Νέες ταινίες: Jurassic World: Κυριαρχία, Μετρητής Καρτών, Χαμένες Ψευδαισθήσεις

Οι οκτώ (!) ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες την Πέμπτη 9 Ιουνίου.
Open Image Modal
«Jurassic World: Κυριαρχία»
Tulip

Πέρα από το μπλοκμπάστερ «Jurassic World: Κυριαρχία», η νέα κινηματογραφική εβδομάδα έχει Όσκαρ Άιζακ στην νέα ταινία του Πολ Σρέιντερ «Μετρητής Καρτών», αλλά και δύο κωμωδίες, μία γαλλική, της Καρολίν Βινιάλ με την Λορ Καλαμί στο ρόλο που της χάρισε το Σεζάρ Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας και μία αργεντίνικη, του  Άριελ Βίνογκραντ με έναν Έλληνα σε πρώτο πλάνο.

Και ακόμη, Ζακ Οντιάρ με ένα ερωτικό ασπρόμαυρο πορτρέτο των νέων στο «Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα», Γιούχο Κουοσμάνεν στο «Βαγόνι Αριθμός 6», τη βραβευμένη με επτά βραβεία Σεζάρ ταινία «Χαμένες Ψευδαισθήσεις» και το ντοκιμαντέρ «Το Θολό Ποτάμι του Μπαασίμ».

Αυτές είναι οι οκτώ ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 9 Ιουνίου.

Jurassic World: Κυριαρχία

Οι δεινόσαυροι τώρα ζουν και κυνηγούν μαζί με τους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο. Αυτή η εύθραυστη ισορροπία θα αναμορφώσει το μέλλον και θα καθορίσει μια για πάντα, αν τα ανθρώπινα όντα θα παραμείνουν οι κορυφαίοι θηρευτές σε έναν πλανήτη που μοιράζονται πλέον με τα πιο τρομακτικά πλάσματα της ιστορίας.

Όταν βγήκε η πρώτη ταινία Jurassic Park, σε σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ το 1993, κανείς δεν περίμενε τον αντίκτυπό της στην παγκόσμια κουλτούρα και στον ίδιο τον κινηματογράφο. Η ταινία αυτή επανέφερε τους δεινόσαυρους στη ζωή για μια νέα γενιά και τους ανέδειξε με τρόπο που δεν είχαν παρουσιαστεί ποτέ πριν.

Αυτή η κινηματογραφική αφύπνιση των δεινοσαύρων οδήγησε πολλούς περισσότερους νέους να ασχοληθούν με την επιστήμη, οδήγησε μέχρι και πανεπιστήμια να οργανώσουν μαθήματα δεινοσαύρων, όπως και μουσεία να οργανώσουν εκθέσεις με οστά δεινοσαύρων.

Για σχεδόν τρεις δεκαετίες, οι ταινίες Jurassic Park και Jurassic World, βασισμένες σε χαρακτήρες που δημιούργησε ο συγγραφέας Μάικλ Κράιτον, έχουν προκαλέσει δέος και θαυμασμό, τρόμο, ενθουσιασμό και απεριόριστη χαρά σχεδόν σε κάθε θεατή που έχει περάσει το κατώφλι μιας κινηματογραφικής αίθουσας.

Το «Jurassic World: Κυριαρχία» είναι η κατάληξη αυτής της ιστορίας τριών δεκαετιών. «Υπάρχει ένα κατακλυσμιαίο γεγονός στη μέση της τριλογίας που αλλάζει ριζικά τα πάντα», λέει ο σκηνοθέτης Κόλιν Τρέβοροου. «Οι δεινόσαυροι απομακρύνονται από το νησί και απελευθερώνονται στον ευρύτερο κόσμο. Ήταν μια καταπληκτική ευκαιρία να μπορέσουμε να εξερευνήσουμε τις συνέπειες αυτού του γεγονότος. Το Jurassic World Dominion έχει να κάνει με την ανάγκη να σεβαστούμε τη δύναμη του φυσικού κόσμου - αν αποτύχουμε, θα εξαφανιστούμε όπως ακριβώς και οι δεινόσαυροι. Όχι μόνο ολοκληρώνουμε την ιστορία που ξεκίνησε το 2015 στο Jurassic World, αλλά και την ιστορία που ξεκίνησε το 1993 με το Jurassic Park. Αυτή είναι μια ιστορία που χρειάζεται όλους τους χαρακτήρες του έπους για να ειπωθεί».

Παίζουν Κρις Πρατ, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Λόρα Ντερν, Τζεφ Γκόλντμπλουμ, Σαμ Νιλ, Ντεγουάντα Γουάιζ, Μαμούντου Άθι, Μπι Ντι Γουόνγκ, Ομάρ Σι, Ιζαμπέλα Σέρμον, Κάμπελ Σκοτ, Τζάστιν Σμιθ, Σκοτ Χέιζ, Ντίτσεν Λάκμαν, Ντανιέλ Πινέντα. 

Μετρητής Καρτών

Η ταινία, γραμμένη και σκηνοθετημένη από τον Πολ Σρέιντερ, ακολουθεί τον Γουίλιαμ Τελ (Όσκαρ Άιζακ), έναν τζογαδόρο και πρώην στρατιωτικό, ο οποίος όντας στοιχειωμένος από αποφάσεις του παρελθόντος του, το μόνο που θέλει πλέον είναι να παίζει χαρτιά. Όταν τον πλησιάσει ένας νεαρός, ο Κερκ (Τάι Σέρινταν) ο οποίος ζητάει βοήθεια για να εκδικηθεί έναν κοινό εχθρό και των δύο, ο Τελ βλέπει μια ευκαιρία για λύτρωση. Χρηματοδοτούμενος από τη μυστηριώδη Λα Λίντα (Τίφανι Χάντις), ο Τελ παίρνει μαζί του τον Κερκ και πάνε από καζίνο σε καζίνο, μέχρι που βάζουν στόχο να νικήσουν το World Series of Poker στο Λας Βέγκας. Όμως αποδεικνύεται ότι ο Κερκ είναι αδύνατον να συμπεριφερθεί έντιμα και αυτό παρασέρνει τον Τελ πίσω στο σκοτάδι του παρελθόντος του.

«Μέσα στα χρόνια ανέπτυξα το προσωπικό μου είδος ταινιών, το οποίο συνήθως περιλαμβάνει έναν μοναχικό άντρα που φοράει μια μάσκα – με τη μάσκα να είναι η επαγγελματική του ενασχόληση», λέει ο Σρέιντερ. «Θα μπορούσε να είναι ταξιτζής, έμπορος ναρκωτικών, ζιγκολό, ιερέας και παίρνω αυτόν τον χαρακτήρα και τον τοποθετώ μέσα σε ένα μεγαλύτερο πρόβλημα, προσωπικό ή κοινωνικό, όπως η περιβαλλοντική κρίση στις “Ακρότητες”. Στον “Μετρητή Καρτών”, ο Γουίλιαμ Τελ είναι μόνος στο δωμάτιό του με μια μάσκα, εκείνη του επαγγελματία παίκτη πόκερ που τυχαίνει να είναι πρώην βασανιστής για την αμερικάνικη κυβέρνηση. Είναι ένας κόμβος ανάμεσα στα πρωταθλήματα πόκερ και τις φυλακές του Αμπού Γκράιμπ».

Βαγόνι Αριθμός 6

Δύο ξένοι θα μοιραστούν ένα ταξίδι που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν τη ζωή. Μια νέα γυναίκα, φοιτήτρια αρχαιολογίας από τη Φινλανδία φεύγει από μια αινιγματική ερωτική σχέση στη Μόσχα παίρνοντας το τρένο για το αρκτικό λιμάνι του Μουρμάνσκ. Στη διαδρομή θα αναγκαστεί να μοιραστεί το μακρύ ταξίδι και το μικρό κουπέ μΆ έναν θορυβώδη Ρώσο μεταλλωρύχο. H αταίριαστη συνάντηση οδηγεί τους επιβάτες του βαγονιού να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη τους για ανθρώπινη επαφή.

Η ταινία του Φινλανδού Γιούχο Κουοσμάνεν κέρδισε το Μέγα Βραβείο της Επιτροπής (Grand Jury Prize) στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών, ήταν υποψήφια για τρία Βραβεία (Καλύτερης Ταινίας, Γυναικείας και Ανδρικής Ερμηνείας) στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου (European Film Awards), ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Διεθνούς Ταινίας, υποψήφια για Καλύτερη Διεθνή Ταινία στα Independent Spirit Awards. Ως επίσημη πρόταση της Φινλανδίας στα Όσκαρ έφτασε στη βραχεία λίστα για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας και κέρδισε Βραβείο Ερμηνείας για την πρωταγωνίστρια Σέιντι Χάαρλα και το Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci στο Φεστιβάλ του Γκέτεμποργκ. 

Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ

Μήνες τώρα, η Αντουανέτ περιμένει πως και πως το καλοκαίρι για μια ρομαντική εβδομάδαμε τον εραστή της Βλαντιμίρ.Τελευταία στιγμή εκείνος ακυρώνει: η γυναίκα του κανόνισε οικογενειακή εκδρομή στην οροσειρά Σεβέν με γάιδαρο! Εγκατελειμμένη, η Αντουανέτ αποφασίζει να ακολουθήσει και αυτή το μονοπάτι. Όταν φτάνει εκεί, ο Βλαντιμίρ πουθενά, μόνο κάποιος Πάτρικ -ένας ανυπάκουος γάιδαρος- που θα τη συνοδεύσει στο περίεργο ταξίδι της.

«Χωρίς να θέλω να πω ότι είναι αυτοβιογραφικό (όχι, δεν κυνήγησα κανέναν εραστή στο μονοπάτι!) πάντα γράφω από δικές μου εμπειρίες. Χρειάζομαι να ταυτίζομαι με τους χαρακτήρες μου για να τους καταλάβω, για να γράψω. Εδώ, ταυτίζομαι τόσο με την Αντουανέτ όσο και με τους περισσότερους χαρακτήρες γύρω της. Η πραγματικότητα με εμπνέει επίσης πολύ, ειδικά σε ότι είναι κωμικό! Στην αρχή κιόλας της συγγραφής του σεναρίου, αποφάσισα να κάνω την περίφημη πεζοπορία του Stevenson, γνωστή ως «Stevenson Way»: περισσότερα από 220 χιλιόμετρα σε μια ντουζίνα μέρες. Όπως η Αντουανέτ, κάθε βαθμό τους δευτερεύοντες χαρακτήρες της ταινίας - ο μαραθωνοδρόμος που ταξιδεύει με εξαιρετικά μινιμαλιστικό εξοπλισμό, ο τύπος που φωνάζει «Έλα! για να προχωρήσει μπροστά ο γάιδαρος της Αντουανέτ (και που δεν τη ρώτησε τίποτα), το ζευγάρι των οικοδεσποτών που σε κάνει να ονειρεύεσαι και που μοιάζουν να αγαπούν ο ένας τον άλλον τόσο πολύ, ο μοτοσυκλετιστής, οι ποδηλάτες, τους έχω γνωρίσει όλους στην πραγματική ζωή», λέει η σκηνοθέτις Καρολίν Βινιάλ. Με την Λορ Καλαμί στο ρόλο που της χάρισε το Σεζάρ Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.

Σήμερα Φτιάχνουμε τον Κόσμο

Η απολαυστική κωμωδία του Άριελ Βίνογκραντ (Το Κόλπο του Αιών) με έναν Έλληνα σε πρώτο πλάνο, ο οποίος μαθαίνει πως ο μικρός του γιος δεν είναι στην πραγματικότητα δικό του παιδί.

Ο Ντέιβιντ Σαμαράς, ο επονομαζόμενος και «Γκριέγκο», δηλαδή «ο «Έλληνας», είναι ο αδιαφιλονίκητος σταρ της αργεντίνικης τηλεόρασης! Η εκπομπή του «Σήμερα φτιάχνουμε τον κόσμο» έχει τεράστια θεαματικότητα. Υποτίθεται ότι καθημερινοί άνθρωποι έρχονται και εξομολογούνται στο φιλοθεάμον κοινό το οικογενειακό, ή ερωτικό τους πρόβλημα, το οποίο λύνεται με την παρέμβαση του παρουσιαστή. Στην πραγματικότητα, όλα έιναι ψεύτικα, οι «προσκεκλημένοι» ειναι ηθοποιοί, και το μόνο που φτιάχνεται είναι ο τραπεζικός λογαριασμός και το δημόσιο προφίλ του Σαμαρά, γιατί στην ιδιωτική του ζωή τα έχει κάνει θάλασσα: διάφορες κοπελιές έρχονται και φεύγουν από τη ζωή του. Η πιο σταθερή σχέση που έχει είναι με τον μικρό του γιο, όχι τόσο γιατί τον αγαπά και τον νοιάζεται, αλλά γιατί είναι υποχρεωμένος δικαστικώς να το κάνει.

Όμως, όσο ανεύθυνα κι αν ζει, χωρίς να νοιαζεται στην πραγματικότηα για κανέναν εκτός από τον εαυτό του, τόσο πιο απότομα θα προσγειωθεί: λίγο πριν πεθάνει εξαιτίας ενός δυστυχήματος η μητέρα του εννιάχρονου γιού του, θα του αποκαλύψει πως ο Μπενίτο δεν είναι δικό του παιδί.

Υπερβαίνοντας τον εαυτό του, ο Δαβίδ ο «Έλληνας», θα αποφασίσει να αποκαλύψει την αλήθεια για την καταγωγή του στον μικρό, και θα τον βοηθήσει να βρει τον αληθινό του πατέρα. Ίσως πιστέυοντας πως έτσι θα φτιάξει, αν όχι τον κόσμο των άλλων, τουλάχιστον τον δικό του, και όχι στην τηλεοπτική, αλλά στην πραγματική ζωή.

Παίζουν Λεονάρντο Σμπαράλια, Ναταλία Ορέιρο, Μπέντζαμιν Οτέρο, Λουίς Λούκε.

Χαμένες Ψευδαισθήσεις

Ο Λουσιάν, νεαρός ασήμαντος ποιητής στη Γαλλία του 19ου αιώνα, αφήνει την επαρχία όπου μεγάλωσε για να δοκιμάσει την τύχη του στο Παρίσι κοντά στην προστάτιδά του. Σύντομα αφήνεται στην τύχη του για να ανακαλύψει έναν κόσμο παραδομένο στο κέρδος και στις προσποιήσεις, όπου τα πάντα αγοράζονται και πωλούνται.

Επτά βραβεία Σεζάρ, μεταξύ αυτών το βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού για τον Μπεντζαμάν Βουαζάν. Η ταινία του Ξαβιέ Τζιανολί βασίζεται στο ομότιτλο κλασικό μυθιστόρημα του Ονορέ ντε Μπαλζάκ (1799 – 1850), που αποτελεί μέρος της σειράς «Ανθρώπινη Κωμωδία», με την οποία ο Γάλλος συγγραφέας επιχείρησε μία εξαντλητική περιγραφή της γαλλικής κοινωνίας της εποχής του.

Παίζουν Μπεντζαμάν Βουαζάν, Σεσίλ Ντε Φρανς, Βανσάν Λακόστ, Ξαβιέ Ντολάν, Ζαν Μπαλιμπάρ.

Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα

Στο 13ο διαμέρισμα του Παρισιού, μια περιοχή γνωστή και ως «Ολυμπιάδες» εξαιτίας των οκτώ πολυόροφων κτιρίων που έχουν το όνομα πόλεων που έχουν φιλοξενήσει τους Αγώνες, η Εμιλί γνωρίζει τον Καμίλ, ο οποίος νιώθει έλξη για τη Νορά, η οποία συναντά στον δρόμο της την Αμπέρ. Είναι φίλοι, κάποιες φορές εραστές, συχνά και τα δύο. Τρία κορίτσια κι ένα αγόρι δίνουν τον δικό τους ορισμό για το τι σημαίνει έρωτας σήμερα, σε μια ταινία που αποτελεί ελεύθερη διασκευή τριών ιστοριών του Αμερικανού καρτουνίστα Έντριαν Τομίνε. ·

Ένα ερωτικό ασπρόμαυρο πορτρέτο από τον Ζακ Οντιάρ με τους Λουσί Ζανγκ, Μακίτα Σαμπά, Νοεμί Μερλάν, Τζένι Μπεθ.

Το Θολό Ποτάμι του Μπαασίμ

Το ντοκιμαντέρ του δημοσιογράφου Θωμά Σίδερη καταγράφει την πορεία δέκα χρόνων του ανήλικου Κούρδου πρόσφυγα Ραφίκ Ντάγοντ που αναζητά τον αδελφό του Μπαασίμ από τη Συρία μέχρι την Ουγγαρία. Ο Ραφίκ θα βρεθεί αρχικά από το Κομπάνι στο στρατόπεδο του Κιρκάν στην επαρχία Χατάι της Τουρκίας, στα σύνορα με τη Συρία. Θα περιπλανηθεί στα εδάφη της Τουρκίας, θα μεταφερθεί στην Κωνσταντινούπολη και στη συνέχεια στην Αδριανούπολη προκειμένου να περάσει κρυφά τον Έβρο. Εκεί, θα συναντήσει τους διαβόητους διακινητές Εμρέ και Σεμίχ που θα του υποσχεθούν το πέρασμα στην απέναντι όχθη και τη συνάντησή του με τον αδελφό του. Ο Ραφίκ θα συλληφθεί στην Ελλάδα, θα μεταφερθεί σε δομή προσφύγων της Θεσσαλονίκης, θα διασχίσει νύχτα τα βουνά της Αλβανίας, θα κοιμηθεί σε νεκροταφείο της Κροατίας, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τους φρουρούς των συνόρων, τους ψηλούς φράχτες κατά μήκος της βαλκανικής διαδρομής, την αστυνομική βία σε όλες τις εκφάνσεις της. Το όνειρο του Ραφίκ θα συντριβεί στον ηλεκτροφόρο φράχτη της Ουγγαρίας. Μπαασίμ στα κουρδικά, σημαίνει «χαμογελαστός άντρας».