Νέες ταινίες: Ραντεβού με έναν Serial Killer, Κόκκινο Νησί, Φοβάμαι

Αλλά και η συγκινητική «Παράσταση του Σινγκ Σινγκ». Οι 11 ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου.
Open Image Modal
«Κόκκινο Νησί»
© Gilles Marchand

Δέκα νέοι τίτλοι -μεταξύ των οποίων ένα παιδικό animation και ένα ελληνικό ντοκιμαντέρ για τη συνοικία Δουργούτι του Νέου Κόσμου (στο οποίο μοιράζεται τις αναμνήσεις της και η Χάρις Αλεξίου)- και μία επανέκδοση.

Αυτές είναι οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου.

 

Ραντεβού με έναν Serial Killer

Η ιστορία μιας επίδοξης ηθοποιού στο Λος Άντζελες της δεκαετίας του 1970 και ενός κατά συρροή δολοφόνου, οι ζωές των οποίων διασταυρώνονται όταν και οι δύο παίρνουν μέρος σε ένα επεισόδιο του The Dating Game. To 1978, ένας κατά συρροή δολοφόνος, ο Rodney Alcala εμφανίστηκε ζωντανά στην τηλεόραση και διαγωνίστηκε ως εργένης στο ‘Ραντεβού στα Τυφλά’, ενώ συνέχιζε να ψάχνει τα επόμενα θύματά του. Στη συνέχεια, κέρδισε το περιβόητο ραντεβού με τη γυναίκα που συμμετείχε, η οποία ήταν μια ηθοποιός που προσπαθούσε να κερδίσει δημοσιότητα, μέσω του τηλεπαιχνιδιού. Οι μόνοι άνθρωποι που τον υποπτεύθηκαν ήταν οι γυναίκες που καταδίωκε.

Η υποψήφια για Όσκαρ Άννα Κέντρικ κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με το Woman of the Hour, που βασίζεται στην αληθινή ιστορία μιας γυναίκας η οποία εμφανίζεται απρόθυμα στη δημοφιλή εκπομπή της δεκαετίας του 1970 και επιλέγει έναν εργένη που αποδεικνύεται ότι είναι κατά συρροή δολοφόνος.

Η Κέντρικ -που κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο- επέλεξε να συνδέσει την ιστορία κάθε γυναίκας (η αφήγηση ακολουθεί τις ιστορίες θυμάτων και επιζώντων) με τα στοιχεία της φύσης: «Ήθελα οι γυναίκες να αισθάνονται συνδεδεμένες με τη φύση, ακόμη και η νεαρή γυναίκα στο διαμέρισμα της Νέας Υόρκης. Ένιωσα πολύ έντονα για το άνοιγμα και το κλείσιμο της ταινίας κάπου βαθιά στη φύση και κατέληξα να βασίσω τις τοποθεσίες, τη μουσική και τον ήχο γύρω από ένα από τα τέσσερα στοιχεία για κάθε γυναίκα που συναντάμε. Όταν βρισκόμαστε σε μάχη ή φυγή, ξαφνικά συνειδητοποιούμε ότι είμαστε ζώα και η λειτουργία επιβίωσης στην οποία μπαίνουμε έχει αυτό το αρχέγονο συναίσθημα».

Στο καστ επίσης, οι Ντάνιελ Ζοβάτο, Τόνι Χέιλ, Νικολέτ Ρόμπινσον, Ότομν Μπεστ, Πιτ Χολμς.

 

Κόκκινο Νησί

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, η Γαλλία δεν είναι πια η μεγάλη αποικιοκρατική δύναμη που ήταν κάποτε. Μόνο λίγες στρατιωτικές βάσεις στο εξωτερικό της έχουν απομείνει, όπως αυτή στην αφρικανική νησιωτική χώρα της Μαδαγασκάρης.

Στο εξωτικό νησί των ’70s, ένα ευαίσθητο οκτάχρονο αγόρι που λατρεύει τα κόμικς προσπαθεί να αφομοιώσει τον τροπικό παράδεισο γύρω του. Η ζωηρή φαντασία του φουντώνει από τα ερεθίσματα που δέχεται, και αρχίζει να κοιτά με διαφορετικό μάτι τα πράγματα -και τα κορίτσια- γύρω του, ανακαλύπτοντας μια διαφορετική πραγματικότητα. Σύντομα, όμως θα έρθει αντιμέτωπο με τον κόσμο των μεγάλων και τις πρώτες ρωγμές στην ιδανική εικόνα που έχει πλάσει γι′ αυτόν ο περίγυρος.

Αντλώντας από προσωπικές μνήμες, ο Ρομπίν Καμπιγιό («120 χτύποι το λεπτό») σκηνοθετεί μια φαινομενικά διακριτική αλλά πλούσια σε λεπτομέρειες ιστορία ενηλικίωσης, τοποθετημένη στο τέλος της αποικιοκρατίας. 

«Αν και παιδί, και χωρίς να έχω καμία συναίσθηση του τι είναι αποικιοκρατία, ένοιωθα πως εμείς οι Γάλλοι είμαστε κομμάτι μιας ανωμαλίας στο νησί», εξομολογείται ο σκηνοθέτης, ο οποίος έζησε μικρός σε παρόμοιες συνθήκες. «Αν και θυμάμαι τα πάντα από εκείνη την περίοδο, όπως τους κροκόδειλους που μας αγόρασε ο μπαμπάς, και είχα μια νοσταλγία για όσα έζησα εκεί, δεν ήθελα ποτέ να επιστρέψω πριν την ταινία. Νοιώθω πως η Μαδαγασκάρη ήταν ένας κλεμμένος παράδεισος. Και δεν μιλώ μόνο για τους φυσικούς πόρους του νησιού, αλλά και για την ίδια του την ομορφιά».

Πρωταγωνιστούν οι Νάντια Τερέσκιεβιτς, Κιμ Γκουτιέρεζ, Σαρλί Βοσέλ, Aμελί Ρακοτοαριμαλάλα.

 

Η Παράσταση του Σινγκ Σινγκ

Εκτίοντας την ποινή του στο υψίστης ασφαλείας σωφρονιστικό ίδρυμα του Σινγκ Σινγκ για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε, ο Ντιβάιν Τζ. βρίσκει νόημα στη ζωή του μέσα από τη θεατρική ομάδα της φυλακής, όπου συμμετέχει μαζί με άλλους συγκρατούμενούς του.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας Γκρεγκ Κγουένταρ και ο συν-σεναριογράφος Κλιντ Μπέντλεϊ ξεκίνησαν μαζί την καριέρα τους στις αρχές της δεκαετίας του 2010.  Αρχικά, συνεργάστηκαν για τις ανάγκες διάφορων ταινιών μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ, αλλά το 2015 έκαναν στροφή στον αφηγηματικό κινηματογράφο με την παραγωγή της ταινίας Transpecos, η οποία κέρδισε το βραβείου κοινού στο φεστιβάλ κινηματογράφου SXSW.

Λίγο πριν την πρεμιέρα της ταινίας στο φεστιβάλ, ο Κγουένταρ βοήθησε έναν φίλο του με την παραγωγή ενός μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, γυρισμένο μέσα σε φυλακή υψίστης ασφαλείας. Εκεί, είδε έναν κύριο στο κελί του να φροντίζει ένα σκυλί, για να μάθει αργότερα πως ο άντρας συμμετείχε σε πρόγραμμα επανένταξης, τόσο για ζώα σε κίνδυνο, όσο και για ανθρώπους που ήταν κρατούμενοι. «Ο κόσμος μου άλλαξε εντελώς», θυμάται ο Κγουένταρ, αποφασίζοντας να ψάξει για αντίστοιχα προγράμματα στις αμερικάνικες φυλακές.

Κάπως έτσι, ανακάλυψε το πρόγραμμα Rehabilitation Through the Arts, γνωστό ως RTA (Επανένταξη Μέσω της Τέχνης), το οποίο εφαρμοζόταν στις φυλακές υψίστης ασφαλείας του Σινγκ Σινγκ. Τα αποτελέσματα του προγράμματος ήταν εντυπωσιακά: ενώ το ποσοστό των ανθρώπων που επέστρεφαν ξανά στα σωφρονιστικά ιδρύματα ξεπερνούσε το 60% σε εθνικό επίπεδο, μετά βίας πλησίαζε το 5% στους αποφοίτους  που είχαν λάβει μέρος στο πρόγραμμα!

Λίγο αργότερα, ο Κγουένταρ ανακάλυψε ένα άρθρο στο Esquire, με τίτλο The Sing Sing Follis, για μια παράσταση που είχαν ανεβάσει στο πλαίσιο του προγράμματος, το κωμικό μιούζικαλ Breakin’ the Mummy Code, το οποίο θα αποτελούσε και τη βάση για το «χτίσιμο» της ταινίας Η Παράσταση του Σινγκ Σινγκ.

Αφού μοιράστηκε τα ευρήματά του με τον Μπέντλεϊ, οι δύο τους ξεκίνησαν μια εκτενή έρευνα, η οποία περιλάβανε τη γνωριμία με τους υπεύθυνους του προγράμματος, ώστε να το κατανοήσουν σε βάθος. Προσέγγισαν τον θεατρικό συγγραφέα Μπρεντ Μπιούελ, ο οποίος είχε εργαστεί στο πρόγραμμα για πάνω από μία δεκαετία και ήταν ο άνθρωπος που έγραψε το μιούζικαλ στο οποίο αναφερόταν το άρθρο του Esquire. Όπως περιγράφει ο ίδιος, η εμπειρία της συμμετοχής του στο RTA του άλλαξε τη ζωή, κάνοντας τον να νιώθει πιο οικεία στις σκηνές των φυλακών από τις θεατρικές σκηνές της Νέας Υόρκης. «Γιατί δεν το έκανα αυτό όλη μου τη ζωή; Πού ήταν αυτά τα άτομα; Είναι υπέροχο», θυμάται να σκέφτεται ο Μπιούελ.

Μέσω του Μπιούελ, Κγουένταρ και Μπέντλεϊ δεν έμαθαν περισσότερα μόνο για το πρόγραμμα και το σωφρονιστικό ίδρυμα, αλλά γνώρισαν και άτομα που ήταν σ’ αυτό, που είχαν συμμετάσχει στην παράσταση Breakin’ the Mummy Code και πλέον είχαν αποφυλακιστεί. Σύντομα, έγινε προφανές πως η ταινία δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί δίχως τη συμμετοχή τους.

Ταυτόχρονα, άρχισαν να δουλεύουν εθελοντικά στο πρόγραμμα, διδάσκοντας σκηνοθεσία στη φυλακή υψίστης ασφαλείας του Στόρμβιλ, ερχόμενοι σε επαφή με άτομα που είχαν πραγματική περιέργεια και πάθος για τη δημιουργία των ταινιών. Εμπνευσμένοι από τους ανθρώπους που γνώρισαν, άρχισαν να γράφουν το σενάριο της ταινίας με σκοπό να τιμήσουν τις ιστορίες τους.

Με πρωταγωνιστή τον υποψήφιο για Όσκαρ Κόλμαν Ντομίνγκο («Rustin», «Euphoria», «Selma»), τους Κλάρενς Μάκλιν και Σον Σαν Χοσέ
 και τη συμμετοχή ατόμων που έχουν υπάρξει κρατούμενοι. Η ταινία θεωρείται ήδη φαβορί στη φετινή κούρσα των βραβείων. 

 

Οι Παρείσακτοι

Μετά τον ξαφνικό θάνατο του δημάρχου της πόλης, ένας ιδεαλιστής νεαρός γιατρός, διορίζεται στη θέση του. Σκοπεύει να συνεχίσει την πολιτική του προκατόχου του, που ονειρευόταν την αναβάθμιση μιας εργατικής γειτονιάς.

Εμπόδιο στα σχέδια του θα σταθεί μια νεαρή Γαλλίδα με καταγωγή από το Μάλι, η οποία αρνείται να δει την οικογένειά της να διώχνεται από τη γειτονιά όπου μεγάλωσε.

Μετά τους καταιγιστικούς «Άθλιους» που έφτασαν μέχρι την υποψηφιότητα για το Διεθνές Όσκαρ, ο Λατζ Λι επιστρέφει με ακόμα ένα βαθιά προσωπικό και μαχητικό πορτρέτο μιας κοινότητας που ψάχνει να βρει ένα μέρος να ανήκει. Πρωταγωνιστούν οι Αντα Ντιό, Αλέξις Μανέντι, Αριστότ Λουιντουλά, Στίβ Τιεντσέ, Ορελιά Πετί, Ζαν Μπαλιμπάρ.

 

Slow

Η Έλενα, μια νεαρή χορεύτρια και ο Ντόβιντας, ένας συμπαθής διερμηνέας νοηματικής, συναντιούνται. Μεταξύ τους υπάρχει φοβερή χημεία και μια ανεπιτήδευτη τρυφερότητα. Όμως, καθώς έρχονται πιο κοντά, προσωπικές αποκαλύψεις τούς αναγκάζουν να αναζητήσουν έναν νέο, αποκλειστικά δικό τους τρόπο ερωτικής επικοινωνίας, έξω από νόρμες και στερεότυπα.

H τρυφερή και περίπλοκη σχέση δύο ιδιαίτερων ανθρώπων, που αναζητούν έναν δικό τους τρόπο σύνδεσης. Της Λιθουανής Μαρίγια Καβταράτζε. Βραβείο Σκηνοθεσίας Φεστιβάλ Sundance 2023. Πρωταγωνιστούν οι Greta Grinevičiūtė, Kęstutis Cicėnas.

 

Μπανέλ & Άνταμα

Σε ένα απομακρυσμένο χωριό στη βόρεια Σενεγάλη ένα νεαρό παντρεμένο ζευγάρι ζει τον έρωτά του. Ωστόσο η αγάπη τους βρίσκεται σε τροχιά σύγκρουσης με τα έθιμα της κοινότητάς τους, ειδικά σε μια περίοδο παρατεταμένης ξηρασίας που αναζωπυρώνει ζήλιες, έριδες και δεισιδαιμονίες.

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων η Σενεγαλέζα σκηνοθέτις Ραμάτα-Τουλάγιε Σι στο σημείωμα της, «η ταινία διαδραματίζεται σε μια βαθιά θρησκευόμενη ισλαμική κοινότητα όπου η συμπεριφορά των γυναικών βρίσκεται συνεχώς υπό παρακολούθηση. Η επαναστάτρια Μπανέλ, που σκοτώνει πουλιά με τη σφεντόνα της, θέλει να φοράει παντελόνια και διστάζει να κάνει παιδιά, πασχίζει να ενταχθεί στο σύνολο. Δεν μπορεί να βρει τον τρόπο να ζήσει στην κοινότητα ως γυναίκα. Δεν θέλει να είναι σαν τις άλλες· θέλει να είναι η γυναίκα που η ίδια θέλει να είναι. Και αυτό είναι αδύνατο». Η ταινία επιλέχθηκε για το Διαγωνιστικό Τμήμα των Καννών.

 

Φοβάμαι

«Γειά σου, Άια. Καλώς ήλθες σπίτι». Ο Κέρτις και η οικογένειά του επιλέγονται για να δοκιμάσουν μια νέα επαναστατική οικιακή συσκευή: μια ψηφιακή οικογενειακή βοηθό που ονομάζεται Άια. Μόλις η συσκευή και όλοι οι αισθητήρες και οι κάμερες εγκατασταθούν στο σπίτι τους, η Άια φαίνεται να μπορεί να κάνει τα πάντα. Μαθαίνει τις συμπεριφορές της οικογένειας και αρχίζει να προβλέπει τις ανάγκες τους. Και μπορεί να διασφαλίσει ότι τίποτα - και κανείς - δεν θα μπει στο δρόμο της οικογένειάς της.

Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Κρις Γουάιτζ λέει ότι η Άια είναι πολύ πιο ισχυρή από την Alexa ή τη Siri - και ότι παρόλο που ο πατέρας και όλοι οι άλλοι του απευθύνονται συνεχώς ως γυναίκα, δεν παύει να είναι απλώς μια προσωπικότητα που η μηχανή έχει δομήσει προσεκτικά. «Δεν είναι γυναίκα, είναι ένα προϊόν», εξηγεί, «απλώς έχει υιοθετήσει την περσόνα μιας γυναίκας. Είναι μια φιλική προς τον χρήστη εκδοχή ενός βοηθού τεχνητής νοημοσύνης, από το είδος που θα βλέπουμε όλο και περισσότερο».

Πρωταγωνιστούν οι Τζον Τσο, Κάθριν Γουότερσον, Κιθ Κάρανταϊν, Χαβάνα Ροουζ Λίου, Λουκίτα Μάξουελ.

 

Το Κάλεσμα του Σπουργιτιού

Ο Μάικ είναι ένας οικογενειάρχης, επιτυχημένος λέκτορας της Φιλοσοφίας που απολαμβάνει τις ανέσεις της ζωής, έχοντας στο πλευρό του τη γυναίκα του Σάρα, η οποία τον στηρίζει σε κάθε βήμα της καριέρας του, καθώς και τη μικρή του κόρη Νέλι, την οποία λατρεύει. Όταν το πρώτο του βιβλίο εκδίδεται και λαμβάνει διθυραμβικές κριτικές, δείχνει εκ πρώτης όψεως ότι έχει κατακτήσει όλα όσα θα ήθελε.

Ωστόσο, η φαινομενικά τέλεια ζωή τού Μάικ παίρνει εντελώς διαφορετική τροπή όταν σώζει μια χορεύτρια της νύχτας, την Βαλ από την επίθεση κάποιου αγνώστου. Η Βαλ, οικονομική μετανάστρια με απροσδιόριστη καταγωγή και με παρελθόν που η ίδια αποσιωπά, ζει σε ένα μικρό διαμέρισμα του Λονδίνου με την κατάκοιτη γιαγιά της, την οποία υπεραγαπά και φροντίζει. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει και οι συνθήκες διαβίωσης της, την έχουν μεν σκληρύνει, αλλά διατηρεί αλώβητη την ανθρωπιά και την αξιοπρέπειά της, καθώς και την ελπίδα να αλλάξει τη ζωή της.

Η συνάντηση αυτών των δύο τόσο διαφορετικών ανθρώπων θα αποβεί μοιραία. Αδυνατώντας να αντισταθούν στην έντονη έλξη που νιώθουν, ξεκινούν μια θυελλώδη, αντισυμβατική σχέση. Η Βαλ ερωτεύεται τον Μάικ, ελπίζοντας σε ένα καλύτερο μέλλον μαζί του, ενώ ο Μάικ απελευθερώνεται μαζί της σε όλα τα επίπεδα και για πρώτη φορά, μετά από καιρό, αισθάνεται ο εαυτός του.

Οι ισορροπίες όμως δεν θα κρατήσουν για πολύ. Οι δύο εραστές θα βρεθούν αντιμέτωποι στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου σε ένα παιχνίδι που ξεφεύγει από τις ερωτικές τους επιθυμίες και παίρνει τη μορφή απαγωγής για να αποδειχθεί τελικά πολύ πιο σκοτεινό. Ο Μάικ από εραστής καταλήγει όμηρος της Βαλ που, σε μια κίνηση παρορμητισμού (ή βάσει μελετημένου σχεδίου;), απαιτεί λύτρα από τη γυναίκα του για να τον αφήσει ελεύθερο.

Σε σκηνοθεσία του πρωτοεμφανιζόμενου Τιμ Κεντ κέρδισε το βραβείο καλύτερου θρίλερ στο London Independent Film Festival και συμμετείχε ως ταινία λήξης στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. Η Ελληνίδα ηθοποιός Βασιλική Βλάχου (Billie Vee) έχει γράψει το σενάριο και πρωταγωνιστεί δίπλα στον Ντέιβιντ Μπαρκ-Τζόουνς. 

 

 

Dourgouti Town

Δουργούτι: «Παλιά ονομασία τμήματος της περιοχής που σήμερα ονομάζεται Νέος Κόσμος προς τη νότια πλευρά των Αθηνών και σε απόσταση δύο χιλιομέτρων από την Ακρόπολη. Τα ακριβή του όρια είναι δυσδιάκριτα και εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης».

Ένας μεσίτης με σκοπό να επενδύσει περιπλανιέται στην περιοχή του Νέου Κόσμου των Αθηνών, παλιότερα γνωστής ως Δουργούτι. Μέσα από τα μάτια του αποκαλύπτεται το παρελθόν, το παρόν αλλά και το αβέβαιο μέλλον του λαϊκού αυτού συνοικισμού.

Στο πρώτο ντοκιμαντέρ του, ο Δημήτρης Μπαβέλλας («Runaway Day», «Η Αναζήτηση της Λώρα Ντυράντ») μας γνωρίζει το Δουργούτι, όπως λεγόταν κάποτε η λαϊκή αθηναϊκή γειτονιά ή τα Αρμένικα, όπως συνήθιζαν να αποκαλούν την τότε παραγκούπολη, λόγω των Αρμένιων προσφύγων που είχαν καταφύγει εκεί μετά τη γενοκτονία του 1915.

Για τη συνοικία μιλούν παλαιότεροι και νέοι κάτοικοι της, σκηνοθέτες, λογοτέχνες, μουσικοί, μεταξύ των οποίων και η Χάρις Αλεξίου, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος, ο Ζαχαρίας Ρόχας, ο Αντρέας Σωτηρακόπουλος, ιδιοκτήτης του κινηματογράφου Μικρόκοσμος.

«Ζούσα στη Θήβα με την οικογένεια μου, τη μαμά μου, τον μπαμπά μου και τον αδερφό μου. Αρρώστησε ο πατέρας μου και ήρθαμε στην Αθήνα γιατί έμενε η γιαγιά μου η Σμυρνιά στο Δουργούτι. Βρήκε ένα δωμάτιο στον κεντρικό δρόμο στην αγορά, το έκοψε στα δυο, κοιμόμασταν στο μέσα μέρος του δωματίου... Και μπροστά το έκανε κάτι σαν μπακαλικάκι», αφηγείται η Χάρις Αλεξίου.

Στο ντοκιμαντέρ γίνεται ειδική αναφορά στην Αρμενική κοινότητα και την παρουσία της στην περιοχή. Από την αναδημιουργία του συνοικισμού όταν ήρθαν ως πρόσφυγες πρώτα το 1915 και μετά το 1922 μέχρι τις σχέσεις που γρήγορα ανέπτυξαν με τους υπάρχοντες και τους μεταγενέστερους κατοίκους στο Δουργούτι.

 

Γάτος Δεκάψυχος

O Μπέκετ, ένας παραχαϊδεμένος γάτος, θεωρεί δεδομένη την καλή του τύχη: τον έχει διασώσει και αγαπήσει η Ρόουζ, μία ευγενική και παθιασμένη φοιτήτρια που θέλει να σώσει τις μέλισσες. Αλλά όλα θα αλλάξουν, όταν χάνει -εντελώς απερίσκεπτα- την τελευταία ζωή του. Έτσι, ο Μπέκετ θα μεταμορφωθεί από εγωκεντρικό κατοικίδιο σε έναν ήρωα που θυσιάζεται για τους άλλους.

Σε σκηνοθεσία του βετεράνου στα κινούμενα σχέδια Κρίστοφερ Τζένκινς. Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται οι Ντένης Μακρής, Αλεξάνδρα Λέρτα, Ανδρέας Ευαγγελάτος.

 

Οι Στρατιώτες της Σαλαμίνας (2003)

Διερευνώντας ένα δευτερεύον επεισόδιο του ισπανικού εμφυλίου, η Λόλα, μια καθηγήτρια φιλολογίας, προβληματίζεται για το νόημα της λέξης «ήρωας» στη σημερινή εποχή και αναδεικνύει τους ξεχασμένους «μικρούς» ήρωες αυτής της διένεξης.

Μια διασκευή πιστή στο πνεύμα του βιβλίου του Χαβιέ Θέρκας Soldados De Salamina, που αν και μυθιστόρημα, έχει τη μορφή ιστορικού δοκιμίου για τον ισπανικό εμφύλιο. Τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του σεναριογράφου-σκηνοθέτη Ντέιβιντ Τρούμπα, υποψήφια για επτά βραβεία Γκόγια. Πρωταγωνιστούν Αριάντνα Γκιλ, Ραμόν Φοντσερ, Μαρία Μπότο, Ντιέγκο Λούνα.