Μπρους Γουίλις: Αρνείται να πουλήσει τα δικαιώματα για το πρόσωπο του σε εταιρεία deepfake

Φήμες ήθελαν να έχει πουλήσει σε εταιρεία deepfake. Τι είναι τα deepfakes και πώς θα επανέφεραν τον ηθοποιό στο προσκήνιο ματά την απόσυρση του λόγω της αφασίας.
|
Open Image Modal
Φωτογραφία αρχείου.
VCG via Getty Images

Ο ατζέντης του Μπρους Γουίλις διέψευσε τις αναφορές ότι ο σταρ του κινηματογράφου πούλησε τα δικαιώματα στο πρόσωπό του, δημοσιεύει το BBC.

Την περασμένη εβδομάδα, αναφέρθηκε ευρέως ότι ο Γουίλις, στην πρώτη συμφωνία του είδους της, είχε πουλήσει το πρόσωπό του σε μια εταιρεία deepfake (εταιρεία που φτιάχνει βίντεο deepgakes) που ονομάζεται Deepcake.

Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος του ηθοποιού είπε στο BBC ότι δεν είχε «καμία συνεργασία ή συμφωνία» με την εταιρεία. Και ένας εκπρόσωπος του Deepcake είπε ότι μόνο ο ίδιος είχε τα δικαιώματα στο πρόσωπό του.

Ο Γουίλις ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την υποκριτική τον Μάρτιο, αφού διαγνώστηκε με αφασία, μια διαταραχή που επηρεάζει την ομιλία. Τα Deepfakes χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τεχνολογία μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία ρεαλιστικών βίντεο - συχνά διασημοτήτων ή πολιτικών. Για τους ηθοποιούς που δεν μπορούν πλέον να παίξουν, η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το παιχνίδι. Σ

Στις 27 Σεπτεμβρίου, η Daily Mail ανέφερε ότι είχε συναφθεί συμφωνία μεταξύ του Γουίλις και του Deepcake. Η ιστορία έγινε αντιληπτή από την Telegraph και μια σειρά από άλλα μέσα ενημέρωσης.

«Ο Μπρους Γουίλις έγινε ο πρώτος σταρ του Χόλιγουντ που πούλησε τα δικαιώματά του για να επιτρέψει σε ένα «ψηφιακό δίδυμο» του να δημιουργηθεί για χρήση στην οθόνη». είπε η Telegraph.

Αλλά αυτό δεν φαίνεται να ισχύει. Αυτό που είναι αλήθεια είναι ότι ένα deepfake του Bruce Willis χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία μιας διαφήμισης για τη Megafon, μια ρωσική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, πέρυσι.

Ωστόσο, ο ατζέντης του Γουίλις είπε στο BBC, «Παρακαλώ να ξέρετε ότι ο Μπρους δεν έχει καμία συνεργασία ή συμφωνία με αυτήν την εταιρεία, την Deepcake».

Το BBC ρώτησε τον ατζέντη του ηθοποιού αν είχε συνεργαστεί ποτέ με τον Deepcake και δεν έχει λάβει ακόμη απάντηση.

Σε δήλωση της Deepcake, η εταιρεία είπε ότι οι αναφορές ότι είχε αγοράσει τα δικαιώματα για το πρόσωπο του Μπρους Γουίλις ήταν ανακριβείς. «Η διατύπωση για τα δικαιώματα είναι λάθος... Ο Μπρους δεν μπορούσε να πουλήσει σε κανέναν κανένα δικαίωμα, είναι δικά του από προεπιλογή», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η σύγχυση υπογραμμίζει πόσο νέα είναι αυτή η τεχνολογία - και η έλλειψη σαφών κανόνων γύρω από αυτήν.

Τον Απρίλιο, το Equity, το σωματείο εργαζομένων στις παραστατικές τέχνες του Ηνωμένου Βασιλείου, ξεκίνησε την καμπάνια, Stop AI Stealing The Show.

Ορισμένοι ανησυχούν ότι τα βαθιά ψεύτικα τεχνάσματα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να στερήσουν από τους ηθοποιούς την δουλειά τους. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες ότι οι ηθοποιοί θα μπορούσαν να χάσουν τον έλεγχο των προσώπων και της φωνής τους.