Νέες ταινίες: Queer, Αληθινός Πόνος, Μην Πετάξεις Τίποτα και Η Ληστεία του Αιώνα 2

Οι έξι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου. Όλα τα τρέιλερ.
Open Image Modal
Ντάνιελ Κρεγκ στο «Queer»
Spentzos Film

Εξαιρετικός Ντάνιελ Κρεγκ, «A Real Pain» με Τζέσε Άιζενμπεργκ και Κίραν Κάλκιν σε ένα διαφορετικό ταξίδι στην Πολωνία, «Μην Πετάξεις Τίποτα» από την Λούνα Κάρμουν -που κέρδισε τρία βραβεία στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας-, ο αρκουδάκος Πάντινγκτον στο Περού, Τζέραρντ Μπάτλερ στο σίκουελ της Ληστείας του αιώνα και ένα ντοκιμαντέρ για τον εμβληματικό διευθυντή Φωτογραφίας Νίκο Καβουκίδη.

Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου. 

Queer

Ο Γουίλιαμ Λι -Ντάνιελ Κρεγκ- ένας Αμερικανός ομογενής στην Πόλη του Μεξικού στις αρχές του 1950, περνά τις μέρες του σχεδόν εντελώς μόνος, εκτός από μερικές επαφές με άλλα μέλη της μικρής αμερικανικής κοινότητας, όπως ο Τζο. Η συνάντησή του με τον Γιουτζίν Άλερτον, έναν νέο φοιτητή και πρώην στρατιώτη στην πόλη, του δείχνει, για πρώτη φορά, ότι μπορεί τελικά, να δημιουργήσει μια στενή σχέση με κάποιον.

Το πολύκροτο μυθιστόρημα του Γουίλιαμ Μπάροουζ από τον Ιταλό σκηνοθέτη Λούκα Γκουαντανίνο (Call me by your name, Challengers, Io Sono l’Amore), ο οποίος κατορθώνει να συλλάβει το πνεύμα του συγγραφέα και να υπογράψει ένα γοητευτικό κινηματογραφικό παράδοξο, με έξοχο πρωταγωνιστή του τον Ντάνιελ Κρεγκ.

Η ταινία προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ της Βενετίας, ενώ απέσπασε υποψηφιότητα για τις Χρυσές Σφαίρες 2025, Α΄ Ανδρικού Ρόλου για τον Ντάνιελ Κρεγκ αλλά και για τα επερχόμενα Critics Choice Awards 2025, μεταξύ άλλων βραβείων και κριτικών.

Το National Board of Review συμπεριέλαβε την ταινία στις 10 καλύτερες της χρονιάς, ενώ χάρισε το βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού στον Ντάνιελ Κρεγκ.

«Πώς μπορεί ένας άνθρωπος που βλέπει και αισθάνεται να μην είναι λυπημένος;», αναρωτιέται ο Γουίλιαμ Μπάροουζ στην τελευταία καταχώρηση του προσωπικού του ημερολογίου πριν από το θάνατό του. Διασκευάζοντας το δεύτερο μυθιστόρημά του, που δημοσιεύτηκε σχεδόν σαράντα χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του, προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε σε αυτή τη ζοφερή επίκληση της μεγάλης εικόνας της γενιάς των beat. Ο Lee αγαπά τον Allerton, ο Allerton αγαπά τον Lee, και θα καταφέρουν να συναντηθούν παρά όλα τα λάθη και τους φόβους που επιδρούν και στους δύο, στο ταξίδι τους στη Νότια Αμερική, όπως προβάλλεται από το μυαλό του Μπάροουζ. Λούκα Γκουαντανίνο.

Μαζί με τον Ντάνιελ Κρεγκ, οι Ντρου Στάρκι, Τζέισον Σβαρτσμαν, Ενρίκε Ζάγκα, Λέσλι Μάνβιλ.

 

Αληθινός Πόνος

Δύο αταίριαστα ξαδέρφια, ο Ντέιβιντ και ο Μπέντζι, ξαναβρίσκονται για μια περιήγηση στην Πολωνία προς τιμήν της αγαπημένης τους γιαγιάς. Ως μέλη ενός ταξιδιωτικού γκρουπ, με οδηγό τον Τζέιμς, τα δύο ξαδέλφια αναβιώνουν τους παιδικούς δεσμούς τους και αντιμετωπίζουν τις οικογενειακές τραγωδίες του παρελθόντος που, με έναν τρόπο, εξακολουθούν να τους ορίζουν.

Η περιπέτεια παίρνει μια αναπάντεχη τροπή όταν οι παλιές εντάσεις μεταξύ τους επανέρχονται, με φόντο τον καμβά της οικογενειακής τους ιστορίας.

Ένα γλυκόπικρο road movie σε σκηνοθεσία του ηθοποιού Τζέσε Άιζενμπεργκ - δεύτερη σκηνοθεσία του μετά το «When You Finish Saving» (2022-,  ο οποίος πρωταγωνιστεί μαζί με τον βραβευμένο με Emmy και Χρυσή Σφαίρα  Κίραν Κάλκιν

 

Μην Πετάξεις Τίποτα

Η 10χρονη Μαρία ζει με τη μαμά της στο Λονδίνο του 1984, σε ένα σπίτι γεμάτο σκουπίδια και αγάπη. Παρά την ψύχωση που ορίζει τη ζωή της, η Σύνθια είναι αφιερωμένη στην κόρη της, μαζεύοντας άχρηστα αντικείμενα για να της τα προσφέρει σε ένδειξη απόλυτης αφοσίωσης. Μέχρι που μια μέρα η Μαρία ξεριζώνεται βίαια από το ονειρικό σκουπιδοφρούριο της παιδικής της ηλικίας, για να παραδοθεί στα χέρια μιας τρυφερής θετής μητέρας και μιας πιο φυσιολογικής ενηλικίωσης. Όταν όμως ένας παλιός γνώριμος εμφανίζεται από το παρελθόν, οι κρυφές πληγές έρχονται ξανά στην επιφάνεια.

Το ιδιαίτερο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Βρετανίδας Λούνα Κάρμουν, με τους Χέιλι Σκουάιρς, Τζόζεφ Κουίν, Σόρα Λάιτφουτ Λίον.

 

Η Ληστεία του Αιώνα 2

Ο Big Nick είναι και πάλι στο κυνήγι, αυτή τη φορά στην Ευρώπη. Πλησιάζει τον Ντόνι, ο οποίος εμπλέκεται στον επικίνδυνο και απρόβλεπτο κόσμο της κλοπής διαμαντιών και της διαβόητης Μαφίας του Πάνθηρα, που σχεδιάζουν τη μεγαλύτερη ληστεία στον κόσμο.

Σίκουελ της ταινίας δράσης του 2018, Η Ληστεία του Αιώνα με Τζέραρντ Μπάτλερ, Ο’Σέι Τζάκσον Τζούνιορ.

 

Ο Πάντινγκτον στο Περού

Όταν ο Πάντινγκτον ανακαλύπτει ότι η αγαπημένη του Θεία Λούσι έχει εξαφανιστεί από τον Οίκο για Συνταξιούχες Αρκούδες, φεύγει μαζί με την οικογένεια Μπράουν για το Περού για να την αναζητήσουν, έχοντας ως μοναδικό στοιχείο ένα σημάδι σε έναν αινιγματικό χάρτη. Αποφασισμένος να λύσει το μυστήριο, ο Πάντινγκτον ξεκινά μια συγκλονιστική αναζήτηση μέσα στα τροπικά δάση του Αμαζονίου για να βρει τη θεία του και ίσως να ανακαλύψει έναν από τους πιο θρυλικούς θησαυρούς του κόσμου.

Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Γιάννης Τσιμιτσέλης (Πάντινγκτον), Φώτης Πετρίδης, Χρύσα Διαμαντοπούλου, Στεφανία Φιλιάδη, Νίκος Κατσάτσος, Νίκος Παπαδόπουλος, Έλενα Δελακούρα, Τζωρτζίνα Καραχάλιου, Λίλα Μουτσοπούλου, Βασίλης Μήλιος, Γιώργος Σκουφής, Άννα Σταματίου, Κώστας Δαρλάσης, Πέτρος Δαμουλής, Ορέστης Καρούζος, Διονύσης Κατσάτσος, Χριστίνα Αλεξίου, Ερασμία Μαρκίδη, Μαρίνος Ταρνανάς, Αλέξανδρος Λουζιώτης.

 

Νίκος Καβουκίδης: Η Δύναμη της Εικόνας

Η ζωή και το έργο του κινηματογραφιστή Νίκου Καβουκίδη, μέσα από προσωπικές μαρτυρίες και ντοκουμέντα και παράλληλα, η ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου, αφού το σινεμά για τον Νίκο Καβουκίδη, ήταν και είναι τρόπος ζωής.

Το ντοκιμαντέρ του Μενέλαου Κυρλίδη έχει κερδίσει τρία Βραβεία σε Ελληνικά Φεστιβάλ. 

Ο Νίκος Καβουκίδης γεννήθηκε στη Νίκαια του Πειραιά από γονείς Μικρασιάτες. Ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα το 1955 στη Φίνος Φιλμ σε ηλικία 15 ετών. Είναι γιος ενός από τους πρωτοπόρους κινηματογραφιστές, του Γιώργου Καβουκίδη, και μαθήτευσε δίπλα στον Φιλοποίμενα Φίνο και τον Ντίνο Κατσουρίδη. Έως και το 1967, που έμεινε στη Φίνος Φιλμ, εργάστηκε σε μεγάλο αριθμό ταινιών ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ, με σκηνοθέτες όπως τους Αλέκο Σακελάριο, Ντίνο Δημόπουλο και Γιάννη Δαλιανίδη, μεταξύ άλλων.

Το 1968 δημιουργεί τη δική του εταιρεία παραγωγής, την Tele Film, και συνεργάζεται ως διευθυντής φωτογραφίας, μοντέρ και συμπαραγωγός με σκηνοθέτες του παλαιού και νέου Ελληνικού κινηματογράφου σε δεκάδες ταινίες. Βραβεύεται κατ’ επανάληψη για τις δουλειές του στον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το θέατρο. Είναι αντιπρόεδρος στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, επίτιμο μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, της ΕΤΕΚΤ και της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών.