Το μπαϊτζιό ή αλλιώς το «κίτρινο κρασί», μπορεί να είναι άγνωστο στον περισσότερο κόσμο, αλλά σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, είναι το αλκοολούχο ποτό που πίνεται περισσότερο περισσότερο από κάθε άλλο παγκοσμίως.
Είναι ένα κινεζικό διαυγές, άχρωμο ποτό που συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 35% και 60% αλκοόλ. Συνήθως αποστάζεται από το ζαχαρόχορτο ή αλλιώς σόργο, ένα διαδεδομένο δημητριακό σε Αφρική και Ασία. Είναι δε ”υπερδύναμη” όσον αφορά τα θρεπτικά συστατικά, διότι περιέχει νιασίνη, ριβοφλαβίνη και θειαμίνη καθώς και υψηλά επίπεδα μαγνησίου, σιδήρου, χαλκού, ασβεστίου, φωσφόρου και καλίου.
Παρέχει επίσης σχεδόν το μισό της ημερήσιας απαιτούμενης πρόσληψης πρωτεΐνης και μιας πολύ σημαντικής ποσότητας φυτικών ινών (48% της συνιστώμενης πρόσληψης).
Κάθε χρόνο, οι Κινέζοι ξοδεύουν τρεις φορές περισσότερα χρήματα για το μπαϊτζιό, παρά για μπύρα. Και το πιο σημαντικό είναι ότι δεν έχει γίνει ποτέ της μόδας εκτός Κίνας αυτό το ποτό. Παρ′ όλα αυτά, παραμένει στην κορυφή.
Πλέον, όμως, οι παραγωγοί ενδιαφέρονται για την εξαγωγή του προϊόντος τους και σε άλλες χώρες, καθώς η όλο και περισσότερη άφιξη νέων ποτών στην Κίνα, προκαλεί ορισμένες αλλαγές στην εγχώρια αγορά.
Η εξαγωγή του μπαϊτζιό δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε φτηνή υπόθεση, δεδομένων των δασμών και των εξόδων μεταφοράς.
Εκτός αυτών, υπάρχει και άλλη μία δυσκολία. Η γεύση του μπαϊτζιό είναι τόσο χαρακτηριστική και τόσο ιδιαίτερη, που δύσκολα συνδυάζεται με άλλα υλικά για την δημιουργία ενός κοκτέιλ. Είναι ένα ποτό αντίστοιχο του δικού μας τσίπουρου, το οποίο, επίσης, δεν τα πηγαίνει καλά με ”γαρνιτούρες”. Αυτή η ”αδυναμία” του κινεζικού ποτού, δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο το θέμα της εξαγωγής του στις αγορές της Δύσης, στα μπαρ της οποίας τα κοκτέιλ κρατούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο τα τελευταία χρόνια.