Ο Έλον Μασκ αποκαλύπτει την πρώτη υπόγεια σήραγγα που υπόσχεται να λύσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο

Η σήραγγα έχει μήκος 1,6 χιλιόμετρα.
Open Image Modal
Bloomberg via Getty Images

To πρώτο υπόγειο συγκοινωνιακό της τούνελ πρόκειται να αποκαλύψει σήμερα Τετάρτη η Boring Company του ιδιοκτήτη της Τesla, Έλον Μασκ. Η σήραγγα έχει μήκος μόνο 1,6 χιλιόμετρα, ενώ στόχος είναι η δημιουργία ενός δικτύου που θα διευκολύνει τη μακροχρόνια κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Λος Άντζελες.

Τα τροποποιημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στη σήραγγα και να ταξιδεύουν με ταχύτητες έως και 240 μίλια την ώρα, εξηγεί ο Μασκ.

Σύμφωνα με ποστ στο twitter του επιχειρηματία πριν από περίπου δέκα μέρες, σε λίγους μήνες θα δίνεται η ευκαιρία για δωρεάν βόλτες στο κοινό, αυτό όμως θα γίνεται μόνο μετά από ειδική πρόσκληση, εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης που υπάρχει.

Open Image Modal
Bloomberg via Getty Images

Τα εγκαίνια του τούνελ θα γίνουν με μια μικρή καθυστέρηση δεδομένου ότι όπως είχε ανακοινωθεί αυτά θα πραγματοποιούνταν γύρω στις 10 Δεκεμβρίου. Ο ιδιοκτήτης της Tesla δικαιολογήθηκε για το συμβάν, τόνισε όμως πως «θα πρόκειται για κάτι περισσότερο από τα εγκαίνια ενός απλού τούνελ».

Πριν από κάποιους μήνες ο Μασκ προκειμένου να δώσει και μια γεύση για το πώς θα είναι η σήραγγα, είχε ποστάρει στο instagram το εξής βίντεο:

Πώς θα λειτουργεί

Για την κατασκευή της σήραγγας χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια. Το τούνελ πλαισιώνεται από έναν πύργο παρατήρησης σε μεσαιωνική αρχιτεκτονική, με τον Έλον Μασκ να αναφέρει πως πρόκειται να προσλάβει κάποιον να «εκστομίζει προσβολές στον κόσμο σε γαλλική προφορά», σε μια ευθεία αναφορά στην ταινία «Ιερό Δισκοπότηρο» των Μόντι Πάιθον. Περαστικοί πόσταραν φωτογραφίες του πυργίσκου, με τον Μασκ να σχολιάζει πως πρόκειται για «μεσαιωνικό φουτουρισμό».

Ο ιδρυτής της Tesla έχει τονίσει πως το κόστος του συγκεκριμένου τμήματος του τούνελ έφθασε τα 10 εκ. δολάρια, ενώ αν είχε κατασκευαστεί με τις παραδοσιακές μεθόδους θα στοίχιζε έως και ένα δισ. δολάρια. Ανέφερε δε ότι κάθε εβδομάδα έως και 20 δήμοι εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την τεχνολογία κατασκευής της σήραγγας, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για τα δίκτυα υδροδότησης και κοινής ωφελείας.

Open Image Modal
Bloomberg via Getty Images

Ο Μασκ είπε ακόμη ότι με τις προόδους που έχει επιτύχει η ομάδα του στην τεχνολογία των τούνελ, ο χρόνος διάνοιξης υπόγειων σηράγγων μπορεί να αυξηθεί κατά έως και 15 φορές με τον τριπλασιασμό της ισχύος του «μετροπόντικα» και με άλλες παρεμβάσεις.

Η Αλάνα Σάμιουελς από το Atlantic δήλωσε μιλώντας στο BBC πως ο Μασκ δεν έχει ακόμα αποκαλύψει την τεχνολογία που θα επιτρέπει στα οχήματα να αναπτύσσουν τόσο μεγάλες ταχύτητες στη σήραγγα.

Open Image Modal
Associated Press
Open Image Modal
ASSOCIATED PRESS
Open Image Modal
Associated Press
Open Image Modal
Yahoo News UK
Open Image Modal
ASSOCIATED PRESS

(Mε πληροφορίες από BBC)