στην επίδειξη των μοντέλων της ιδιαίτερα δημοφιλούς σειράς Recharge, ενώ το συνεργείο της μονάδας προσφέρει υπηρεσίες service, επισκευής, φανοποιίας και βαφής ακολουθώντας τα κορυφαία πρότυπα της Volvo.
Όσο για την Καβάλα, οι συστάσεις είναι περιττές, καθώς πάντα εκεί μια επίσκεψη σου αφήνει αναμνήσεις και ακόμα περισσότερες αν εξερευνήσεις τη γύρω περιοχή, από αρχαιολογικούς χώρους μέχρι παραλίες.