Ο Καναδός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ υποστήριξε ότι η διαμάχη για την ουγγρική προφορά του Έιντριεν Μπρόντι στην ταινία «The Brutalist», ήταν ένα θέμα που κατασκευάστηκε και ήρθε στην επιφάνεια από καμπάνια αντίπαλης ταινίας κατά τη διάρκεια της κούρσας των 97ων Βραβείων Όσκαρ.
Η ταινία άρχισε να δέχεται πυρά στο διαδίκτυο στις αρχές Ιανουαρίου -με πολλούς να κάνουν λόγο για αποκλεισμό της ταινίας από τα βραβεία- όταν (ο γεννημένος στη Βουδαπέστη) μοντέρ Dávid Jancsó αποκάλυψε σε συνέντευξη του στο Red Shark News ότι χρησιμοποιήθηκε τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιωθεί η ουγγρική προφορά των πρωταγωνιστών και για να δημιουργηθεί μια «σειρά από αρχιτεκτονικά σχέδια και ολοκληρωμένα κτίρια» του αρχιτέκτονα László Tóth που υποδύεται ο Μπρόντι, τα οποία εμφανίζονται σε μία σεκάνς στο φινάλε της ταινίας.
Σε δηλώσεις που έκανε ο Κρόνενμπεργκ στο Φεστιβάλ Soundtrack του Λονδίνου, είπε ότι οι κινηματογραφιστές «παίζουν συνέχεια με τις φωνές των ηθοποιών». Όπως δήλωσε, «υπήρξε ένα σκάνδαλο για τον Έιντριεν Μπρόντι, όπου προφανώς χρησιμοποίησαν τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσουν την προφορά του. Νομίζω ότι ήταν μια εκστρατεία εναντίον του ″The Brutalist″ από κάποιους άλλους υποψήφιους για Όσκαρ».
Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ θεωρείται ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους του «body horror». Ξεκίνησε την καριέρα του από πολύ νεαρή ηλικία με το «Transfer» (1966), ενώ μέχρι σήμερα μετρά περισσότερες από 20 πολυσυζητημένες ταινίες.
Σε μία από αυτές, το «M. Butterfly» (1993) αναφέρθηκε και στην ομιλία του. Πρόκειται για την ταινία στην οποία ο Τζον Λον υποδύεται την ηθοποιό της Όπερας του Πεκίνου, Song Liling. «Παίζουμε συνέχεια με τις φωνές των ηθοποιών. Στην περίπτωση του Τζον, ανέβασα το τόνο της φωνής του, προκειμένου να μοιάζει περισσότερο γυναικεία και όταν αποκαλύπτεται η πραγματική του ταυτότητα, επανέφερα την κανονική του φωνή. Αυτό είναι απλώς μέρος της κινηματογραφικής παραγωγής», πρόσθεσε ο σκηνοθέτης.
Μπορεί το «The Brutalist» να μην κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, αλλά ο Έιντριεν Μπρόντι απέσπασε το βραβείο Α′ Ανδρικού ρόλου, το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας του.
Με πληροφορίες από The Guardian, The Hollywood Reporter.