Νέα ερωτηματικά σχετικά με όσα συνέβησαν στο σταθμαρχείο της Λάρισας το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη δημιουργεί ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα ο «Ελεύθερος Τύπος»: Συγκεκριμένα, σε σελίδα του βιβλίου παράδοσης- παραλαβής του σταθμαρχείου (όπου οι σταθμάρχες γράφουν την ακριβή ώρα αποχώρησης και αναφέρουν στον επόμενο τι παραλαμβάνει) υπάρχει διόρθωση με blanco (διορθωτικό).
Αναλυτικότερα, στο δημοσίευμα, που συνοδεύεται από τη σχετική εικόνα, αναφέρονται τα εξής:
«Στη συγκεκριμένη σελίδα, που έμελλε να είναι και η τελευταία, μέχρι νεωτέρας, οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν το σταθμό στον άπειρο συνάδελφό τους Β.Σ. που έχει ήδη προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες. Ως ώρα άφιξής τους στο σταθμό, αναφέρεται η 14.00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22.30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με blanco, αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22.30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή».
Όπως συμπληρώνεται στο ρεπορτάζ, τη διόρθωση της ώρας αποχώρησης είχε αναφέρει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Β.Σ κατά την απολογία του στην ανακρίτρια, λέγοντας πως θυμάται ότι ο Κ.Π είχε φύγει κατά τις 10.20 και ο Π.Χ κατά τις 10.10, αλλά μετά το δυστύχημα είδε ότι η ώρα είχε διορθωθεί. Ο ίδιος φέρεται να είπε πως δεν θυμάται τι ώρα υπέγραψε ότι παρέλαβε, ενώ μέχρι την ώρα που οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας έφυγαν, όλα φαίνονταν να κυλούν ομαλά, με βάση όσα γράφουν στην αναφορά τους.
Στο μεταξύ η Ολομέλεια Εφετών της Λάρισας συγκαλείται σήμερα μετά από αίτημα του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή. Με έγγραφό του ζητούσε συγκεκριμένα τη σύγκληση για να οριστούν ένας εφέτης ανακριτής και αναπληρωτής του ώστε να ολοκληρωθεί η έρευνα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Παράλληλα, συνεχίζει το έργο της η 3η ανακρίτρια- νέες ποινικές διώξεις ασκήθηκαν σε βάρος του επιθεωρητή και των άλλων δύο σταθμαρχών για την τραγωδία.
Ειδικότερα, αντιμέτωποι με ποινικές ευθύνες βρίσκονται ο επιθεωρητής, ο οποίος τοποθέτησε στη νυχτερινή βάρδια τον άπειρο σταθμάρχη, καθώς και σε βάρος των άλλων δύο σταθμαρχών, που έπρεπε να βρίσκονται στη βάρδια τους στο σταθμό της Λάρισας μέχρι τις 11 το βράδυ του μοιραίου δυστυχήματος, αλλά αποχώρησαν νωρίτερα.
Στην πρώτη επίσημη δήλωσή του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ στον οποίο ασκήθηκε ποινική δίωξη δηλώνει μέσω του δικηγόρου του, Ιωάννη Γλύκα τα εξής:
«Εν προκειμένω, την 28η/02/2023 ευρισκόμουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας ένεκα υπηρεσιακών αναγκών στο Σταθμό του Βόλου. Το χρονικό διάστημα από την ώρα 23:40 έως και 23:55 ενημερώνομαι το πρώτον ότι οι αμαξοστοιχίες 62 και 80563 δεν απαντούν! Τονίζεται στο σημείο αυτό ότι, υπό κανονικό δρομολόγιο – χωρίς καθυστέρηση, η αμαξοστοιχία 62 θα αναχωρούσε από τον σταθμό Λάρισας 22.11, όπου κατά το διάστημα 22.00-23.00 υπήρχαν βάσει προγράμματος 3 σταθμάρχες.
Αφού προέβην σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες κάλεσα τους αρμόδιους σταθμάρχες ως όφειλα να πράξω. Την 23:55 επιβεβαιώνεται ότι οι άνω αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν. Περί την ώρα 00:10 αναχωρώ πλέον μετά του γραμματέως για το σημείο της σύγκρουσης. Όταν φθάσαμε στο σημείο και αφού αντιλήφθηκα τι έχει λάβει χώρα, στη συνέχεια ενημέρωσα τον κ. Διευθυντή, αναφέροντας επακριβώς το μέγεθος της καταστροφής.
Πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος».