Νέες ταινίες: «Σουπερνόβα», «Ένας χρόνος στην Νέα Υόρκη» και ένας «Έντιμος Κλέφτης»

Τι θα δούμε στα θερινά από την Πέμπτη 27 Μαΐου.
Open Image Modal
Ο Λίαμ Νίσον στην ταινία "'Εντιμος Κλέφτης"
Tanweer

Τα θερινά σινεμά άνοιξαν από την περασμένη Παρασκευή και μας περιμένουν.

Τέσσερις νέες ταινίες και μία επανέκδοση διά χειρός Φεντερίκο Φελίνι είναι οι τίτλοι πρώτης προβολής που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 27 Μαΐου.

«Έντιμος Κλέφτης»

Ο Τομ (Λίαμ Νίσον) είναι ένας διαβόητος ληστής και ένας ερωτευμένος άντρας.

Τα αισθήματα του για την την Άννι (Κέιτ Γουόλς) τον έχουν ωθήσει να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος και να αφήσει πίσω του την παρανομία.

Αποφασίζει να παραδοθεί στο FBI και να στερηθεί τα χρήματα που έχει ληστέψει με αντάλλαγμα έναν δικαστικό συμβιβασμό και ένα νέο ξεκίνημα. Όταν όμως συνειδητοποιεί ότι οι πράκτορες του FBI είναι πιο διεφθαρμένοι από εκείνον, αρχίζει ένα κυνηγητό γάτας-ποντικιού.

«Έχει τη δράση, την αγωνία, τα κυνηγητά, τους πυροβολισμούς, τις εκρήξεις. Αλλά στον πυρήνα της, είναι μια ιστορία αγάπης» λέει ο δημιουργός της ταινίας (σενάριο - σκηνοθεσία) Μαρκ Γουίλιαμς.

«Τα θέματα της ιστορίας περιστρέφονται γύρω από τις δεύτερες ευκαιρίες και την εξιλέωση. Και οι δύο χαρακτήρες, ο Τομ και η Άννι, έχουν καταλήξει σε κάποιες καταστάσεις, γιατί το παρελθόν δεν τους έχει ευνοήσει. Αυτή η στιγμή τους δίνει μια ευκαιρία, όχι μόνο μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή, αλλά και τη δυνατότητα να βρουν την αγάπη».

Πρωταγωνιστούν Λίαμ Νίσον, Τζάι Κόρτνεϊ, Κέιτ Γουόλς, Ρόμπερτ Πάτρικ, Τζέφρι Ντόνοβαν και Άντονι Ράμος. 

«Σουπερνόβα»

Ο Σαμ (Κόλιν Φερθ) και ο Τάσκερ (Στάνλεϊ Τούτσι) έχουν ζήσει είκοσι χρόνια μαζί και τώρα είναι περισσότερο ερωτευμένοι από ποτέ. Αλλά εδώ και δύο χρόνια, από τότε που ο Τάσκερ διαγνώστηκε με άνοια σε πρώιμο στάδιο, η ζωή τους έπρεπε να αλλάξει.

Καθώς η κατάσταση του Τάσκερ επιδεινώνεται, ο Σαμ αναγκαστικά θέτει τη ζωή του σε αναμονή για να φροντίσει τον σύντροφό του. Ο κοινός τους χρόνος έχει γίνει η πιο σημαντική πτυχή της ζωής τους και τώρα πια κάθε στιγμή που μοιράζονται έχει μια ξεχωριστή βαρύτητα.

Αποφασίζουν λοιπόν να σχεδιάσουν ένα ταξίδι, ώστε όσο ο Τάσκερ είναι σε θέση να ταξιδέψει, να ξαναδεί φίλους και συγγενείς και να ξαναβρεθεί στα μέρη που έχει αγαπήσει.

 

Ενώ, ο Τάσκερ ήταν κάποτε ο «βράχος» του Σαμ, τώρα εναπόκειται στον Σαμ να αναλάβει τον έλεγχο και είναι αποφασισμένος να κάνει ό,τι περνά από το χέρι του, ώστε ο αγαπημένος του σύντροφος να έχει στιγμές χαράς και κανονικότητας. Όμως αυτές οι στιγμές χρωματίζονται από την αντιπαράθεση της αποφασιστικότητας του Σαμ και του εσωτερικού αγώνα του να διαχειριστεί αυτό που συμβαίνει. Εντωμεταξύ, ο Τάσκερ γνωρίζει ότι η κατάστασή του έχει τεράστια επίδραση στις ζωές και των δύο και ότι αρχίζει πια να χάνει τον έλεγχο του εαυτού του.

Στην πορεία του ταξιδιού οι ιδέες που έχει ο καθένας τους για το μέλλον τους αρχίζουν να συγκρούονται. Μυστικά αποκαλύπτονται, προσωπικά σχέδια ξετυλίγονται και η αγάπη δοκιμάζεται όσο ποτέ άλλοτε. Τελικά, θα βρεθούν αντιμέτωποι με το ερώτημα τί σημαίνει η αγάπη που έχει ο ένας για τον άλλον στα πλαίσια της μη αναστρέψιμης ασθένειας του Τάσκερ.

Ο σκηνοθέτης Χάρι Μακουίν (Hinterland) υπογράφει μια σύγχρονη συγκινητική ιστορία αγάπης ενός ζευγαριού, που οργανώνει ένα road trip για να επανασυνδεθεί με φίλους, συγγενείς και μέρη από το παρελθόν.

Πρωταγωνιστούν: Κόλιν Φερθ, Στάνλεϊ Τούτσι, Πάιπα Χέιγουντ. 

«Ένας χρόνος στην Νέα Υόρκη»

Η Τζοάνα (Μάργκαρετ Κουάλεϊ), είναι νέα και ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας.

Αμέσως μετά την αποφοίτηση της ταξιδεύει στην Νέα Υόρκη των 90s για να κυνηγήσει το όνειρο της και προσλαμβάνεται ως βοηθός της Μάργκαρετ (Σιγκούρνι Γουίβερ), ατζέντισσας του Τζ. Ντ. Σάλιτζερ.

Στο παλιομοδίτικο γραφείο -όπου γίνεται αναφορά στα «δεινά της ψηφιακής εποχής»- η Τζοάνα αναλαμβάνει την αλληλογραφία του ερημίτη συγγραφέα, για την ακρίβεια, τα γράμματα των θαυμαστών του, καθώς ο ίδιος δεν επιθυμεί να λαμβάνει επιστολές αναγνωστών. 

Μέσα σε έναν χρόνο θα αποκτήσει μια μοναδική εμπειρία ζωής που θα την ακολουθεί για πάντα.

Η ταινία του Φιλίπ Φαλαρντό -κινηματογραφική μεταφορά του αυτοβιογραφικού μυθιστορήματος της Τζοάνα Ρακόφ «My Salinger Year» -άνοιξε τη περσινή Berlinale.

«Μάρτιν Ίντεν»

Στην προπολεμική  Νάπολη, ένας ανειδίκευτος εργάτης, ο Μάρτιν, κατατρύχεται από φιλοδοξίες και αγωνίες. Φιλοδοξίες να ξεφύγει από το προδιαγεγραμμένο μέλλον που του επιφυλάσσει η ταπεινή κοινωνική και οικονομική του κατάσταση, και αγωνίες να βοηθήσει όπως μπορεί τους φτωχούς ανθρώπους του κύκλου του.

Ο Μάρτιν πιστεύει πως μόνο η μόρφωση μπορεί να τον εφοδιάσει  με ό,τι χρειάζεται για να επιτύχει τους σκοπούς του. Μέ τη μόρφωση, θα μπορέσει ο μη προνομιούχος Ναπολιτάνος να γίνει ένας συγγραφέας που θα αποτυπώσει στο χαρτί, θα απαθανατίσει τη στέρηση τον πόνο και την αδικία που υφίσταται η τάξη του.  

Τα πράγματα αλλάζουν ριζικά όταν ο Μάρτιν γνωρίζει την νεαρή και όμορφη Έλενα. Η κοπέλα είναι μεγαλοαστή, μια μορφωμένη και καλλιεργημένη κόρη οικογένειας βιομηχάνων, δηλαδή ανήκει στο απέναντι ταξικό στρατόπεδο. Η γέφυρα μεταξύ τους είναι ο έρωτας, που θα φέρει τους δυο νέους κοντά, οδηγώντας όμως παράλληλα και στην σύγκρουση μεταξύ των τάξεων, στις οποίες ανήκουν. Ο Μάρτιν θα καταφέρει να σπουδάσει, με τη βοήθεια ενός ηλικιωμένου φίλου του και ενεργού Σοσιαλιστή, και θα αγγίξει το συγγραφικό του όνειρο, κάτι όμως που είναι κυριολεκτικά και μεταφορικά ένα κόκκινο πανί για την οικογένεια της καλής του.

Ο πρωταγωνιστής Λούκα Μαρινέλι τιμήθηκε με το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας, για τον ρόλο του Μάρτιν Ίντεν, ενώ η ταινία απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Platform το Φεστιβάλ του Τορόντο. 

«Οι Βιτελόνοι»

Πέντε νεαροί άνδρες, που αρνούνται να μεγαλώσουν, διατηρούν τον εφηβικό ενθουσιασμό τους, κάνοντας όνειρα απόδρασης από την μικρή παραθαλάσσια πόλη τους, που το καλοκαίρι μετατρέπεται σε παραθεριστικό κέντρο.

Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του μάγου Φεντερίκο Φελίνι, περίπου αυτοβιογραφική, ήταν και η πρώτη εμπορική επιτυχία του. Απέσπασε τον Αργυρό Λέοντα στη Μόστρα της Βενετίας το 1953 και ήταν υποψήφια για Όσκαρ σεναρίου.

Με τους Αλμπέρτο Σόρντι, Φράνκο Ιντερλένγκι, Φράνκο Φαμπρίτζι, Λεοπόλντο Τριέστε.