Νέες ταινίες: Υπάρχω, Ο Σπόρος της Ιερής Συκιάς αλλά και Μουφάσα Ο Βασιλιάς των Λιονταριών

Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Όλα τα τρέιλερ.
Open Image Modal
Ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης στην ταινία «Υπάρχω».
Marilena Anastasiadou

Η βιογραφική ταινία για τον Στέλιο Καζαντζίδη διά χειρός Γιώργου Τσεμπερόπουλου, «Ο Σπόρος της Ιερής Συκιάς» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ, το πρίκουελ του Βασιλιά των Λιονταριών, η ιστορία μίας σουφραζέτας στην Ελβετία του 19ου αιώνα και ένα νορβηγικό συζυγικό δράμα. 

Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου.

 

Υπάρχω

H ιστορία ενός παιδιού μιας οικογένειας προσφύγων του Πόντου που κατάφερε να επιβιώσει και να μεγαλουργήσει χάρη στο τεράστιο ταλέντο του και κόντρα σε κάθε κοινωνική και προσωπική δυσκολία.

Μουσική, έρωτες, οικογένεια, φίλοι, ψάρεμα, δημιουργία, μπράβοι της νύχτας, φανατικοί θαυμαστές, μεγάλες διαμάχες, δημιουργούν το ψηφιδωτό της ζωής του.

Η ταινία - αφιέρωμα σε έναν μεγάλο τραγουδιστή, που η φωνή του «μίλησε» στις καρδιές όλων των Ελλήνων, ανά τον κόσμο, τον Στέλιο Καζαντζίδη  -για όσους τον αγάπησαν, και όσους θέλουν να τον γνωρίσουν- από τον Γιώργο Τσεμπερόπουλο.

Πρωταγωνιστούν Χρήστος Μάστορας, Κλέλια Ρένεση, Ασημένια Βουλιώτη, Αγορίτσα Οικονόμου, Δημήτρης Καπουράνης, Άννα Συμεωνίδου,Γιώργο Γάλλο, Γιώργο Καραμίχο, Νίκο Ψαρρά, Γιώργο Γιαννόπουλο, Διαμαντή Καραναστάση, Ηλία Βαλάση, Περικλή Σιούντα.

 

Ο Σπόρος της Ιερής Συκιάς

Στον δικηγόρο Ιμάν ανατίθεται η ιδιότητα του ερευνητή δικαστή στο επαναστατικό δικαστήριο της Τεχεράνης. Η θέση αυτή του παρέχει αυτόματα καλύτερο μισθό και μεγαλύτερο χώρο διαβίωσης για την οικογένεια του. Όταν όμως ξεσπούν πολιτικές διαδηλώσεις κατά του καθεστώτος, ο Ιμάν αντιλαμβάνεται ότι δεν πήρε τη θέση λόγω των νομικών του ικανοτήτων, αλλά για να συνυπογράφει καταδίκες που του υποδεικνύουν οι ανωτέροι του, ακόμα και με θανατικές ποινές. Γι’ αυτό και παραμένει ανώνυμος, φοβούμενος για την ασφάλεια τη δική του και της οικογένειας του. Οι διαδηλώσεις όμως όχι μόνο δεν κοπάζουν αλλά εντείνονται, και ο Ιμάν αρχίζει να χάνει το μυαλό του. Όταν το όπλο του θα χαθεί, θα υποψιαστεί ακόμα και τη σύζυγο του και τις κόρες του. 

Η ταινία του αυτοεξόριστου πια στην Ευρώπη, Μοχάμαντ Ρασούλοφ, που τιμήθηκε με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο φετινό Φεστιβάλ Καννών -και αποτελεί την επίσημη πρόταση της Γερμανίας για τα Όσκαρ- είναι μία παραβολή για ένα καθεστώς που σκοτώνει τα παιδιά του. 

 

Μουφάσα: Ο Βασιλιάς των Λιονταριών

Μέσα από αναδρομές στο παρελθόν, συναντάμε τον θρυλικό Μουφάσα όταν ήταν ένα ορφανό λιονταράκι, χαμένο και μόνο, μέχρι που συνάντησε ένα καλόκαρδο λιοντάρι με το όνομα Τάκα, τον διάδοχο μιας βασιλικής οικογένειας. Αυτή η τυχαία συνάντηση είναι η αφορμή για να ξεκινήσει ένα μεγάλο ταξίδι με συνοδοιπόρους μία παρέα απόκληρων που αναζητούν το πεπρωμένο τους. Οι δεσμοί τους θα δοκιμαστούν καθώς προσπαθούν να συνεργαστούν για να ξεφύγουν από έναν επικίνδυνο και θανάσιμο εχθρό.

Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Βασίλης Δημακόπουλος, Παναγιώτης  Αποστολόπουλος, Ντίνος Σούτης, Βασίλης Αξιώτης, Βάσια Ζαχαροπούλου, Ανδρέας Ευαγγελάτος, Βασίλης Μήλιος, Φοίβος Ριμένας, Τάνια Παλαιολόγου, Κωνσαντίνος Ρεπάνης, Γιάννης Στεφόπουλος, Αλέξανδρος Λουζιώτης, Μυρτώ Κεραμέως, Κατερίνα Σούσουλα, Σοφία Τσάκα, Μαρία Πλακίδη, Ηλίας Ρέλλας, Μάριος Χρυσομάλλης, Εύα Τσάχρα, Γιάννης Λάφης.

 

Ωρολογιακός Μηχανισμός

Οι νέες τεχνολογίες εισβάλλουν στην ωρολογοποιία του 19ου αιώνα στην Ελβετία. Η Ζοζεφίν, μια νεαρή εργάτρια το 1870, έρχεται αντιμέτωπη με τις νέες μεθόδους διαχείρισης χρημάτων, χρόνου και εργασίας στην ωρολογοποιία όπου εργάζεται. Στην πορεία, εμπλέκεται στο τοπικό κίνημα των αναρχικών ωρολογοποιών και γνωρίζει τον Ρώσο ταξιδιώτη και χαρτογράφο  Πιοτρ Κροπότκιν.

Ένας παιγνιώδης διάλογος της αναρχίας και της ωρολογοποιίας σε μία ελβετική πόλη του 19ου αιώνα, φημισμένη για τα ρολόγια της, με επίκεντρο την συνάντηση μεταξύ του γνωστού μας Πιότρ Κροπότκιν  και μίας σουφραζέτας που ηγείται του κινήματος των γυναικών που εργάζονται σε ένα τοπικό εργοστάσιο.

Ο Κροπότκιν είχε ζήσει, πράγματι, επί χρόνια στην Ελβετία, αν και εδώ δεν βρίσκεται στο πρώτο πλάνο της αφήγησης. Στο επίκεντρο βρίσκονται, συνειδητά, οι εργάτριες ωρολογοποιοί της κορυφαίας ίσως βιομηχανίας της χώρας, καθώς η επαφή τους με το αναρχικό κίνημα και το παράδειγμα της Παρισινής Κομμούνας τους φέρνει σε σύγκρουση με τις αρχές και τα αφεντικά.

Αξίζει να αναφερθεί ότι «unrest» σημαίνει  πολλά διαφορετικά πράγματα: ανησυχία, κοινωνική αναταραχή, αλλά και τον βασικό τροχό που εξασφαλίζει την κίνηση στο μηχανικό ρολόι.

Ο σκηνοθέτης Σιρίλ Σόιμπλιν εμπνεύστηκε την ιστορία από την γιαγιά του που ήταν εργάτρια ωρολογοποιίας και παρήγαγε την μηχανική καρδιά του ρολογιού («unrueh» – «unrest»), όπως και πολλές άλλες γυναίκες της οικογένειάς του οι οποίες εργάζονταν σε ένα ελβετικό εργοστάσιο τον 19ο και 20ο αιώνα.

Πρωταγωνιστούν Κλάρα Γκοστίνσκι, Αλεξέι Ευστράτοφ, Μόνικα Στάλντερ, Eλιό Τιεμάρ. Βραβείο Encounters Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

 

Αξιαγάπητη

Η Μαρία, ήδη χωρισμένη με παιδιά από τον πρώτο της γάμο βλέπει στη γνωριμία της με τον αντισυμβατικό Σίγκμουντ μια δεύτερη ευκαιρία. Λίγα χρόνια αργότερα και με τέσσερα πλέον παιδιά πρέπει να συμβιβαστεί με τον εαυτό της και τις επιλογές της όταν και αυτός ο γάμος οδηγείται σε αδιέξοδο. 

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Λίλια Ινγκολφντότιρ που έχει κάνει πολλές και βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες και διδάσκει σενάριο και σκηνοθεσία στο Norwegian Film School. Η εκπληκτική  Χέλγκα Γκούρεν που κάνει εδώ το μεγάλου μήκους κινηματογραφικό της ντεμπούτο έχει βραβευθεί για τους ρόλους της στο θέατρο, ενώ εκτός από ηθοποιός είναι χορεύτρια και τραγουδίστρια. 

«Ένα διαπεραστικό και γεμάτο αποχρώσεις νορβηγικό συζυγικό δράμα. Η Μαρία εμφανίζεται ως μια σύνθετη φιγούρα, που δεν είναι πάντα αξιαγάπητη όπως ο τίτλος της ταινίας. Το εσωτερικό της ταξίδι αποδεικνύεται συναρπαστικό χάρη στο διεισδυτικό σενάριο και τη μαγευτική ερμηνεία της Guren, η οποία είναι τολμηρή στην προθυμία της να αποκαλύψει τις αυτοκαταστροφικές τάσεις του χαρακτήρα της μαζί με τα δυνατά του σημεία. Η ηθοποιός, που εμφανίζεται στην οθόνη σχεδόν κάθε λεπτό, αποδεικνύεται ιδανική επιλογή για τον ρόλο, χρησιμοποιώντας δημιουργικά τη μεγάλη εμπειρία της στο θέατρο, σε ρόλους όπως της Νόρα στο Κουκλόσπιτο και τον ομώνυμο ρόλο στην Έντα Γκάμπλερ». The Hollywood Reporter

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι όπου και κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, Βραβείο Ερμηνείας για την πρωταγωνίστρια Χέλγκα Γκούρεν (Helga Guren), Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci καθώς και το Βραβείο Europa Cinemas Label.  Επίσης, κέρδισε Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Ρέικιαβικ, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ της Στοκχόλμης, συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Les Arcs, ενώ στην Ελλάδα έκανε πρεμιέρα στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσία της σκηνοθέτιδας.

 

Τα Τελευταία Χριστούγεννα στο Πατρικό μας

Την παραμονή των Χριστουγέννων, τα μέλη της οικογένειας Μπαλσάνο μαζεύονται για να γιορτάσουν, ίσως για τελευταία φορά στην πατρική εστία, στο Λονγκ Άιλαντ, αφού η πώληση του σπιτιού έχει κρυφά δρομολογηθεί. Την ίδια στιγμή, δύο από τα νεαρά μέλη της οικογένειας κάνουν τη δική τους μικρή επανάσταση. 

Στο καστ της ταινίας του Τάιλερ Ταορμίνα -γνωστού για τις ανεξάρτητες ταινίες του- και οι γόνοι δύο διάσημων σκηνοθετών, ο Σόγιερ Σπίλμπεργκ και η Φραντσέσκα Σκορσέζε.

 

Τρέλα

Μετά από ένα ατύχημα σε ένα πλατό, ένας σκηνοθέτης προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της πραγματικότητας. Σταδιακά, φαίνεται ότι το μόνο θέμα είναι ότι επιστρέφει μονίμως στον χαμένο έρωτά του. Ένα ταξίδι στη Σικελία, στις συνοικίες της Κατάνια και στις ανατροπές του ασυνείδητου από τον Γάλλο σκηνοθέτη Σαρλ Γκερέν Σιρβίλ.

 

142 Χρόνια

Στις ελληνικές φυλακές βρίσκονται καταδικασμένοι χιλιάδες πρόσφυγες ως διακινητές. Ο διασώστης Ιάσονας Αποστολόπουλος συμμετέχει σε έναν αγώνα για να σωθούν 3 αθώοι άνθρωποι. Ο πρώτος έχει καταδικαστεί σε 142 χρόνια φυλάκισης και οι άλλοι δύο σε 50. Σε ένα δικαστικό θρίλερ που διαρκεί πάνω από έναν χρόνο, θα δικαιωθεί ο αγώνας τους για την ελευθερία;

Το ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου απέσπασε το βραβείο «Έντουαρντ Σνόουντεν» στο 22o Διεθνές Φεστιβάλ Signes de Nuit στο Παρίσι.

Στο πλαίσιο της προβολής του από τις 19 Δεκεμβρίου, στο Studio new star art cinema, διοργανώνονται οι εξής συζητήσεις:

Παρασκεύη 20/12

Ιάσονα Αποστόλόπουλος

Ευκλείδη Τσακαλώτο 

και τον σκηνοθέτη Στέλιο Κούλογλου

Σάββατο 21/12

Γιώργο Αυγερόπουλο,

Νίκο Καβουκίδη

Εύα Στεφανή

και τον σκηνοθέτη Στέλιο Κούλογλου