«Παριζιάνικες ιστορίες» με Μόνικα Μπελούτσι και Ρόσι ντε Πάλμα, η -επίσης γαλλική- κομεντί «Κυνήγι Γειτόνων», μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στη Γαλλία, που απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδας, «Ο Κακός Ηθοποιός», εμπνευσμένη από τη συνέντευξη της Μαρία Σνάιντερ για την οδυνηρή εμπειρία της κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι» με τον Μάρλον Μπράντο, η «αθόρυβα μαγική» ταινία «Φρίμοντ» του Μπαμπάκ Τζαλαλί και σε επανέκδοση «Η Θηλιά» του Χίτσκοκ και «Ο Τελευταίος των Ανθρώπων» του Μουρνάου.
Πάμε σινεμά.
Παριζιάνικες Ιστορίες
Τι κάνει τη ζωή να αξίζει να τη ζεις;
Μία σειράς από μικρές ιστορίες κατοίκων του Παρισιού που βλέπουν τις ζωές τους να αναστατώνονται. Κι ενώ κάθε χαρακτήρας προσπαθεί να βρει το νόημα της ζωής και την ευτυχία, η Πόλη του Φωτός, της αγάπης και των ευκαιριών λάμπει περισσότερο από ποτέ.
Η πρώην σταρ της όπερας, η νάρκισση Τζιοβάννα κηρύχθηκε νεκρή κατά λάθος, αλλά τα αφιερώματα στον Τύπο αργούν να έρθουν, και το γεγονός ότι μπορεί να ξεχάστηκε της προκαλεί τεράστια θλίψη. Μπορεί ο Μάικ, ένας Άγγλος κασκαντέρ, να τρέμει αξιοπρεπώς μπροστά στο θάνατο όταν τον αψηφά κάθε μέρα; Το κάπνισμα σκοτώνει, αλλά η Ντολόρες δε νοιάζεται: στα 15α γενέθλια της εγγονής της, κάνει μονομερώς μια συμφωνία με τον Θεό. Ο Εντουάρ, αν και παρουσιάζει εδώ και χρόνια μια διάσημη αστυνομική εκπομπή στην τηλεόραση, νιώθει το χτύπημα όταν βρίσκεται ένας τρόπος να του θυμίσει τη θνητότητά του.
Με τους Μόνικα Μπελούτσι, Μπεν Άλντριτζ, Αντρέ Ντισολιέ, Ρόσι Ντε Πάλμα, Εντουάρντο Νοριέγκα, Ροσντί Ζεμ, Άλεξ Λουτζ
Μία ταινία-φόρος τιμής στο Παρίσι, αλλά και στην ουσία της ζωής, από τη Μαρζάν Σατραπί, πολυβραβευμένη σκηνοθέτιδα του «Persepolis».
Ο Κακός Ηθοποιός
Η Σάντρα και ο Ντάνιελ, που συνδέονται με στενή φιλία πίσω από τις κάμερες, πρωταγωνιστούν ως παράνομοι εραστές σε ένα κινηματογραφικό θρίλερ. Κατά τη διάρκεια μιας ερωτικής σκηνής, όμως, η σχέση αυτή συντρίβεται, όταν ο Ντάνιελ προδίδει την εμπιστοσύνη της Σάντρα, αφήνοντάς τη σοκαρισμένη και μουδιασμένη. Μόνο αργότερα η Σάντα θα καταφέρει να μιλήσει για αυτό που συνέβη, αλλά ο Ντάνιελ θα αρνηθεί κατηγορηματικά τα όσα του προσάπτει. Όσο η Σάντρα προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της και ο Ντάνιελ να θωρακίσει την υπεράσπισή του ενόψει της καταγγελίας της σεξουαλικής κακοποίησης, η παραγωγή προσπαθεί να αποτρέψει το σκάνδαλο. Όμως μια αναπάντεχη αντίδραση από το περιβάλλον της ταινίας θα δυναμιτίσει ακόμη περισσότερο την ατμόσφαιρα και θα κάνει τα πράγματα να πάρουν επικίνδυνη τροπή.
Η ταινία είναι εμπνευσμένη από τη διαβόητη συνέντευξη της Μαρία Σνάιντερ για την οδυνηρή εμπειρία της στη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι». Η Σνάιντερ είχε αποκαλύψει ότι δε γνώριζε ποια ήταν τα πλάνα των Μπερνάντο Μπερτολούτσι και Μάρλον Μπράντο για την περίφημη ερωτική σκηνή της ταινίας και κατά συνέπεια αισθάνθηκε «ότι κατά κάποιον τρόπο βιάστηκε» όταν ο Μπράντο υπερέβη τα όρια. Ο Μπερτολούτσι, από την άλλη, είχε εντελώς ανάλγητα παραδεχθεί την αλήθεια των λεγομένων της, καθώς, όπως είπε ο ίδιος, ο στόχος του ήταν «να αντιδράσει η Σνάιντερ σαν ένα ντροπιασμένο κορίτσι, όχι σαν ηθοποιός» - κι άρα σκηνοθέτησε τη σκηνή χωρίς να ζητήσει τη συναίνεσή της.
Στον «Κακό Ηθοποιό», ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Χόρχε Κούτσι εμπνεύστηκε μια ιστορία που ξεκινάει κάπως αντίστοιχα, αλλά εξετάζει στη συνέχεια πώς θα εκτυλισσόταν σήμερα μια τέτοια υπόθεση για τον δράστη, το θύμα και την κοινή γνώμη. «Αυτή η συνέντευξη δε θα συνέβαινε σήμερα», λέει ο Κούτσι.
Πρωταγωνιστούν Αλφόνσο Ντοσάλ, Φιόνα Παλόμο.
Κυνήγι Γειτόνων
Σε ένα ήσυχο χωριό της Γαλλίας, ένα ονειρεμένο σπίτι στη μέση του πουθενά βγαίνει προς πώληση. Για τον Σιμόν και την Αντελαΐντ, που ζουν στριμωγμένα στο διαμέρισμά τους στο Παρίσι με τα δύο τους παιδιά, είναι η τέλεια ευκαιρία. Αλλά το όνειρο μετατρέπεται γρήγορα σε εφιάλτη όταν συνειδητοποιούν ότι οι φιλικοί γείτονές τους χρησιμοποιούν τον κήπο τους ως κυνηγότοπο. Και ότι η κυνηγετική περίοδος διαρκεί 5 μήνες. Η ταλαίπωρη οικογένεια θα ζήσει μία κόλαση.
Όμως, τι κάνεις όταν το σπίτι σου γίνεται ζούγκλα; Αντεπιτίθεσαι. Και μία θυμωμένη οικογένεια, μπορεί να γίνει πολύ επινοητική όταν αγριογούρουνα εισβάλλουν αίφνης στο καθιστικό τους κάνοντάς τα λαμπόγυαλο, εξαιτίας του βάρβαρου χόμπι των συγχωριανών τους.
Σκηνοθεσία Αντονίν Φουρλόν, Φρεντερίκ Φορεστιέ. Με τους Nτιντιέ Μπουρντόν, Χακίμ Ζεμιλί, Kαμίγ Λου, Τερί Λερμίτ.
Φρίμοντ
Η Ντόνια εργάζεται για ένα κινέζικο εργοστάσιο που φτιάχνει τυχερά μπισκότα (fortune cookies) στο Σαν Φρανσίσκο. Έχοντας δουλέψει ως διερμηνέας για τον αμερικάνικο στρατό στο Αφγανιστάν, δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη νέα ζωή της και οι απολαυστικές, στοχαστικές, συνεδρίες με τον ψυχαναλυτή της δεν δείχνουν να βελτιώνουν την κατάσταση. Σε μια στιγμή ξαφνικής έμπνευσης, αποφασίζει να στείλει εκεί έξω ένα ξεχωριστό μήνυμα μέσα σε ένα μπισκότο.
Η ταινία του Μπαμπάκ Τζαλαλί έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Sundance και στη συνέχεια κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι και το Βραβείο Επιτροπής του Φεστιβάλ Ντοβίλ.
Με τους Αναΐτα Ζάλι Γουάντα, Τζέρεμι Aλεν Γουάιτ, Γκρεγκ Τέρκινγκτον, Χίλντα Σμέλινγκ.
Το Καλοκαίρι της Κάρμεν
Κατά τη διάρκεια ενός ολοήμερου μπάνιου στα Λιμανάκια της Βάρκιζας, ο Δημοσθένης βοηθάει τον κολλητό του Νικήτα να γράψει το πρώτο του κινηματογραφικό σενάριο. Πηγή έμπνευσης θα γίνει ο παρατεταμένος χωρισμός του Δημοσθένη, στο επίκεντρο του οποίου βρέθηκε η μικροσκοπική, ημίαιμη Κάρμεν. Παλεύοντας να μετατρέψουν την αληθινή ζωή σε ταινία, οι δύο φίλοι θα διαφωνήσουν για την ερμηνεία των γεγονότων και θα παρασυρθούν σε ένα πολύχρωμο οδοιπορικό στους δρόμους και τις παραλίες της Αθήνας, που θα τους κάνει να αμφισβητήσουν το πώς και αν αλλάζουν τελικά οι άνθρωποι.
Μία περήφανα «ξεδιάντροπη» κωμωδία με θέμα την πολυεπίπεδη φιλία μεταξύ δύο γκέι ανδρών, όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης Ζαχαρίας Μαυροειδής στο σημείωμα του.
Πρωταγωνιστούν Γιώργος Τσιαντούλας, Ανδρέας Λαμπρόπουλος, Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου, Νικόλας Μίχας, Βασίλης Τσιγκριστάρης.
Η Αόρατη Μάχη
Σύνορα ΕΣΣΔ - Κίνας, 1973. Ο Ραφαέλ είναι στο στρατό και φυλάει σκοπιά όταν στα σύνορα επιτίθενται ιπτάμενοι Κινέζοι πολεμιστές κουνγκ φου. Συνεπαρμένος από τους μακρυμάλληδες μαυροντυμένους νίντζα/χίπηδες που πετούν ολόγυρα, ενώ από το φορητό κασετόφωνό τους ακούγονται Black Sabbath στη διαπασών, ο Ραφαέλ έχει μια επιφοίτηση: θέλει κι εκείνος να γίνει πολεμιστής κουνγκ φου. Όμως ο διαρκής πειρασμός μιας γυναίκας και η μέχρις εσχάτων κόντρα με το έτερο πουλέν της μονής βάζουν (αν)ορθόδοξα εμπόδια στον δρόμο του.
Γυρισμένη σε μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα, η «Αόρατη Μάχη» είναι η νέα ταινία του ιδιοσυγκρασιακού Εσθονού Ράινερ Σάρνετ (σκηνοθέτη του σκοτεινού, παγανιστικού «November», 2017). Συμπαραγωγή Εσθονίας, Λετονίας, Φιλανδίας και Ελλάδας, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ του Λοκάρνο, βρήκε τη θέση της στο επίσημο πρόγραμμα του Fantastic Fest, του σημαντικότερου ίσως φεστιβάλ του είδους του στον κόσμο, ενώ είναι υποψήφια στις κατηγορίες Ελληνικής Μειοψηφικής Παραγωγής και Ειδικών & Οπτικών Εφφέ των φετινών Βραβείων Ιρις.
Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2
Η νέα ταινία κινουμένων σχεδίων των studio της Disney και της Pixar επιστρέφει στο μυαλό της Ράιλι που μόλις μπήκε στην εφηβεία, τη στιγμή που τα κεντρικά επιδέχονται ξαφνικά σαρωτικές ανακατατάξεις ώστε να δημιουργηθεί χώρος για κάτι εντελώς απρόσμενο: νέα συναισθήματα. Η Χαρά, η Λύπη, ο Θυμός, ο Φόβος και η Αηδία, που τόσο καιρό τρέχουν με μεγάλη επιτυχία τα κεντρικά, νιώθουν άβολα όταν εμφανίζεται η Ανησυχία. Και, όπως φαίνεται, έρχεται μαζί με παρέα.
Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Νάντια Κοντογεώργη, Λευτέρης Ελευθερίου, Λυδία Τζανουδάκη, Μαρίνα Σαμάρκου, Κώστας ∆αρλάσης, Άντρια Ράπτη, Λητώ Αμπατζή, Έλσα Ζαρρή, ∆ημήτρης Σάρλος, Φιλίππα Μαβιτζή, Λυδία Σγουράκη, Αγγελίνα Παπαδοπούλου, Βασιλική Σούτη, Μαρία Πλακίδη, Χρήστος Θάνος, Κατερίνα Μάντζιου, Βασίλης Παπαστάθης, Τάσος Νταπαντάς, Γιάννης Τσούτσιας, Βασίλης Μήλιος, Γιώργος Ματαράγκας, Βίνα Παπαδοπούλου, Κατερίνα Γκίργκις, Λένα Μαραβέα, Μαρία Μαραγκουδάκη.
Haikyu!! The Dumpster Battle
Βασισμένο στην πρωτότυπη σειρά manga Weekly Shonen Jump από τον Haruichi Furudate, το HAIKYU!! είναι ένα anime που περιστρέφεται γύρω από την αγάπη του Shoyo Hinata για το βόλεϊ. Ο Hinata δημιουργεί μια ομάδα βόλεϊ στο τελευταίο έτος του γυμνασίου. Δυστυχώς, η ομάδα αντιμετωπίζει στο πρώτο τουρνουά την ομάδα του «βασιλιά του γηπέδου», Tobio Kageyama, και αναπόφευκτα χάνει. Μετά τη συντριπτική ήττα, ο Hinata ορκίζεται να ξεπεράσει τον Kageyama. Μπαίνοντας στο λύκειο, ο Hinata μπαίνει στην ομάδα βόλεϊ και ανακαλύπτει ότι ο Tobio είναι επίσης μέλος.
Η Θηλιά (1948)
Δύο νεαροί, ο Μπράντον Σο και ο Φίλιπ Μόργκαν, στραγγαλίζουν τον πρώην συμμαθητή τους, Ντέιβιντ, στο διαμέρισμά τους στο Μανχάταν. Διαπράττουν το ανατριχιαστικό έγκλημα ως διανοητική άσκηση: Θέλουν να αποδείξουν την «ανωτερότητά» τους διαπράττοντας τον «τέλειο φόνο» και μετά να το γιορτάσουν στον ίδιο χώρο με ένα δείπνο, που όμως δεν θα πάει καθόλου όπως θα ήθελαν.
Η Θηλειά (Rope) του Άλφρεντ Χίτσκοκ επιστρέφει στις αίθουσες σε ψηφιακή αποκατάσταση 4K από τη Summer Classics. Ένα δυνατό ψυχολογικό θρίλερ που φημίζεται για το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης τη μόνταρε με τέτοιο τρόπο ώστε ο θεατής να έχει την εντύπωση πως παρακολουθεί ένα συνεχές πλάνο (στην πραγματκότητα αποτελείται από δεκάλεπτα μονοπλάνα, λόγω των τεχνικών περιορισμών της εποχής). Πρόκειται για μια από τις πιο πειραματικές ταινίες του σκηνοθέτη, ενώ η ιστορία βασίζεται σε πραγματική δολοφονία, στην περίφημη υπόθεση Leopold και Loeb. Θεωρείται σημείο αναφοράς στον παγκόσμιο κινηματογράφο και ήταν επίσης υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης.
Πρωταγωνιστούν Τζέιμς Στιούαρτ, Τζον Νταλ, Φάρλεϊ Γκρέιντζερ.
Ο Τελευταίος των Ανθρώπων (1924)
«Ο τελευταίος των ανθρώπων» (αγγλικός τίτλος The Last Laugh), γυρίστηκε πριν από 100 χρόνια, με πρωταγωνιστή τον Εμίλ Γιάνινγκς σε έναν από τους χαρακτηριστικούς ρόλους του. Ήταν μια συνεργασία του Φρίντριχ Βίλχελμ Μουρνάου και του διάσημου σεναριογράφου Καρλ Μάγιερ, που καθιέρωσε τον Μουρνάου ως ενός από τους σημαντικότερους Γερμανούς σκηνοθέτες.
Η ταινία παρακολουθεί τις δυσκολίες ενός υπερήφανου, ηλικιωμένου θυρωρού που είναι συντετριμμένος όταν το ξενοδοχείο του τον υποβιβάζει στη δουλειά του συνοδού τουαλέτας. Το στυλ της κινητής κάμερας του Der Letzte Mann είχε διεθνή αντίκτυπο στον κινηματογράφο. Η κάμερα κινήθηκε στους δρόμους της πόλης, στις πολυσύχναστες κατοικίες και στους διαδρόμους των ξενοδοχείων και έπαιξε αναπόσπαστο ρόλο στην ταινία καταγράφοντας ανθρώπους και περιστατικά μέσα από μια περιορισμένη οπτική γωνία.