Νέος «κινητήρας που γεννιέται» από την Toyota θέτει ερωτήματα: Πράσινα καύσιμα ή ηλεκτροκίνηση;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας και της Κίνας έχουν ριχτεί στην κούρσα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως δύσκολα θα εγκαταλείψουν (και) τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
|
Open Image Modal
Ο Koji Sato, διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Corp., μιλάει κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου στο Τόκιο, Τρίτη, 28 Μαΐου 2024. «Ένας κινητήρας αναγεννήθηκε». λέει, ανακοινώνοντας μια φουτουριστική στροφή στον παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. (Kyodo News via AP)
via AP

 

Η συζήτηση για την κλιματική κρίση και την ενέργεια που διεξάγεται σε ολόκληρο τον κόσμο πολλαπλασιάζει την πίεση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Πηγαίνοντας κόντρα σε αυτό το ρεύμα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota αποκαλύπτει  σχέδια πάνω στα οποία εργάζεται, με στόχο να κάνει μια φουτουριστική στροφή - και πάλι - προς τον παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Κατά τη διάρκεια μιας τρίωρης παρουσίασης στο Τόκιο (Τρίτη 28 Μαϊου 2024), ο κολοσσός της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει απλούς, συμπαγείς κινητήρες, που λειτουργούν επίσης με τα λεγόμενα πράσινα καύσιμα, όπως το υδρογόνο και η βιοαιθανόλη, ή θα συνδυάζονται με ηλεκτρικούς κινητήρες μηδενικών εκπομπών σε υβριδικά μοντέλα αυτοκινήτων.

Αυτό συμβαίνει, την ώρα που πολλοί ανταγωνιστές της στην αυτοκινητοβιομηχανία πιέζουν για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Η Κίνα ενισχύει την δυναμική της για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και η δική της αυτοκινητοβιομηχανία (BYD) απειλεί να ξεπεράσει την Tesla σε αυτή την κούρσα.

Open Image Modal
Tο νέο πλήρως ηλεκτροκίνητο μοντέλο Toyota Camry 2025 που εκτίθεται στο AutoMobility LA Auto Show, Πέμπτη, 16 Νοεμβρίου 2023, στο Λος Άντζελες. (AP Photo/Damian Dovarganes)
via Associated Press

 

Στόχος όλων το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα

Ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Kότζι Σάτο, δήλωσε ότι «ο νέος κινητήρας είναι βελτιστοποιημένος για την εποχή του ηλεκτροκίνησης» με την ελπίδα να βοηθήσει τον κόσμο, δίνοντας ώθηση στην κατεύθυνση του μηδενικού αποτυπώματος σε άνθρακα.

Η Toyota διαθέτει ήδη ένα πολύ γνωστό υβριδικό αυτοκίνητο — το μοντέλο Prius — με κινητήρα αερίου και ηλεκτροκινητήρα. Η λειτουργία του εναλλάσσεται μεταξύ των δύο για να προσφέρει λιγότερους και πιο καθαρούς ρύπους.

Στα μελλοντικά υβριδικά, ο ηλεκτροκινητήρας πρόκειται να γίνει η κύρια κινητήρια δύναμη, σύμφωνα με την Toyota.

Οι εγχώριοι ανταγωνιστές της Τοyota, οι εταιρείες Subaru Corp. και Mazda Motor Corp., που προετοιμάζουν και οι δύο οικολογικούς κινητήρες σχεδιασμένους να πληρούν τα αναπόφευκτα - επερχόμενα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων, παρέστησαν στην παρουσίαση της Toyota, σε μία μάλλον ενθαρρυντική χειρονομία...

Open Image Modal
Αυτή η φωτογραφία που τραβήχτηκε στις 24 Απριλίου 2024 δείχνει μια νέα γραμμή συναρμολόγησης ενεργειακών οχημάτων NEV της BYD, του κορυφαίου κατασκευαστή της Κίνας, στο εργοστάσιο της BYD στο Zhengzhou, στην επαρχία Henan της κεντρικής Κίνας. (Photo by Li Jianan/Xinhua via Getty Images)
Xinhua News Agency via Getty Images

 

«Ναι» στα ηλεκτρικά από τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά δεν ξεχνάνε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης

Η Mazda ανακοίνωσε από την πλευρά της, ότι ο «πολύτιμος» περιστροφικός κινητήρας της, που παρουσιάστηκε πριν από περισσότερα από 50 χρόνια, προσαρμόστηκε για να εξοπλίσει και ηλεκτρικά οχήματα.

Η Subaru, παρουσίασε το σήμα κατατεθέν της, έναν μικρότερο οριζόντια τοποθετημένο κινητήρα. Ενώ ο Chief Technology Officer της εταιρείας, Tetsuro Fujinuki, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία εργάζεται και πάνω σε ένα υπέροχο ηλεκτρικό μοντέλο Subaru, τονίζοντας όμως ότι η εταιρεία δεν επρόκειτο να εγκαταλείψει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εντελώς.

Η Toyota, επίσης, έχει επιβεβαιώσει ότι εργάζεται πάνω σε ηλεκτρικά μοντέλα BEV.

Open Image Modal
Το ηλεκτρικό όχημα FT-Se εμφανίζεται στο περίπτερο της Toyota Motor Corp. κατά τη διάρκεια του Japan Mobility Show στο Tokyo Big Sight στο Τόκιο της Ιαπωνίας στις 25 Οκτωβρίου 2023. (Photo by Tomohiro Ohsumi/Getty Images)
Tomohiro Ohsumi via Getty Images

 

Οι αξιωματούχοι της Toyota σημείωσαν επίσης επανειλημμένα ότι διακυβεύονται 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στη συνολική αλυσίδα εφοδιασμού για την παραγωγή οχημάτων στην Ιαπωνία σήμερα, επομένως μια ξαφνική στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα ήταν οικονομικά εφικτή ή κοινωνικά υπεύθυνη.

Ο Takahiro Fujimoto, καθηγητής Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Waseda, πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν βασική λύση για τη μείωση των εκπομπών. Όμως, λέει, εξακολουθούν να έχουν αδύναμα σημεία, όπως μεγάλες ποσότητες εκπομπών ρύπων που παράγονται κατά την κατασκευή των μπαταριών ιόντων λιθίου, ένα κύριο και απαραίτητο συστατικό.

 

Στην Ιαπωνία, για παράδειγμα, οι περισσότεροι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τρένα, που είναι μια καλύτερη οικολογική επιλογή για τη μεταφορά, είπε ο Fujimoto.Και συμπεραίνει προφητικά: «Η ουδετερότητα στις εκπομπές άνθρακα που φιλοδοξεί όλος ο κόσμος να επιτύχει, δεν είναι πιθανό να επιτευχθεί για τις επόμενες δεκαετίες. Θα είναι ένας μακρύς αγώνας μαραθωνίου δρόμου».