Ένας ερμηνευτής τέχνης κατέθεσε αγωγή εις βάρος του προσωπικού του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, κατηγορώντας το πως «έκανε τα στραβά μάτια» και δεν πήρε μέτρα για να σταματήσει τους επισκέπτες από το να τον χουφτώνουν στα γεννητικά του όργανα ενώ εμφανιζόταν σε μια έκθεση γυμνός.
Ο Τζον Μποναφέντε υποστηρίζει στη μήνυση που κατατέθηκε τη Δευτέρα σε δικαστήριο του Μανχάταν ότι πέντε διαφορετικοί άντρες έπιασαν τα γεννητικά του όργανα σε επτά διαφορετικές περιπτώσεις κατά τη διάρκεια της έκθεσης “Marina Abramovich: The Artist is Present” το 2010.
Ο Μποναφέντε εργαζόταν εκείνη την εποχή ως “Re-Performer”, κατά την αναδημιουργία ορισμένων από τα προηγούμενα έργα της Αμπράμοβιτς για μια ειδική έκθεση.
Η δουλειά του ήταν να στέκεται εντελώς ακίνητος για 75 λεπτά και να κοιτάζει μπροστά μια γυναίκα που τον κοιτούσε πίσω σε παρόμοια στάση σ′ ένα έργο με τίτλο “Imponderabilia”.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, οι παρευρισκόμενοι ενθαρρύνονταν να στριμωχτούν ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες για να εισέλθουν στην επόμενη γκαλερί.
Αλλά σε επτά διαφορετικές περιπτώσεις, ο Μποναφέντε ισχυρίζεται ότι τον χάιδευαν με «ανατριχιαστικους τρόπους μεγαλύτεροι σε ηλικία άνδρες», σύμφωνα με τη μήνυση που περιήλθε στην κατοχή της The Post.
Μάλιστα από τους άνδρες φέρεται να τον χούφτωσε μπροστά στα μάτια ενός φρουρού ασφαλείας του MOMA και ένας άλλος «καταγράφηκε ζωντανά από ένα συνεργείο κάμερας, το οποίο έτυχε να κινηματογραφεί την παράσταση του ενάγοντος εκείνη τη στιγμή», αναφέρεται στην αγωγή.
Ένας τρίτος πέρασε τρεις φορές γύρω από το έκθεμα «χουφτώνοντας χωρίς συναίνεση τα γεννητικά όργανα του ενάγοντα κάθε φορά πριν τελικά τον σταματήσει η ασφάλεια του MOMA», σύμφωνα με την αγωγή.
«Ο μόνος σκοπός αυτού του ανάρμοστου σεξουαλικού αγγίγματος ήταν να εξευτελίσει ή να κακοποιήσει τον ενάγοντα και να ικανοποιήσει τη σεξουαλική επιθυμία του δράστη», αναφέρει η αγωγή, υποστηρίζοντας ότι το χούφτωμα «έθεσε σοβαρό κίνδυνο σωματικής βλάβης για τον ενάγοντα, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου πρόκλησης τραυματισμού στα γεννητικά όργανα του ενάγοντα και/ή του κινδύνου σεξουαλικά μεταδιδόμενης μόλυνσης».
Σύμφωνα με την αγωγή ο Μποναφέντε ειδοποίησε την ασφάλεια του μουσείου για κάθε ένα από τα περιστατικά, καθώς και άλλοι καλλιτέχνες ανέφεραν παρόμοια συμπεριφορά.
Τελικά, το μουσείο αναγνώρισε ότι είχε πρόβλημα με τους επισκέπτες που χούφτωναν τα μοντέλα του.
«Γνωρίζουμε πολύ καλά τις προκλήσεις που δημιουργεί η παρουσία γυμνών καλλιτεχνών στις αίθουσες αυτής της έκθεσης», ανέφερε τότε το μουσείο σε δήλωσή του προς την Post.
«Όποιος επισκέπτης αγγίξει ή ενοχλήσει ανάρμοστα οποιονδήποτε από τους καλλιτέχνες θα συνοδεύεται από την ασφάλεια του MoMA εκτός μουσείου».
Ωστόσο, ποτέ δεν τοποθέτησε πινακίδες σήμανσης ή δεν προειδοποίησε προφορικά τους επισκέπτες του μουσείου να κρατήσουν τα χέρια τους μακριά από τα μοντέλα ενώ περνούσαν μέσα από το έκθεμα και το προσωπικό του μουσείου αρνήθηκε να παράσχει στον Μποναφέντε τις ταυτότητες των φερόμενων ως παρενοχλητών του, ώστε να μπορέσει να υποβάλει μήνυση, υποστηρίζει η αγωγή.
Ο Μποναφέντε ισχυρίζεται ότι υπέστη «για χρόνια συναισθηματική οδύνη» και η παρενόχληση προκάλεσε σημαντική βλάβη στην «ψυχική του υγεία, την εικόνα του σώματός του και την καριέρα του».
Πλέον κατέθεσε τη μήνυση και ζητά αποζημίωση απροσδιόριστου ποσού.
Πηγή: New York Post