Οπως αναφέρουν οι New York Times και οι αρθρογράφοι Τομ Μάσμπεργκ και Γκράχαμ Μπόουλεϊ, εικοσιεπτά αρχαία αντικείμενα αξίας άνω των 13 εκατομμυρίων δολαρίων (13,05 εκ ευρώ) - που αποκτήθηκαν για να επιδείξουν τη δόξα της αρχαίας Ρώμης, της Ελλάδας και της Αιγύπτου - έγιναν αντικείμενο κατάσχεσης από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης λόγω σοβαρής υποψίας για λεηλασία.
Μεταξύ άλλων αντικειμένων που κατασχέθηκαν ήταν μια μαρμάρινη κεφαλή ελληνικού αγάλματος η οποία απεικόνιζε νέο άνδρα που χρονολογείται μεταξύ του 3ου και του 2ου αιώνα π.Χ. .
Μερικά από τα αντικείμενα πέρασαν από τα χέρια ανθρώπων που θεωρούνταν από καιρό ύποπτοι για παράνομη διακίνηση αρχαιοτήτων, όπως ο Τζιανφράνκο Μπεκίνα, ο οποίος διατηρούσε μια γκαλερί στην Ελβετία για δεκαετίες πριν του απαγγελθούν κατηγορίες για παράνομες συναλλαγές από την ιταλική κυβέρνηση το 2001. Αλλά τα περισσότερα από τα αντικείμενα είχαν εισαχθεί η συλλογή του Met πολύ πριν κατηγορηθεί δημόσια η Μπεκίνα για παράνομη δραστηριότητα.
Οπως επίσης αναφέρει το άρθρο των ΝΥΤ, τα αντικείμενα θα επιστραφούν στις χώρες προέλευσής τους - 21 στην Ιταλία και έξι στην Αίγυπτο - σε τελετές που έχουν προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα. Τα γεγονότα αποτελούν μέρος της επιτάχυνσης του ρυθμού των επαναπατρισμών αρχαιοτήτων που στο παρελθόν διαρκούσε συχνά για ένα χρόνο ή περισσότερο, σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου του εισαγγελέα του Μανχάταν.
Οκτώ από τα αντικείμενα που κατασχέθηκαν από το Met - από το γραφείο του εισαγγελέα του Μανχάταν που συνεργάζεται με ομοσπονδιακούς αξιωματούχους - αποκτήθηκαν απευθείας από τον Μπεκίνα, σύμφωνα με το γραφείο του εισαγγελέα.
Η Μπεκίνα έχει καταδικαστεί για παραλαβή κλεμμένων αρχαιοτήτων από την Ελλάδα. Στην Ιταλία, μετά από μια δεκαετή έρευνα, κατασχέθηκε από αυτόν ένας θησαυρός 6.300 ελληνορωμαϊκών αντικειμένων το 2011, όταν ένας δικαστής διαπίστωσε ότι τα αντικείμενα είχαν λεηλατηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Αλλά οι ποινικές κατηγορίες απορρίφθηκαν λόγω παραγραφής.
«Οι κανόνες της δημιουργίας συλλογής (αρχαιοτήτων) έχουν αλλάξει σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες», ανέφερε το μουσείο, «και οι πολιτικές και οι διαδικασίες του Met από αυτή την άποψη βρίσκονται υπό συνεχή αναθεώρηση τα τελευταία 20 χρόνια».
ΠΗΓΗ: nyt