Νέες ταινίες: Το τεστ, Ο σοφέρ της κυρίας Μαντλέν, Σιμόν Βέιλ: Η γυναίκα του αιώνα

Ευρωπαϊκές ως επί το πλείστον οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18 Μαΐου.
Open Image Modal
Ο τελευταίος χορός
Spentzos Film

Μία κινηματογραφική εβδομάδα στην οποία κυριαρχούν οι γαλλικές ταινίες -συν μία ισπανική κωμωδία- με μοναδική αμερικανική παραγωγή το Fast X με τον Βιν Ντίζελ και την παρέα του. 

Αυτές είναι οι ταινίες πρώτης προβολής που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18 Μαΐου. 

Ο σοφέρ της κυρίας Μαντλέν

Η Μαντλέν καλεί ένα ταξί. Οδηγός του ταξί είναι ο Σαρλ, ένας κάπως απογοητευμένος από τη ζωή του άνδρας, που όμως κρύβει μια τρυφερή καρδιά πίσω από την κάπως δύστροπη συμπεριφορά του.

Η 92χρονη Μαντλέν ζητά από τον Σαρλ να περάσουν από διάφορα μέρη στο Παρίσι που σημάδεψαν τη ζωή της, όπως την παλιά γειτονιά της. Έτσι, μέσα από τους δρόμους της υπέροχης γαλλικής πρωτεύουσας, θα ξετυλίξει το εξαιρετικό παρελθόν της, γεμάτο από όμορφες αλλά και επώδυνες αναμνήσεις.

Δεν το γνωρίζουν ακόμη, αλλά κατά τη διάρκεια αυτής της ιδιαίτερης διαδρομής, θα γεννηθεί μια φιλία που θα αλλάξει τη ζωή τους. 

Η θρυλική σταρ Λιν Ρενό και ο  κωμικός ηθοποιός και σκηνοθέτης Ντάνι Μπουν, οι οποίοι συνδέονται με στενή φιλία και εκτός πλατό, πρωταγωνιστούν στη γλυκόπικρη, συγκινητική κωμωδία του Κριστιάν Καριόν για τη δύναμη της φιλίας, που ενθουσίασε στην πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Τορόντο.

* Το θερινό Cine Πολεμικό Μουσείο ανοίγει και πάλι την Πέμπτη 18 Μαΐου με τον «Σοφέρ της κυρίας Μαντλέν».

 

Το Τεστ

Ένα παντρεμένο ζευγάρι τριαντάρηδων με οικονομικά προβλήματα, αίφνης αντιμετωπίζει ένα μεγάλο δίλημμα που μπορεί να τους αλλάξει τη ζωή. Ένας από τους καλύτερούς τους φίλους, κατά τη διάρκεια ενός δείπνου, τους προτείνει να κάνουν ένα ψυχολογικό τεστ προσωπικότητας που έχει δημιουργήσει η κοπέλα του, μία επιτυχημένη ψυχολόγος, γκουρού της αυτοβοήθειας. Το τεστ βασίζεται σε μία και μοναδική ερώτηση: «Τι θα προτιμούσατε; Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο ευρώ σε δέκα χρόνια;». Η απάντηση δεν είναι καθόλου αυτονόητη, και αυτό που αρχίζει ως ένα διασκεδαστικό τεστ  θα οδηγήσει σε απροσδόκητες εξελίξεις.

Οι ψυχολογικές διεργασίες που πυροδοτεί το δίλημμα μεταξύ ενός εξασφαλισμένου παρόντος κι ενός αβέβαιου μέλλοντος, αναδεικνύουν τις οικονομικές ανισότητες στην παρέα, τις παγιωμένες τους πεποιθήσεις αλλά και κάμποσα καλά ριζωμένα κλισέ που καθορίζουν την συμπεριφορά τους. Στην πορεία ο ιδεαλισμός και η θεωρία θα έρθουν σε σύγκρουση με την κυνική πραγματικότητα, ενώ μυστικά, ψέματα και τραύματα θα αναδυθούν στην επιφάνεια… Και βέβαια, η οικονομική κρίση αποτελεί το υπόβαθρο όλων αυτών, μέσα από ένα καλοδουλεμένο σενάριο όπου η σάτιρα συναντά το δράμα, και το χιούμορ την συγκίνηση.

Από τον Ισπανό Ντάνι ντε λα Όρντεν, ο οποίος εμπνεύστηκε την ταινία από το θεατρικό έργο του Τζόρντι Βαλέχο. Με τους Μίρεν Ιμπαργκίρεν, Κάρλος Σάντος, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Μπλάνκα Σουάρεζ. 

 

Ο Τελευταίος Χορός

Η Ελίζ νόμιζε ότι είχε την τέλεια ζωή: τον ιδανικό σύντροφο και μια καριέρα ως μπαλαρίνα. Όλα γκρεμίζονται όταν τσακώνει τον φίλο της με την αναπληρώτρια χορεύτριά της, και τραυματίζεται στη σκηνή, ενώ όλα δείχνουν ότι δεν θα μπορέσει να χορέψει ξανά.

Ο δρόμος για την φυσική αλλά και ψυχολογική ανάκαμψη, θα την οδηγήσει μακριά από το Παρίσι σε μία γραφική τοποθεσία, όπου οι φίλοι, ένας νέος έρωτας και η ελευθερία του σύγχρονου χορού θα την βοηθήσουν να επανασυνδεθεί με τον πατέρα της, αλλά πιο σημαντικά, με τον ίδιο της τον εαυτό.

Η Μαριόν Μπαρμπό, πρώτη χορεύτρια στο Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού από το 2018, κάνει με την ταινία το ντεμπούτο της στην υποκριτική. Ένας φόρος τιμής στον χορό, τη δημιουργία, την επανεφεύρεση του εαυτού μετά από ένα δυνατό χτύπημα. Ο σκηνοθέτης Σεντρίκ Κλαπίς (Μόνοι στο Παρίσι, Μία Γαλλίδα στο Μανχάταν, Russian Dolls), παραδίδει μια ταινία, μέσα από την οποία ανακαλύπτει και ο ίδιος το δικό του σινεμά.

 

Φυσιογνωμία της γαλλικής πολιτικής ζωής, ακαδημαϊκός, πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Σιμόν Βέιλ είχε επιζήσει των ναζιστικών στρατοπέδων όπου είχε εκτοπιστεί όταν ήταν 16 ετών, και ενσάρκωνε για τους Γάλλους τη μνήμη του Ολοκαυτώματος. Η Βέιλ απολάμβανε τον σεβασμό από ολόκληρο το πολιτικό φάσμα της Γαλλίας και είχε τιμηθεί με μερικές από τις σημαντικότερες διακρίσεις της χώρας, ενώ είχε γίνει μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας (η έκτη γυναίκα στην ιστορία της).

Το σενάριο και τη σκηνοθεσία της βιογραφικής ταινίας -πορτρέτο μιας εξαιρετικής γυναίκας, η οποία αμφισβήτησε και άλλαξε ριζικά την εποχή της, υπερασπιζόμενη έως τέλους τα δικαιώματα των γυναικών, παρά τα όσα εμπόδια συναντούσε- υπογράφει ο Ολιβιέ Νταάν (Ζωή σαν Τριαντάφυλλο, Γκρέις του Μονακό). Τη Σιμόν Βέιλ ενσαρκώνουν -σε διαφορετικές ηλικίες- η Έλσα Ζιλμπερστάιν και η Ρεμπέκα Μαρντέρ.

 

Μία τρομακτική απειλή έρχεται από το παρελθόν με στόχο να διαλύσει την οικογένεια και να καταστρέψει όλους όσους και όλα όσα αγαπάει ο Ντομ Τορέτο (Βιν Ντίζελ). 

Στους Μαχητές των Δρόμων: Ληστεία στο Ρίο, το 2011, ο Ντομ και η παρέα του εξολόθρευσαν τον βαρόνο των ναρκωτικών Eρνάν Ρέγιες, αφήνοντας ακέφαλη την αυτοκρατορία του σε μία γέφυρα του Ρίο Ντε Τζανέιρο. Δεν γνώριζαν όμως ότι ο γιος του Ρέγιες, ο Ντάντε (Τζέισον Μομόα) ήταν αυτόπτης μάρτυρας και έχει περάσει τα τελευταία 12 χρόνια καταστρώνοντας την εκδίκηση που θα αναγκάσει τον Ντομ να πληρώσει το απόλυτο τίμημα.

Το σχέδιο του Ντάντε θα σκορπίσει την οικογένεια του Ντομ από το Λος Άντζελες μέχρι τις κατακόμβες της Ρώμης, από τη Βραζιλία στο Λονδίνο και από την Πορτογαλία μέχρι την Ανταρκτική. Νέες συμμαχίες θα σφυρηλατηθούν και παλιές έχθρες θα αναδυθούν. Αλλά όλα αλλάζουν όταν ο Ντομ ανακαλύπτει ότι ο 8χρονος γιος του (Λίο Αμπέλο Πέρι) είναι ο τελικός στόχος του Ντάντε.

Σκηνοθεσία Λουί Λετεριέ με τους Βιν Ντίζελ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Ταϊρέζ Γκίμπσον, Κρις «Λούντακρις» Μπρίτζες, Τζέισον Μομόα, Νάταλι Εμμάνιουελ, Τζορντάνα Μπρούστερ, Τζον Σένα, Τζέισον Στέιθαμ, Σανγκ Κανγκ, Άλαν Ρίτσον, Ντανιέλα Μελκιόρ, Σκοτ Ίστγουντ, Έλεν Μίρεν, Σαρλίζ Θερόν, Μπρι Λάρσον, Ρίτα Μορένο.

Νυρεμβέργη

1945. Το Διεθνές Στρατιωτικό Δικαστήριο ξεκινά τις εργασίες του στη Νυρεμβέργη. Ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων από όλο τον κόσμο έρχεται στη δίκη, η οποία αργότερα θα ονομαστεί Δίκη του Αιώνα: η πόλη είναι γεμάτη με δημοσιογράφους, δικηγόρους, μεταφραστές και μάρτυρες. Υπηρετώντας στο γραφείο του σοβιετικού στρατιωτικού διοικητή στο Βερολίνο, συμμετέχοντας στην επίθεση στην πρωτεύουσα του Τρίτου Ράιχ, ο αξιωματικός πληροφοριών-μεταφραστής Λοχαγός Ιγκόρ Βόλγκιν έλαβε επιστολές από τον αδελφό του καλλιτέχνη Νικολάι, ο οποίος χάθηκε το 1942. Οι επιστολές απευθύνονταν στη μητέρα, που πέθανε στο πολιορκημένο Λένινγκραντ. Οι επιστολές στάλθηκαν από τη Νυρεμβέργη, που βρίσκεται στην Αμερικανική Ζώνη Κατοχής στη Γερμανία. Ο Ιγκόρ Βόλγκιν, εκμεταλλευόμενος την ανάγκη παρουσίας μεταφραστών ως μέρος της σοβιετικής αντιπροσωπείας στις δίκες της Νυρεμβέργης, φτάνει στη Νυρεμβέργη για να αναζητήσει τον αδελφό του.

Σενάριο - σκηνοθεσία Νικολάι Λέμπεντεφ. Βασισμένο στο βιβλίο του Αλεξάντερ Ζβιάγκιντσεφ «Forever and ever». Με τους Σεργκέι Κέμπο, Λιούμπφ Ακσιόνοβα, Εβγκένιν Μιρόνοφ.