Ένα διάσημο franchise δράσης, ένα ελληνικό ντοκιμαντέρ, μία ταινία κινουμένων σχεδίων που αντλεί έμπνευση από ουκρανικούς και σλάβικους λαϊκούς μύθους και δύο επανεκδόσεις με Γούντι Άλεν και Ζαν Γκαμπέν.
Και ακόμη, το «Ράδιο Μετρονόμ» -μία ιστορία ενηλικίωσης στη Ρουμανία του Τσαουσέσκου-, το βαθιά συγκινητικό «Βιβλίο των Θαυμάτων», μία διαφορετική «Κάρμεν» και το τελευταίο κεφάλαιο του νεανικού ρομαντικού franchise After.
Αυτές είναι οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες από την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου.
Οι Αναλώσιμοι 4
Στην τέταρτη περιπέτειά τους, οι «Αναλώσιμοι» - μέρος της ταινίας γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη- αποτελούν την τελευταία γραμμή άμυνας του κόσμου, η ομάδα που αναλαμβάνει δράση την ύστατη στιγμή. Αυτή τη φορά, το στιλ και οι τακτικές της νέας γενιάς «αναλώσιμων» θα δώσουν νέο νόημα στη φράση «νέο αίμα».
Με τους Σιλβέστερ Σταλόνε, Τζέισον Στέιθαμ, Ντολφ Λούντγκρεν και Ράντι Κουτούρ να υποδέχονται για πρώτη φορά τους Μέγκαν Φοξ, Τόνι Τζα, Άντι Γκαρσία, 50 Cent και Ίκο Ουβάις («The Raid»). Σε σκηνοθεσία Σκοτ Γουό.
Κάρμεν
Η Κάρμεν, μια σαγηνευτική, νεαρή τσιγγάνα, αφήνει πίσω την οικογένεια και την κοινότητά της για να ξεφύγει από ένα μεξικανικό καρτέλ. Φεύγει στις ΗΠΑ, ονειρευόμενη ασφάλεια και ελευθερία. Αιχμαλωτίζεται από έναν πράκτορα της περιπολίας των συνόρων που προσπαθεί να τη σκοτώσει. Συγκλονισμένος από αυτή τη βία, ένας άλλος αστυνομικός, ο Έινταν, σώζει την Κάρμεν και τη βοηθά να δραπετεύσει. Βρίσκεται γοητευμένος από το πάθος, το ελεύθερο πνεύμα και τη θέληση της Κάρμεν να αγωνιστεί για την ελευθερία. Συμφωνεί να την πάει στο Λος Άντζελες και στο δρόμο η έλξη του γι′ αυτήν μεγαλώνει. Ο Έινταν επίσης, ονειρεύεται μια νέα ζωή απαλλαγμένη από τις σκιές του παρελθόντος. Μαζί θα ακολουθήσουν την καρδιά τους. Ξέρουν ότι δεν υπάρχει γυρισμός.
Από τον χορογράφο της ταινίας «Μαύρος Κύκνος», Μπενζαμίν Μιλπιέ, με τον υποψήφιο για Όσκαρ, Πολ Μέσκαλ (Aftersun), τη Μελίσα Μπαρέρα (Scream) και τη Ρόζι ντε Πάλμα (Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης). Μια σύγχρονη αφήγηση του Μιλπιέ μιας από τις πιο διάσημες ιστορίες αγάπης και όπερες της ιστορίας, με νέα μουσική από τον Νίκολας Μπριτέλ.
Η «Κάρμεν» καταπιάνεται με το αρχικό γαλλικό μυθιστόρημα του 1845, ενώ παραπέμπει και στην ταινία Carmen Jones του 1954. Οι φόρμες χορού γίνονται το επίκεντρο μιας αβέβαιης ιστορίας αγάπης, τοποθετημένη στις πολιτείες του Βορείου Μεξικού.
Ράδιο Μετρονόμ
Βουκουρέστι, 1972. Δύο ερωτευμένοι περνούν τις τελευταίες τους μέρες μαζί, πριν εκείνος φύγει οριστικά από τη χώρα. Η απλή απειλή της βίας γίνεται εργαλείο καταπίεσης, στο συναρπαστικό πορτρέτο εφήβων στο κατώφλι της ενηλικίωσης, των οποίων ο αγώνας να βρουν τη φωνή τους καθίσταται αδύνατος από τους γονείς τους και τη μυστική αστυνομία.
Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης Αλεξάντρου Μπελκ στο σημείωμα του «Το Ράδιο Μετρονόμ ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια ως ντοκιμαντέρ για τη δεκαετία του ’70 στη Ρουμανία και συγκεκριμένα για το Metronom, την πειρατική ραδιοφωνική εκπομπή που μεταδιδόταν από το Radio Free Europe, με παραγωγό τον εξόριστο Ρουμάνο δημοσιογράφο Κορνέλ Κιριάκ ο οποίος δολοφονήθηκε στο Μόναχο το 1975. Η έρευνα ήταν ένα προσωπικό ταξίδι στην εφηβεία και τη ζωή των εφήβων της Ρουμανίας εκείνη την εποχή, την εποχή των νιάτων των γονιών μου…»
Βραβείο Σκηνοθεσία στο «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών 2022.
Πρωταγωνιστούν Μάρα Μπουγκάριν, Σερμπάν Λαζαρόβιτσι, Βλαντ Ιβάνοφ.
Το Βιβλίο των Θαυμάτων
Όταν ένα 12χρονο αγόρι πέφτει σε κώμα εξαιτίας ενός ατυχήματος, η μαμά του αποφασίζει να εκπληρώσει τα όνειρα του, για να αναγκάσει, κατά κάποιον τρόπο, τον γιο της να βγει από την κωματώδη κατάσταση. Έτσι, με οδηγό το ημερολόγιό του, όπου ο έφηβος έχει απαριθμήσει τα δέκα πράγματα που θα ήθελε να κάνει, και τους τόπους που θα ήθελε να δει «πριν τελειώσει ο κόσμος» σε μια τραγικά προφητική έμπνευσή του, η μητέρα του κινητοποιείται. Ταξιδεύει όπου ονειρευόταν ο μικρός να ταξιδέψει, από την Ιαπωνία μέχρι την Πορτογαλία , κάνοντας πράγματα που μόνο οι έφηβοι συνηθίζουν, κι όχι οι μαμάδες, όπως το σκέιτ.
Μετά την πραγματοποίηση κάθε άθλου, η μητέρα πηγαίνει στο προσκεφάλι του διασωληνωμένου γιου της, και του προσφέρει, σαν δώρο, ζεστή-ζεστή την εμπειρία της, όπως το να κολυμπήσει δίπλα σε φάλαινες.
Στο ταξίδι της αυτό φτάνει πολύ πιο μακριά από ότι φανταζόταν, καθώς ανακαλύπτει και τις δικές της βαθύτερες επιθυμίες.
Η ταινία της Λίζα Αζουέλος βασίζεται στο βραβευμένο, μπεστ σέλερ μυθιστόρημα του Ζουλιέν Σαντρέλ.
Πρωταγωνιστούν Αλεξαντρά Λαμί, Μιριέλ Ρομπέν, Ιγκό Κεστέλ, Ξαβιέ Λακάιγ.
Γελώντας στο Αφγανιστάν
Ένας μικρόσωμος νεαρός Αφγανός θέλει να αλλάξει τον κόσμο με την παντομίμα και το χιούμορ. Ο Καρίμ Ασίρ, ο Αφγανός Τσάρλι Τσάπλιν, ανάμεσα από βόμβες και καταστροφές, δίνει παραστάσεις με μοναδικό όπλο το γέλιο. Στις 15 Αυγούστου 2021 οι Ταλιμπάν εισβάλουν στην Καμπούλ και απειλούν με θάνατο τον Καρίμ. Μια δύσκολη απόφαση φαίνεται αναπόφευκτη.
Μπορεί το γέλιο να αλλάξει τον κόσμο;
Η απίστευτη ιστορία ενός κωμικού ηθοποιού από το Αφγανιστάν.
Ο Καρίμ Ασίρ προσπαθώντας να σωθεί, μετά από πολλές δυσκολίες και με τη συνεχή προσπάθεια της σκηνοθέτιδας Αννέτας Παπαθανασίου και της παραγωγού Φωτεινής Οικονομοπούλου, κατάφερε να έρθει στην Ελλάδα. Ήταν μια περιπέτεια με φοβερή αγωνία και ανατροπές που κράτησε 70 μέρες με ευτυχώς αίσιο τέλος. Ο Καρίμ συνεχίζει να αγωνίζεται για την τέχνη του. Δημιουργεί ασπρόμαυρα βουβά βίντεο όπου χρησιμοποιώντας σαν πρότυπο την μορφή του Τσάρλι Τσάπλιν, με τον δικό του κωμικό τρόπο μας διηγείται τη ζωή του και μας παρουσιάζει την γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στο Αφγανιστάν και στον κόσμο. Πολύ συχνά το γέλιο, ανά τους αιώνες και σε διάφορες θρησκείες, έχει κατακριθεί, θεωρείται απειλή και πρέπει να κατατροπωθεί.
Ο Καρίμ αγωνίζεται για την αλλαγή και προσπαθεί μέσω της τέχνης του να δώσει μήνυμα στήριξης στους συμπατριώτες του.
Μετά το τέλος της κάθε προβολής θα υπάρχει ένας επίτιμος προσκεκλημένος ο οποίος θα συζητά με τους δημιουργούς της ταινίας και με το κοινό πάνω στα κεντρικά ζητήματα που θέτει η ταινία. Σε όλες τις προβολές θα παρευρίσκεται και ο Καρίμ Ασίρ, ο βασικός ήρωας της ταινίας. Οι ομιλητές – καλεσμένοι είναι:
Πέτρος Τατσόπουλους (συγγραφέας) θα μιλήσει για τα όρια στην θρησκεία. Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται.
Διονύσης Ατζαράκης (stand-up comedy) θα μιλήσει για το γέλιο και την λυτρωτική σημασία του και την εμπειρία του σαν κωμικός στην Ελλάδα.
Αλέξανδρος Σακελλαρίου (κοινωνιολόγος της θρησκείας ) θα μιλήσει για το γέλιο στις θρησκείες γενικότερα.
Ο Χάρης Σώζος (ηθοποιός) και η Μαρία Χριστίνα Κριθαρά (μουσικός) θα μιλήσουν για την Τέχνη και τον πολιτισμό και πόσο απαραίτητα είναι για μια χώρα.
Γιάννης Γιαννακόπουλος (φωτογράφος των Γιατρών του Κόσμου) θα μιλήσει για το θέμα το προσφυγικό και την όλη εμπειρία διάσωσης του ήρωα.
Στον κινηματογράφο Δαναό.
After 5: Όλα Μετά
Ενώ το μέλλον του με την Τέσα παραμένει αβέβαιο, ο Χάρντιν ταξιδεύει στην Πορτογαλία για να επανορθώσει για το παρελθόν του, προτού μπορέσει να αναλάβει την απόλυτη δέσμευση με την Τέσα.
Το τελευταίο κεφάλαιο του νεανικού ρομαντικού franchise After (που βασίζεται στη σειρά βιβλίων της Anna Todd), βρίσκει την Τέσα και τον Χάρντιν να ζουν χωριστές ζωές, αφού ο Χάρντιν δημοσίευσε το αποκαλυπτικό του βιβλίο εν αγνοία της. Μόνος στην Αγγλία, ο Χάρντιν υποκύπτει στο ποτό και σε άλλες βλαβερές συνήθειες. Για να γίνουν ακόμη χειρότερα τα πράγματα, έχει συγγραφικό μπλοκάρισμα και ίσως χρειαστεί να επιστρέψει την αρκετά μεγάλη προκαταβολή του, αν δεν ολοκληρώσει σύντομα ένα νέο χειρόγραφο. Αντί να ενδώσει στους δαίμονές του, ο Χάρντιν αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι ο μόνος τρόπος για να προχωρήσει - και να έχει πιθανότητες να κερδίσει πίσω την Τέσα - είναι να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος του. Ταξιδεύει στην Πορτογαλία για να επισκεφτεί τη Νάταλι, μια γυναίκα που κάποτε της είχε φερθεί απαίσια. Περνώντας χρόνο με τη Νάταλι και συνειδητοποιώντας ότι εκείνη έχει προχωρήσει, ο Χάρντιν επιτέλους καταφέρνει να συγχωρήσει τον εαυτό του και να οραματιστεί ένα λαμπρό μέλλον με τη γυναίκα που αγαπά. Εν τω μεταξύ, πίσω στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Landon και η Nora προετοιμάζονται για τον επερχόμενο γάμο τους - όπου η Τέσα και ο Χάρντιν θα είναι παρόντες.
Πρωταγωνιστούν: Τζόζεφιν Λάνγκφορντ, Χίροου Φάινς Τίφιν.
Μάβκα: Το Ξωτικό του Δάσους
Η Μάβκα είναι μια Ψυχή του Δάσους και η πρόσφατα επιλεγμένη Φύλακάς του. Η κύρια αποστολή της είναι να προστατεύσει το Δάσος και την ιερή Καρδιά του -την ίδια την Πηγή της Ζωής - από οποιαδήποτε επίθεση ή εισβολή, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων. Ο Λούκας είναι ένα γνήσιο χωριατόπαιδο, με μεγάλη αγάπη για τη μουσική που διοχετεύει το ταλέντο του στο ξύλινο φλάουτό του ενώ ονειρεύεται να αφιερώσει τη ζωή του σε αυτό το πάθος. Και η μουσική του Λούκας δημιουργεί κάτι μοναδικό: η Μάβκα και ο Λούκας συναντιούνται και ερωτεύονται. Από την αρχή, η σχέση τους αντιμετωπίζει δυσκολίες, αλλά τα εμπόδια γίνονται ακόμη μεγαλύτερα όταν η φιλήδονη Κυλίνα καταφτάνει, ισχυριζόμενη ότι είναι κληρονόμος ενός παλιού πριονιστηρίου στην άκρη του Δάσους και υπόσχεται στους χωρικούς όλα τα πλούτη της βιομηχανικής προόδου που φέρνει από το εξωτερικό. Αυτό δεν είναι παρά μια πρόφαση για να κρύψει τον πραγματικό της σκοπό: να αποκτήσει την Καρδιά του Δάσους (ευελπιστώντας εγωιστικά να μείνει για πάντα νέα και όμορφη) — που δεν είναι άλλη από την ίδια τη Μάβκα, η οποία είναι ήδη ευάλωτη λόγω των συναισθημάτων της για τον Λούκας.
Aγγλόφωνη ουκρανική ταινία κινουμένων σχεδίων σε σκηνοθεσία Ολεχ Μαλαμούζ και Ολεκσάντρα Ρούμπαν, βασισμένη στο έργο The Forest Song (1918) της ποιήτριας Lesya Ukrainka. Η ταινία αντλεί έμπνευση από την ουκρανική και σλαβική λαϊκή μυθολογία. Προβάλλεται μεταγλωττισμένη.
Σε επανέκδοση
Νευρικός Εραστής (1977)
Ένας νευρωτικός κωμικός που έχει εμμονή με το θάνατο, ο Άλβι Σίνγκερ, ερωτεύεται την Άνι Χολ, μια χαριτωμένη ανερχόμενη τραγουδίστρια, κι αρχίζει μαζί της μια επταετή σχέση, η οποία μας παρουσιάζεται μέσα από flashback. Οι εντάσεις και οι τσακωμοί που οφείλονται κατά κύριο λόγο στη φύση των χαρακτήρων τους, οδηγούν στο χωρισμό του ζευγαριού, παρ’ όλες τις επίμονες προσπάθειες του Άλβι να κρατήσει την Άνι. Η Άνι φεύγει από τη Νέα Υόρκη και συζεί με ένα στέλεχος δισκογραφικής εταιρείας στο Χόλιγουντ. Ο Άλβι, συνειδητοποιώντας ότι αγαπά ακόμα την Άνι, προσπαθεί απεγνωσμένα να την πείσει να γυρίσει πίσω.
Με τους Γούντι Άλεν, Νταϊάν Κίτον, Κάρολ Κέιν, Κολίν Ντιούχερστ, Πολ Σάιμον, Σέλεϊ Ντιβάλ, Τόνι Ρόμπερτς, Κρίστοφερ Γουόκεν, Τζάνετ Μάργκολιν, Τζεφ Γκόλντμπλουμ.
Η ταινία κέρδισε 4 Όσκαρ -καλύτερης ταινίας, Α΄ γυναικείου ρόλου (Νταϊάν Κίτον), καλύτερης σκηνοθεσίας (Γούντι Άλεν), καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου (Γούντι Άλεν, Μάρσαλ Μπρίκμαν).
Το Λιμάνι των Απόκληρων (1938)
Ένας λιποτάκτης του Γαλλικού Αποικιακού Στρατού προσπαθεί να φύγει από την Γαλλία, για να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Με το που φτάνει στο λιμάνι της Χάβρης, ερωτεύεται μία 17χρονη που είναι το αντικείμενο του πόθου των ανδρών του λιμανιού. Η γνωριμία τους θα πυροδοτήσει πρωτόγνωρες εξελίξεις σε όλο τον μικρόκοσμο του λιμανιού.
Του Μισέλ Καρνέ, σε σενάριο του Ζακ Πρεβέρ με τους Ζαν Γκαμπέν, Μισέλ Σιμόν, Μισέλ Μοργκάν. Ένα από τα πρώτα φιλμ νουάρ.