Γιώργος Λάνθιμος, νέο Mad Max, «Η κόρη του μπαμπά» -μία feelgood γαλλική ταινία για την άνευ όρων αγάπη μπαμπά και κόρης-, Αντέλ Εξαρχόπουλος στο βραβευμένο με πέντε Σεζάρ «Ζωικό Βασίλειο», «Τα ταρώ του θανάτου», αλλά και ένα ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
Αυτές είναι οι ταινίες πρώτης προβολής που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 30 Μαΐου.
Ιστορίες Καλοσύνης
Έμμα Στόουν, Τζέσι Πλέμονς -βραβευμένος για την ερμηνεία του στο 77ο Φεστιβάλ Καννών-, Γουίλεμ Νταφόε, Μάργκαρετ Κουόλι, Χονγκ Τσάου, Τζο Αλγουιν, Μαμούντου Άθι, Χάντερ Σέιφερ σε ένα τρίπτυχο παραμύθι.
Ένας άνδρα χωρίς επιλογές, φερέφωνο του αφεντικού του, ο οποίος προσπαθεί να ανακτήσει τον έλεγχο της ζωής του, ένας αστυνομικός που ανησυχεί επειδή η γυναίκα του, η οποία είχε εξαφανιστεί στη θάλασσα, επέστρεψε και του φαίνεται να είναι ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος και μια γυναίκα αποφασισμένη να βρει έναν συγκεκριμένο άνθρωπο με μια ιδιαίτερη ικανότητα, ο οποίος προορίζεται να γίνει πνευματικός ηγέτης.
Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου στις αίθουσες αμέσως μετά τις Κάννες.
Furiosa: A Mad Max Saga
Επιστροφή στο θρυλικό δυστοπικό σύμπαν του Mad Max από τον βραβευμένο με Όσκαρ, Τζορτζ Μίλερ. Ο κόσμος καταρρέει και η μικρή Φουριόζα απάγεται από την Green Place of Many Mothers και πέφτει στα χέρια της μεγάλης Ορδής Μηχανόβιων με επικεφαλής τον πολέμαρχο Ντεμέντους. Καθώς περιπλανιούνται στην άγονη γη, καταλήγουν στην Ακρόπολη που βρίσκεται υπό την ηγεμονία του Αθάνατου Τζο. Ενώ οι δύο τύραννοι αλληλοσπαράζονται για το ποιος θα κυριαρχήσει, η Φουριόζα πρέπει να επιβιώσει από πολλές δοκιμασίες για να επιστρέψει στην πατρίδα της.
Πάντως το «Furiosa: A Mad Max Saga» μπορεί να αναδείχθηκε νικητής στο αμερικανικό box office έναντι του «The Garfield Movie» το τριήμερο της Memorial Day (Δευτέρα 27 Μαΐου), σύμφωνα ωστόσο με το Variety, πρόκειται για τις χειρότερες εισπρακτικά επιδόσεις εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες -με εξαίρεση το 2020 όταν οι αίθουσες έκλεισαν εντελώς λόγω COVID.
Με τους Άνια Τέιλορ-Τζόι, Κρις Χέμσγουορθ, Αλάιλα Μπράουν, Τομ Μπερκ.
Ζωικό Βασίλειο
Στο εγγύς μέλλον, ένα μυστηριώδες φαινόμενο χτυπά την ανθρωπότητα και ανεξήγητες μεταλλάξεις μεταμορφώνουν σταδιακά τμήματα του πληθυσμού σε υβρίδια ανθρώπου - ζώου.
Τα πλάσματα, που θεωρούνται απειλή από πολλούς, στέλνονται σε εξειδικευμένο κέντρο σε μια προσπάθεια να σταματήσουν τις μεταλλάξεις τους από το να προχωρήσουν σε άλλο επίπεδο και να ελέγξουν τις φαινομενικά βίαιες τάσεις τους.
Όταν μια συνοδεία που μεταφέρει υβρίδια σε μια νέα εγκατάσταση, συντρίβεται σε ένα δάσος, η παράνοια εξαπλώνεται στην τοπική κοινότητα καθώς τα επιζώντα πλάσματα σκορπίζονται στην άγρια φύση. Ο Φρανσουά, μαζί με τον 16χρονο γιο του Εμίλ, ξεκινούν μια απεγνωσμένη αναζήτηση για την σύζυγό του Λένα, η οποία εξαφανίστηκε μετά το δυστύχημα. Καθώς ο Φρανσουά προσκολλάται στο παρελθόν της οικογένειας, χάνει σταδιακά την επαφή με τον Εμίλ, ο οποίος έχει αρχίσει να παρατηρεί μεταλλάξεις στο σώμα του, και η μοίρα του μοιάζει όλο και περισσότερο αβέβαιη.
Η ταινία απέσπασε 5 Βραβεία Σεζάρ -ήταν υποψήφια για 12-, ενώ ήταν η ταινία έναρξης του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα, στο Φεστιβάλ Καννών 2023.
Από τον Τομά Καϊγιέ, με τους Ρομέν Ντουρίς και Αντέλ Εξαρχόπουλος.
Γιάννης Σπανός: Πίσω Απ’τη Mαρκίζα
«Μια Αγάπη Για το Καλοκαίρι». «Άσπρα Καράβια». «Σαν Με Κοιτάς». «Μια Φορά Θυμάμαι». «Άνθρωποι Μονάχοι». «Πες Πως Μ’ Αντάμωσες». «Βροχή και Σήμερα». «Σπασμένο Καράβι». «Θέλω τα Ώπα Μου». «Οδός Αριστοτέλους». «Μια Φορά Μονάχα Φτάνει». «Φίλε». «Κάτω Απ’ τη Μαρκίζα»
Ο Γιάννης Σπανός, η μουσική ιδιοφυία πίσω από κλασικά τραγούδια και αειθαλείς μελωδίες που επέλεξε να μείνει μακριά από τα φώτα, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά στο ντοκιμαντέρ «Γιάννης Σπανός: Πίσω Απ’τη Mαρκίζα».
Μέσα από δικά του λόγια, αλλά και τις αναμνήσεις και διηγήσεις δεκάδων επώνυμων συνεργατών και φίλων του, σκιαγραφείται από τον σκηνοθέτη Άρη Δόριζα η ζωή και η σχεδόν 60ετής καλλιτεχνική πορεία του ανθρώπου που καθόρισε την ελληνική μουσική, δημιούργησε το Νέο Κύμα και γοήτευσε με το ταλέντο του μέχρι και την Brigitte Bardot, του οποίου όμως το έργο παραμένει σε ασυμφωνία με τη φήμη του. Σε αυτό το μοναδικό ντοκουμέντο, ο ίδιος ο Σπανός, σε διάλογο με το σκηνοθέτη, επιχειρεί να εξηγήσει γιατί ο δημιουργός δεν μπορεί τελικά να είναι σπουδαιότερος από το έργο του.
Το ντοκιμαντέρ έκανε πρεμιέρα στο 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου προβλήθηκε ως ταινία λήξης, και θα συνεχίσει το φεστιβαλικό του ταξίδι στο εξωτερικό.
Η Κόρη του Μπαμπά
Ο Ετιέν είναι μόλις είκοσι ετών όταν ερωτεύεται τη Βαλερί και λίγο μεγαλύτερος όταν γεννιέται η κόρη τους, η Ρόζα. Τότε, η Βαλερί τους εγκαταλείπει. Ο Ετιέν επιλέγει να μην το κάνει μεγάλο θέμα και χτίζει μια ευτυχισμένη ζωή μαζί με το παιδί του. Δεκαεξίμισι χρόνια αργότερα, την ώρα που πατέρας και κόρη είναι έτοιμοι να αποχωριστούν με τη σειρά τους, το παρελθόν επιστρέφει…
«Μπορεί να είναι μητέρα μου αλλά εγώ δεν είμαι κόρη της» είναι η αυθόρμητη αντίδραση του κοριτσιού για τη γυναίκα που τη γέννησε, αλλά της είναι παντελώς άγνωστη. Ταυτόχρονα, ο νέος σε ηλικία πατέρας της, απόλυτα προσκολλημένος στη μοναχοκόρη του, αίφνης αντιμετωπίζει μια μεγάλη κρίση: αργοπορημένη κρίση εφήβου ή πρώιμη κρίση μεσήλικα;
O Eργουάν Λε Ντικ ξεκίνησε να γράφει το σενάριο κατά τη διάρκεια του πρώτου λοκντάουν, όταν αποφάσισε να εγκαταλείψει τη δημοσιογραφία για το σινεμά. Το διάστημα εκείνο ήρθε πολύ κοντά με την κόρη του, που, όπως λέει, αποτέλεσε έμπνευση για εκείνον.
Η ταινία προβλήθηκε στην 62η Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών (ταινία λήξης) και πρόσφατα παίχτηκε στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδας.
Με τους Ναουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Σελέστ Μπρινκέλ, Μοντ Γουάιλερ. Στις αίθουσες από 31 Μαΐου.
Τα Ταρώ του Θανάτου
Όταν μια παρέα φίλων παραβιάζει τον ιερό κανόνα της τράπουλας των ταρώ -ποτέ να μην χρησιμοποιείς ξένη τράπουλα- απελευθερώνουν εν αγνοία τους ένα ανείπωτο κακό που είναι παγιδευμένο μέσα στα καταραμένα χαρτιά. Ένας προς έναν έρχονται αντιμέτωποι με τη μοίρα για να καταλήξουν σε έναν αγώνα δρόμου ενάντια στο θάνατο ώστε να ξεφύγουν από το μέλλον που προδιαγράφουν τα ταρώ.
Σενάριο/Σκηνοθεσία: Σπένσερ Κοέν, Ανα Χάλμπεργκ. Με τους Χάριετ Σλέιτερ, Αντεν Μπράντλεϊ, Αβάντικα, Βόλφγκανγκ Νόβογκρατζ, Λάρσεν Τόμσον.