Ενα ακόμη σοβαρό περιστατικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο βλέπει το φως της δημοσιότητας, αυτή τη φορά στην Πιερία και συγκεκριμένα στο σταθμό του Κορινού όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, παραλίγο να έχουμε ένα σύγκρουση τρένων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα επικαλείται το 902.gr για το περιστατικό -το οποίο επιβεβαιώνεται τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από το υπουργείο Μεταφορών- συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας (25/11), με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος. Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους. Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο προτού να υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Θα ερευνηθούν όλοι οι διάλογοι
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, επιβεβαίωσε το περιστατικό και είπε ότι ο ΟΣΕ το ερευνά.
«Έχουν γίνει κινήσεις τεχνικά. Από την Δευτέρα το απόγευμα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά. Πλέον ανταποκρίνεται ο σηματοδότης. Λειτουργεί και η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση», είπε ο κ. Οικονόμου. Ο ίδιος επεσήμανε ότι από την στιγμή που έχει γίνει αναφορά από τον μηχανοδηγό, το θέμα θα ερευνηθεί. «Θα ερευνηθούν και όλοι οι διάλογοι», κατέληξε.
Ανακοίνωση ΟΣΕ για το περιστατικό
Στην πλήρη διερεύνηση περιστατικού «για παρ′ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία» που αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα, προχωρούν πολύ προσεκτικά τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, που απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ.
(με πληροφορίες από 902.gr)