Νορβηγία: Για πρώτη φορά τα ηλεκτρικά Ι.Χ. ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα παραδοσιακά

Εφτασαν το 58,4% των νέων αυτοκινήτων .
Open Image Modal
ASSOCIATED PRESS

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που καταγράφηκαν τον περασμένο Μάρτιο στη Νορβηγία ήταν για πρώτη φορά περισσότερες από τις αντίστοιχες των παραδοσιακών Ι.Χ που κινούνται με καύσιμα.

Η Χριστίνα Μπου, γενική γραμματέας της Νορβηγικής Ενωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων, δήλωσε τη Δευτέρα ότι το 58,4% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα τροφοδούνται με μπαταρία, χαρακτηρίζοντάς το «ιστορικά υψηλό».

Η ίδια πρόσθεσε πως το πρώτο τρίμηνο του 2019 το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά ήταν 48,4% και αναμένεται να κυμανθεί γύρω στο 50% για ολόκληρο το έτος.

«Η Νορβηγία δείχνει σε ολόκληρο τον κόσμο ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη και ντίζελ και έχει σημαντική συμβολή στον αγώνα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα» δήλωσε η Μπου.

Η Νορβηγία, ένα πλούσιο ευρωπαϊκό έθνος 5,3 εκατομμυρίων πολιτών, παρείχε μεγάλα κίνητρα για την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Κατήργησε τους φόρους εισαγωγής μεγάλων οχημάτων και τους φόρους καταχώρησης και πώλησης για αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις. Οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν διόδια και μπορούν να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ωστόσο, τα προνόμια θα καταργηθούν σταδιακά το 2021.

Το κοινοβούλιο της Νορβηγίας ψήφισε να απαιτηθεί όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στη Σκανδιναβική χώρα να είναι ηλεκτρικά έως το 2025.

Οι χώρες σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, παρέχει επίσης μεγάλα κίνητρα καθώς προσπαθεί να περιορίσει το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και να κερδίσει το προβάδισμα στις νέες τεχνολογίες.