Νέες ταινίες: Μικρά Πράγματα σαν κι Αυτά και Ο Νόμος του Μέρφυ

Πάμε σινεμά. Οι πέντε ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου.
Open Image Modal
Ο Κίλιαν Μέρφι στην ταινία «Μικρά πράγματα σαν κι αυτά»
Spentzos Film

Ο Κίλιαν Μέρφι στην ταινία του Τιμ Μίλαντς «Μικρά πράγματα σαν κι αυτά» -στον πρώτο ρόλο του μετά το «Οπενχάιμερ» που του χάρισε Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου-, η Μαριόν Κοτιγιάρ στο docufiction «Μικρό θλιμμένο κορίτσι» και η Ρούνι Μάρα στην «Κουζίνα».

Ακόμη, η νέα ταινία του Άγγελου Φραντζή «Ο Νόμος του Μέρφυ» -«ένα υπαρξιακό μπουλβάρ όπου το γέλιο γίνεται ο μηχανισμός που μας ενώνει και μας απελευθερώνει»- και πάλι με πρωταγωνίστρια την Κάτια Γκουλιώνη.

Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου.

 

Μικρά Πράγματα σαν κι Αυτά

Βρισκόμαστε στο 1985, σε μια μικρή πόλη στην κομητεία Γουέξφορντ της Ιρλανδίας. Ο Μπιλ Φέρλονγκ μοχθεί ως έμπορος άνθρακα για να συντηρήσει τον εαυτό του, τη γυναίκα του και τις πέντε κόρες τους. Την παραμονή των Χριστουγέννων, ενώ βγαίνει για να παραδώσει κάρβουνο στο τοπικό μοναστήρι, ανακαλύπτει κάτι που τον αναγκάζει να αντιμετωπίσει το παρελθόν του και τη συνένοχη σιωπή μιας πόλης που ελέγχεται από την Καθολική Εκκλησία.

Κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος της Κλερ Κίγκαν «Small Things Like This» (εκδόσεις Μεταίχμιο), που ήταν υποψήφιο για το Booker 2022 και το Βραβείο Rathbones Folio, σε σκηνοθεσία Τιμ Μίλαντς.

Το βιβλίο διαδραματίζεται στο New Ross και η πόλη παίζει ζωτικό ρόλο στην ιστορία. Κατά τον σχεδιασμό των γυρισμάτων, ο Κίλιαν Μέρφι που υποδύεται τον Μπιλ, υποστήριξε με σθένος ότι η ταινία πρέπει να γυριστεί σε αυτή την πόλη. «Το New Ross όπου βασίζεται το βιβλίο, είναι ένας χαρακτήρας της ταινίας. Από την αρχή θεώρησα ότι πρέπει να κάνουμε γυρίσματα στην πόλη. Ένας άλλος όρος που είχα ήταν ότι πρέπει να κάνουμε γυρίσματα σε πραγματικές τοποθεσίες, οπότε το Furlong House είναι ένα πραγματικό σπίτι ακριβώς έξω από την πλατεία της πόλης, ενώ το μοναστήρι είναι το πραγματικό μοναστήρι που υπάρχει στο βιβλίο».

Συμπρωταγωνιστούν Έμιλι Γουάτσον, Αϊλίν Γουόλς, Μισέλ Φέρλεϊ, Πάτρικ Ράιαν, Πίτερ Κλάφεϊ.

 

Ο Νόμος του Μέρφυ

Έπειτα από ένα ατύχημα, η Μαρία Αλίκη, μια αποτυχημένη ηθοποιός σε αναζήτηση μεγάλων ρόλων, εισέρχεται σε μία πραγματικότητα όπου καλείται να παίξει όλους τους πιθανούς ρόλους που θα μπορούσε να της έχει χαρίσει η ζωή, αν είχε κάνει διαφορετικές επιλογές.

Πού βρίσκεται; Ονειρεύεται, πέθανε ή λιποθύμησε; Προσπαθώντας να καταλάβει τι της συμβαίνει, αλλά και να βρει την έξοδο προς την αληθινή ζωή της, η Μαρία Αλίκη βλέπει τον εαυτό της να προσπαθεί να χωρέσει σε ρόλους που μοιάζει να έχουν σχεδιάσει άλλοι για εκείνη. Πώς μπορεί να γυρίσει πίσω;  Κυρίως όμως: θέλει να γυρίσει πίσω; Υπάρχει κάτι που αγαπάει στη ζωή της; Σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας, με πολλά ευτράπελα, η Μαρία Αλίκη θα αναμετρηθεί με τον εαυτό της και θα κληθεί να απαντήσει επί της ουσίας «To be or not to be?». Σε τελική ανάλυση, ποια είναι πραγματικά η Μαρία Αλίκη και πώς μπορεί να βρει την έξοδο για να επιστρέψει στη ζωή;

Σημείωμα σκηνοθέτη

«Η Μαρία Αλίκη, η ηρωίδα της ταινίας, είναι ένα πρόσωπο οικείο, αστείο και αγαπημένο. Γεμάτη φόβους, ματαιώσεις και τραύματα που την κάνουν να επαναλαμβάνει μοτίβα και συμπεριφορές, η Μαρία Αλίκη προσπαθεί να τα καταφέρει. Δίνει την μια και μοναδική μάχη που όλες και όλοι μας δίνουμε απέναντι στην, συχνά ακατανόητη, πραγματικότητα και φυσικά απέναντι στον εαυτό μας, αυτό το μυστήριο που μοιάζει να περιέχει όλα τα υπόλοιπα.

Ο Νόμος του Μέρφυ είναι μια ταινία που μιλάει για κάθε στιγμή όπου επαναδιαπραγματευόμαστε την ζωή μας, και αναρωτιόμαστε αν μπορούμε να επιλέξουμε έναν νέο τρόπο ύπαρξης. Είναι η ιστορία κάθε ανθρώπου που, έστω και για λίγο, πίστεψε βαθιά ότι μπορεί να μεταμορφωθεί και να αλλάξει.

Και επειδή έχουμε μάθει, υπηρετώντας πάντα τις πατριαρχικές δομές της αφήγησης, να ταυτίζουμε τον άνδρα με τον άνθρωπο, εδώ η γυναικεία ταυτότητα είναι που παίρνει τον ρόλο του ανθρώπου – ταξιδιώτη της ανθρώπινης εμπειρίας. Σε μας, ο Δον Κιχώτης και ο Οδυσσέας είναι η γυναίκα που επιχειρεί να φτάσει μέχρι την φωτεινή άκρη του τούνελ.

Το ταξίδι της μέσα στις διαφορετικές ταυτότητες και σύμπαντα είναι πολύχρωμο και εντυπωσιακό. Σαν ένα χρωματιστό καλειδοσκόπιο που καθώς το περιστρέφεις αλλάζει σχήματα και χρώματα. Και όλα αυτά μέσα από την φόρμα μιας screwball κωμωδίας που τολμά να αντιμετωπίζει με ελαφρότητα τα πιο βαριά θέματα. Ο Nόμος του Μέρφυ είναι λοιπόν ένα υπαρξιακό μπουλβάρ όπου το γέλιο γίνεται ο μηχανισμός που μας ενώνει και μας απελευθερώνει. Το χιούμορ είναι ο τρόπος μας να αντιμετωπίζουμε τους εφιάλτες».

Σενάριο: Κατερίνα Μπέη, Κωνσταντίνος Σαμαράς, Άγγελος Φραντζής

Πρωτότυπη Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης

Πρωταγωνιστούν: Kάτια Γκουλιώνη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Κουρής, Τόνια Σωτηροπούλου, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Λευτέρης Πολυχρόνης, Θάνος Τοκάκης, Χρήστος Στέργιογλου, Λυδία Φωτοπούλου, Βικτώρια Μπιτούνη, Πολύδωρος Βογιατζής, Effi Rabsilber, Ευάγγελος Βογιατζής, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Δάφνη Αλεξάντερ, Άλκηστις Πουλοπούλου, Δημήτρης Γεωργιάδης, Παύλος Ιορδανόπουλος, Μάριος Ιωάννου, Τιτίκα Βλαχοπούλου, Βασίλης Μπούτσικος, Θεοδώρα Τσαφωνιά, Μιχαέλα Χαριλάου, Πηνελόπη Μαρκοπούλου.

 

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Η ταινία docufiction της Μόνα Ασάς με την Μαριόν Κοτιγιάρ στον ρόλο της μητέρας της σκηνοθέτριας: της διακεκριμένης συγγραφέα και φωτογράφου Καρόλ Ασάς που το 2016 αυτοκτόνησε. Mια βαθιά προσωπική και καλλιτεχνική αναζήτηση από τη Γαλλίδα σκηνοθέτιδα, η οποία επαναφέρει στη μνήμη τη σύνθετη ζωή της αείμνηστης μητέρας της.

Η Ασάς χρησιμοποιεί τα προσωπικά αρχεία της μητέρας της, συμπεριλαμβανομένων χιλιάδων φωτογραφιών, ηχογραφήσεων, σημειώσεων και ημερολογίων, για να διερευνήσει το συναισθηματικό τοπίο της Καρόλ, ζωντανεύοντας την οδυνηρή αλλά αποκαλυπτική ιστορία μιας ταραγμένης ψυχής. Και να καταλάβει τι οδήγησε τη μητέρα της στην αυτοκτονία.

Οι αναφορές σε λογοτεχνικές μορφές, όπως ο Ζαν Ζενέ και η Μαργκερίτ Ντυράς, δίνουν στην ταινία έναν βαθύ εσωτερικό τόνο.

«Μια γενναία και ποιητική εξερεύνηση της μητρότητας, της ψυχικής ασθένειας και της αυτο-ανακάλυψης. Η Κοτιγιάρ προσφέρει μια αυθεντική, καθηλωτική ερμηνεία». The Hollywood Reporter. 

 

Η Κουζίνα

Ο Πέδρο, ένας ονειροπόλος νεαρός μετανάστης χωρίς χαρτιά, εργάζεται ως μάγειρας σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα εστιατόρια του Μανχάταν. Όταν μάθει πως η Τζούλια, η νεαρή σερβιτόρα με την οποία είναι ερωτευμένος έκανε έκτρωση, θα οδηγηθεί σε μια πράξη που θα προκαλέσει χάος στο εστιατόριο. Ένας κωμικοτραγικός φόρος τιμής στα αόρατα πρόσωπα που «τρέχουν» τα εστιατόρια, κυνηγώντας μια άπιαστη εκδοχή του Αμερικάνικου Ονείρου. 

Η νέα ταινία του Μεξικανού Αλόνσο Ρουϊζπαλάσιος, έναν από τους πιο ταλαντούχους και πολυβραβευμένους σκηνοθέτες του Μεξικό, με πρωταγωνιστές την δύο φορές υποψήφια για Όσκαρ Ρούνι Μάρα (Carol, Nightmare Alley) και τον Ραούλ Μπριόνες, έναν από τους καταξιωμένους ηθοποιούς του Μεξικό. 

Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου. 

Σημείωμα σκηνοθέτη

«Ξεκίνησα να σκέφτομαι την ταινία όσο εργαζόμουν ως λαντζέρης και σερβιτόρος στο Rainforest  Café στο Λονδίνο στη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων.  Τότε ήταν που διάβασα για πρώτη φορά την Κουζίνα, το θεατρικό έργο του Άρνολντ Γουέσκερ, στο οποίο βασίζεται ελαφρώς και το σενάριο της ταινίας. Διαβάζοντας την ταινία την ίδια περίοδο που εργαζόμουν στο εστιατόριο έκανε την εμπειρία πιο ενδιαφέρουσα (και τις εργασιακές μέρες πιο ανεκτές). Εντυπωσιάστηκα από το σύστημα με τις κάστες που υπάρχει ακόμα στις κουζίνες και αποτελεί σημαντικό στοιχείο της λειτουργίας τους. Όπως με το πλήρωμα ενός πλοίου, η ιεραρχία δεν είναι κάτι που παίρνουν ελαφρά τη καρδία πίσω από τις πόρτες μιας κουζίνας.

Το Grill είναι μια παγίδα στο κέντρο της Νέας Υόρκης, όπου οι μετανάστες αναζητούν δουλειά, επειδή τους προσλαμβάνουν χωρίς χαρτιά και το πουρμπουάρ είναι καλό. Η δουλειά είναι σκληρή και το φαγητό απαίσιο. Οι μάγειρες σερβίρουν το ένα πιάτο μετά το άλλο, γνωρίζοντας πόσο κακό είναι. Ήθελα να δείξω τι πραγματικά συμβαίνει σε τέτοιου είδους μέρη που σερβίρουν 3000 άτομα στη διάρκεια μιας τυπικής Παρασκευής: δεν υπάρχει ποτέ αρκετός χρόνος για ποιότητα, τα πιάτα πασπαλίζονται με τον ιδρώτα τον σερβιτόρων, οι σούπες γεμίζουν με σόδα, ώστε να αντέξουν περισσότερες μέρες, και όλα αυτά εξαιτίας της πίεσης. Η πίεση οδηγεί τον Πέδρο στην καταστροφή της κουζίνας στην τελευταία πράξη της ταινίας. Η πίεση εμποδίζει τον Ρασίντ να αντιληφθεί τη λογική του Πέδρο».

 

Ξύπνα

Μια ομάδα νεαρών ακτιβιστών σχεδιάζει να κάνει μια περιβαλλοντική δήλωση βανδαλίζοντας ένα πολυκατάστημα ειδών. Αλλά το σχέδιό τους πηγαίνει απίστευτα στραβά όταν εγκλωβίζονται μέσα σε αυτό και πρέπει να αντιμετωπίσουν έναν ανισόρροπο φύλακα με ένα φρικιαστικό πάθος για το πρωτόγονο κυνήγι. Καθώς η νύχτα γεμίζει βία, οι έφηβοι βρίσκονται να δίνουν μια απεγνωσμένη μάχη για τη ζωή τους.

Σε σκηνοθεσία των RKSS (που αποτελούν τρεις Καναδοί σκηνοθέτες, οι François Simard, Anouk Whissell και Yoann-Karl Whissell).