Νέες ταινίες: Ντέμι Μουρ στο τολμηρό The Substance, Black Dog αλλά και Looney Tunes

Οι δέκα ταινίες -με αρκετή δόση horror και θρίλερ- που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου.
Open Image Modal
Η Ντέμι Μουρ στο «The Substance» της Κοραλί Φαρζά
Christine Tamalet

Εννέα ταινίες πρώτης προβολής -μεταξύ αυτών δύο παιδικά animation- και μία επανέκδοση φέρνει η νέα κινηματογραφική εβδομάδα.

Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου στις αίθουσες.

 

The Substance - Το Ελιξίριο της Νιότης

Έχεις ποτέ φανταστεί μία καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου; Θα είσαι εσύ. Απλώς θα είσαι καλύτερη από κάθε άποψη. Σοβαρά. Πρέπει να δοκιμάσεις αυτό το νέο προϊόν. Ονομάζεται η Ουσία (Substance). Άλλαξε τη ζωή μου. Δημιουργεί έναν άλλο εαυτό. Έναν καινούριο, πιο νέο, πιο όμορφο, πιο τέλειο εαυτό. Ισχύει μόνο ένας κανόνας: Πρέπει να μοιράζεστε τον χρόνο. Μία εβδομάδα για εσένα, μία εβδομάδα για τον νέο σου εαυτό. Επτά μέρες ο καθένας. Μία τέλεια ισορροπία. Εύκολο. Σωστά; Αν σέβεσαι την ισορροπία… τι μπορεί να πάει στραβά;

Open Image Modal
The Substance
Christine Tamalet
Open Image Modal
Σε πρώτο πλάνο η Μάργκαρετ Κουόλι, με φόντο τη φωτογραφία της Ντέμι Μουρ. Από το The Substance
Feelgood Entertainment

Μετά το «Revenge», η Γαλλίδα Κοραλί Φαρζά επιστρέφει με το body horror «The Substance» και πρωταγωνίστρια τη Ντέμι Μουρ, στον ρόλο μίας τηλεοπτικής γυμνάστριας (αλά τζέιν Φόντα στα 80s), η οποία απολύεται ανήμερα των 50ων γενεθλίων της. Καταρρακωμένη από την απόρριψη, λαμβάνει την πληροφορία ότι υπάρχει μία ουσία που μπορεί να της δώσει πίσω τη νεότητα της και μαζί όλα έχει χάσει και αποφασίζει να τη δοκιμάσει.

Η ταινία, ένα σουρεαλιστικό, τολμηρό σχόλιο στα έμφυλα στερεότυπα και τη συστημική καταπίεση που βιώνουν τα γυναικεία σώματα, απέσπασε το Βραβείο Σεναρίου στο φετινό Φεστιβάλ Καννών.

Τη νεότερη εκδοχή της Ντέμι Μουρ υποδύεται η Μάργκαρετ Κουόλι. Στο καστ και ο Ντένις Κουέιντ.

 

Μαύρο Καναρίνι

H Έιβερι Γκρέιβς, μια κορυφαία πράκτορας της CIA, πέφτει θύμα εκβιασμού όταν μία τρομοκρατική οργάνωση απάγει τον σύζυγο της και ως αντάλλαγμα για την απελευθέρωση του της ζητούν να προδώσει τη χώρα της. Αποκομμένη από την ομάδα της, στρέφεται στον υπόκοσμο για να επιβιώσει και να συλλέξει τις πολύτιμες πληροφορίες που ζητούν οι απαγωγείς. Προδομένη σε κάθε της βήμα, η πράκτορας πρέπει να βασιστεί στην εκπαίδευσή και στις μαχητικές της δεξιότητές, σε έναν θανάσιμο αγώνα για να παραδώσει τα λύτρα. Αν τα καταφέρει, μπορεί να προκαλέσει παγκόσμια κρίση.

Κατασκοπικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Πιερ Μορέλ  με τους Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Ρέι Στίβενσον, Ρούπερτ Φρεντ.

 

Black Dog

Ένας άντρας που μόλις βγήκε από τη φυλακή επιστρέφει μετά από δέκα χρόνια στη γενέτειρά του, μια μεθοριακή κωμόπολη στην έρημο Γκόμπι, στη βορειοδυτική Κίνα. Όμως τίποτα δεν είναι πια όπως το άφησε. Η πόλη του αργοπεθαίνει, οι κάτοικοί της την εγκαταλείπουν κι ο παλιός κόσμος καταρρέει. Συμμετέχοντας στην εκκαθάριση της πόλης από τα αδέσποτα σκυλιά εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008, ο μοναχικός άντρας -στον ρόλο ο Έντι Πενγκ- δημιουργεί έναν ιδιαίτερο δεσμό με έναν μαύρο σκύλο και καθώς ο ίδιος προσπαθεί μάταια να συμβαδίσει με τη νέα πραγματικότητα, ο σκύλος γίνεται ο επιστήθιος φίλος του, μέσω του οποίου ανακαλύπτει ξανά τη χαμένη του συμπόνοια και ξεκινά μια πορεία για τη δική του εξιλέωση.

Η ταινία του Κινέζου σκηνοθέτη Γκουάν Χου κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών 2024. 

 

 

Πέρασμα

Η Λία έχει υποσχεθεί να μάθει τι απέγινε η χαμένη ανιψιά της, Τέκλα. Όταν μαθαίνει από έναν γείτονα, τον Άτσι, ότι η Τέκλα μπορεί να άφησε τη γεωργιανή πατρίδα τους για να ζήσει στην Κωνσταντινούπολη, ξεκινάει μαζί του ένα ταξίδι για να τη βρουν. Εκεί, θα συναντήσουν μία δικηγόρο που αγωνίζεται για τα τρανς δικαιώματα και θα αρχίσουν να νιώθουν την Τέκλα πιο κοντά από ποτέ.

Τι σημαίνει να ξεπερνάς τα όρια; Μετά το φεστιβαλικό «Και Μετά Χορέψαμε», ο Λεβάν Ακίν επιστρέφει με μια ιστορία για δυο διστακτικούς αγνώστους που ξεπερνούν τις αποστάσεις (τους) και βρίσκουν την αγάπη στην πολύβουη Κωνσταντινούπολη των αντιθέσεων και των περασμάτων.

 

Το Μυστικό στο Κελάρι

Ένα ζευγάρι που ζει στην πόλη, η Έμιλι και ο Μαρκ, αποφασίζουν να κάνουν μια νέα αρχή στα προάστια του Πόρτλαντ στο Όρεγκον. Αναζητώντας τη νέα τους κατοικία βλέπουν και ένα εκπληκτικό, πολυτελές σπίτι. Ο αινιγματικός άνδρας που τους υποδέχεται, τους προτείνει, προς έκπληξή τους, να τους το χαρίσει υπό έναν αδιαπραγμάτευτο όρο: να μην ανοίξουν ποτέ την πόρτα του κελαριού. Καθώς εγκαθίστανται στο νέο τους σπίτι, αρχίζουν να συμβαίνουν παράξενα περιστατικά και ο ενθουσιασμός του ζευγαριού μετατρέπεται σε ανησυχία. Κάθε μέρα που περνά, συνειδητοποιούν ότι το σπίτι κρύβει σκοτεινά μυστικά που μπλέκονται με τη δική τους ζωή. Όσο πιο βαθιά σκάβουν στο παρελθόν του ειδυλλιακού σπιτιού, τόσο περισσότερο ξετυλίγεται ένα κουβάρι από ανησυχητικές αλήθειες που θα δοκιμάσουν την εμπιστοσύνη, την αγάπη και τις θυσίες που είναι διατεθειμένοι να κάνουν. Θρίλερ του Βον Στάιν με τους Σκοτ Σπίντμαν, Τζορντάνα Μπρούστερ, Λόρενς Φίσμπερν.

 

Azrael

Πολλά χρόνια μετά την Αρπαγή των Πιστών, μία θρησκόληπτη αίρεση φανατικών  που έχουν απαρνηθεί τον πειρασμό της ομιλίας καταδιώκει την Άζραελ, που έχει αποδράσει. Όταν οι ανελέητοι φανατικοί την αιχμαλωτίζουν ξανά, η Άζραελ προορίζεται ως ανθρωποθυσία που θα κατευνάσει ένα αρχαίο κακό ριζωμένο βαθιά στην άγρια φύση (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό). Όμως, εκείνη δεν υποκύπτει και, προκειμένου να επιβιώσει και να εκδικηθεί, θα σπεύσει ολοταχώς προς μια σφοδρή αναμέτρηση.

Ο Ι.Λ. Κατζ που υπογράφει τη σκηνοθεσία έχει κάποιες νύξεις - αναφορές σε άλλες κλασικές ταινίες τρόμου, όπως  «Η Λάμψη» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ ή σε κάποια σημείο το «Μωρό της Ρόζμαρι» του Ρομάν Πολάνσκι, με πιο προφανές παράδειγμα το «A Quiet Place» του Τζον Κραζίνσκι, όπου η έλλειψη ήχου και διαλόγων εγινε δημιουργική πρόκληση. Ο Κατζ δεν καταφέρνει να διατηρήσει ωστόσο την αγωνία στο ίδιο επίπεδο. Με τους Σαμάρα Γουίβινγκ, Βικ Κάρμεν Σόουν, Νέιθαν Στούαρτ-Τζάρετ.

 

Γραμμή Δισταγμού

Η ταινία ακολουθεί την Κανάν, μια ποινικολόγο που βρίσκεται διχασμένη ανάμεσα στις προσωπικές και επαγγελματικές της ευθύνες. Ενώ η μητέρα της βρίσκεται σε κώμα, η Κανάν πρέπει να  υπερασπιστεί τον Μουσά, έναν νεαρό άνδρα κατηγορούμενο για τη δολοφονία του εργοδότη του. Η υπόθεση του Μουσά όμως δεν είναι απλή. Μυστικά και ψέματα έρχονται στην επιφάνεια, φέρνοντας στο φως ένα σκάνδαλο διαφθοράς και μία σκοτεινή οικογενειακή υπόθεση.

Η αφοσίωση της Κανάν στον νεαρό κατηγορούμενο και η βαθιά επιθυμία της να τον αθωώσει, αντανακλά τις εσωτερικές συγκρούσεις της δικηγόρου με τη δικαιοσύνη, το οικογενειακό καθήκον και τη συνείδησή της. Η πίεση που υφίσταται αυξάνεται καθώς η αδελφή της, Μπελγκίν, την πιέζει να πάρει την απόφαση να διακόψει τη μηχανική υποστήριξη της μητέρας τους.

Η ταινία του Σελμάν Νατζάρ (σενάριο - σκηνοθεσία) απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Ζυρίχης 2023. Με τους Τουλίν Όζεν, Γκιουλτσίν Κουλτούρ Σαχίν, Ογκουλτζάν Αρμάν Ουσλού.

 

Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι Σώζουν τη Γη

Ο Πόρκι Πιγκ και ο Ντάφι Ντακ είναι μέσα στην ατυχία αφότου ένα μυστηριώδες ιπτάμενο αντικείμενο κατέστρεψε ολοσχερώς τη στέγη τους. Καθώς δεν υπάρχουν χρήματα για την επισκευή της, οι φίλοι μας κινδυνεύουν να χάσουν το πατρικό τους σπίτι. 

Ευτυχώς, οι δυο τους συναντούν την Πετούνια Πιγκ που αναλαμβάνει να βοηθήσει, εξασφαλίζοντάς τους δουλειά στο τοπικό εργοστάσιο τσίχλας, όπου εργάζεται ως επιστημονική συνεργάτης παρασκευής γεύσεων.  Όλα πάνε περίφημα, μέχρι που ο Ντάφι παρατηρεί κάτι περίεργο. Η νέα γεύση τσίχλας που πωλείται και μασιέται παγκοσμίως έχει μολυνθεί από μια μυστηριώδη, γλοιώδη, πράσινη γλίτσα.

Ο Ντάφι προσπαθεί να προειδοποιήσει τους πάντες, αλλά το μόνο που καταφέρνει είναι να απολυθεί από το εργοστάσιο και να μπει στη φυλακή.  Αποφασισμένος να αποδείξει τις υποψίες του, ζητά τη βοήθεια του Πόρκι και της Πετούνια. Σύντομα συνειδητοποιούν ότι η τσίχλα όχι μόνο είναι μολυσμένη, αλλά μετατρέπει τους πάντες σε ζόμπι, ως μέρος του σχεδίου ενός κακού εξωγήινου να ανατινάξει τη Γη.

Τα πολυαγαπημένα looney tunes στη μεγάλη οθόνη, σε σκηνοθεσία Πίτερ Μπράουνγκαρντ. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη. Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται οι Σταύρος Σιούλης, Χρήστος Συριώτης, Αφροδίτη Αντωνάκη, Ανδρέας Ευαγγελάτος, Βασίλης Μήλιος, Γιάννης Υφαντής, Χίλντα Ηλιοπούλου, Άννα Σταματίου, Γιώργος Σκούφης.

 

Όζι, η Φωνή του Δάσους

H Όζι, ένας μικροσκοπικός θηλυκός ουρακοτάγκος ζει βαθιά μέσα στο τροπικό δάσος μαζί με τους γονείς της, τη Σίμα και τον Τζότζο. Η ζωή κυλάει χαρούμενα, στη φωλιά τους ψηλά στα δέντρα, μέχρι που μια μοιραία νύχτα το σπίτι τους καταστρέφεται εξαιτίας της ανελέητης εταιρείας GreenZar.

Μακριά από τους γονείς της και ολομόναχη πια, η Όζι διασώζεται από την Κιράνι και τον Ρόμπερτ, τους ιδιοκτήτες ενός τοπικού καταφυγίου για ορφανούς ουρακοτάγκους. Είναι φοβισμένη και μπερδεμένη, αλλά χάρη στην καλοσύνη των ξένων, η Όζι προσαρμόζεται γρήγορα στο νέο της περιβάλλον. Αρχίζει μάλιστα να επικοινωνεί με τους νέους της φίλους στη νοηματική γλώσσα που της διδάσκουν. Αυτές οι δεξιότητες επιτρέπουν στην Όζι να ανθίσει και, σύντομα, μοιράζεται την αγάπη της για τη ζωή και τις περιπέτειες της με περισσότερο κόσμο. Μέσα από τα διασκεδαστικά βίντεο που δημοσιεύει στο διαδίκτυο, αποκτά ακόλουθους σε όλο τον κόσμο. 

Μια μέρα, εντελώς τυχαία, η Όζι ανακαλύπτει ότι οι γονείς της μπορεί να είναι ακόμα ζωντανοί. Αρπάζει μια τσάντα με τα απαραίτητα και ξεκινά για το τροπικό δάσος που κάποτε αποκαλούσε σπίτι της. Σκηνοθεσία Τιμ Χάρπερ. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά. 

 

Η Μπαλάντα του Ναραγιάμα (1958)

H στοιχειωμένη εκδοχή ενός ιαπωνικού λαϊκού μύθου με καμπούκι, που διαδραματίζεται σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό όπου το φαγητό είναι σπάνιο και η παράδοση υπαγορεύει ότι οι πολίτες που έχουν φτάσει στα εβδομήντα τους χρόνια πρέπει να μεταφερθούν στην κορυφή του όρους Narayama και να αφεθούν εκεί για να πεθάνουν.

Η θυσιαζόμενη πρεσβύτερη Orin, είναι μια αξιοπρεπής και υπάκουη γυναίκα που περνάει τις μέρες που λιγοστεύουν εξασφαλίζοντας την ευτυχία του πιστού χήρου γιου της με μια αξιοσέβαστη νέα σύζυγο. Μια ελεγεία πάνω στην τραγική φύση του ανθρώπου και στην επίπονη εμπειρία του αποχαιρετισμού από τον Κισούκι Κινοσίτα. «Το βιβλίο του Fukazawa είναι μια ιστορία σε στυλ παλιών θρύλων. Είναι όμως και μια φρικτή ιστορία. Δεν ήθελα να δείξω αυτή τη φρίκη με άμεσο και ρεαλιστικό τρόπο. Ως εκ τούτου, το μη ρεαλιστικό στυλ του Kabuki φαινόταν να είναι η πιο κατάλληλη προσέγγιση» - Keisuke Kinoshita.