Ο μετασχηματισμός της Suzuki έχει ήδη ξεκινήσει, και το DNA της ιαπωνικής μάρκας εμπλουτίζεται με ηλεκτροκίνηση.
Η εταιρεία που πρωταγωνίστησε στην κατηγορία των SUV, δημιουργώντας αυτοκίνητα με γνώρισμα την αξιοπιστία στον χρόνο και που να ανταποκρίνονται στις δύσκολες οδηγικές απαιτήσεις, ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής, προχώρησε στο λανσάρισμα υβριδικών εκδόσεων.
S-CROSS: Το οικογενειακό SUV της Suzuki
To νέο S-CROSS, το καλύτερο οικογενειακό 4Χ4 μοντέλο που κατασκεύασε ποτέ η Suzuki, με πρωτοποριακή σχεδίαση, προηγμένα συστήματα ασφαλείας, υβριδική τεχνολογία, μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και 4 επιλογές τετρακίνησης, αποτελεί μια κορυφαία επιλογή στα SUV.
Η 3η γενιά του μοντέλου, διαθέτει πιο τολμηρό και πιο μυώδη σχεδιασμό, που ενισχύει την παρουσία του SUV στον δρόμο, που ξεχωρίζει με 4,300 μ. μήκος, 1,785 μ. πλάτος και 1,580 μ. ύψος.
Η τεράστια μάσκα, τα ευμεγέθη LED φωτιστικά, τα
πλαστικά περιμετρικά, οι χρωμιωμένες ποδιές, και η λεπτή λωρίδα αλουμινίου στο κάτω μέρος των παραθύρων, με το λογότυπο Hybrid στο πίσω μέρος να υποδηλώνει την τεχνολογία του συστήματος κίνησης, ανήκουν στα νέα χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Η δε αναβαθμισμένη καμπίνα, με ποιοτικά υλικά σε πλαστικά και ταπετσαρίες, διαθέτει οθόνη αφής έως 9 ιντσών, που παρέχει όλες τις πληροφορίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, μαζί με πλοήγηση.
Η άνεση είναι υποδειγματική στο φιλόξενο εσωτερικό για πέντε ενήλικες επιβάτες, αναβαθμίζοντας την έννοια του οικογενειακού 4Χ4 SUV αυτοκινήτου, ενώ τα 440 λίτρα του χώρου αποσκευών κρίνονται επαρκή για ταξίδι, με εξαιρετικά πρακτικές λύσεις αποθήκευσης.
S-CROSS: Το SUV με την υβριδική τεχνολογία
Αυτό, πάντως, που κάνει την ειδοποιό διαφορά στο νέο S-CROSS, είναι η υβριδική τεχνολογία, η οποία συνδυάζεται με τον ισχυρό κινητήρα 1.4lt Boosterjet Hybrid 48V, που διαθέτει και ένα ηλεκτρικό μοτέρ – γεννήτρια ισχύος 14 ίππων με 53 Nm ροπής, που αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία 0,38 kWh (ήπιο υβριδικό σύστημα 48V). Η συνολική ισχύς του συστήματος αγγίζει τους 129 ίππους και τα 235 Nm ροπής, και μάλιστα από χαμηλές στροφές.
Η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με Paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, που συνδυάζει οικονομία – υβριδική τεχνολογία και fun to drive, αποδεικνύεται υποδειγματική, με αποτέλεσμα τις κορυφαίες επιδόσεις και την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Τα υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, Suzuki Safety Support, συναντούν τα αυξημένα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ενώ το νέο S-CROSS αποτελεί το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του με 4 επιλογές τετρακίνησης ALLGRIP SELECT, πράγμα που το καθιστά ακόμη πιο πρωτοποριακό.
Η τετρακίνηση λειτουργεί σε κάθε συνθήκη, ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, γεγονός που σημαίνει ότι είναι πάντα διαθέσιμη.
Το αυτοκίνητο ξεκινά αμιγώς ηλεκτρικά, ομοίως όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα, όταν κάνει όπισθεν και σε συνθήκες οδήγησης με σταθερή ταχύτητα και με συνδυασμένη την υβριδική και την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου ορίζεται από 4,7 λίτρα/100 χλμ.
Ξεχωριστό σε εμφάνιση, με σπουδαίες ικανότητες σε κάθε είδους έδαφος, με καινοτόμο συνδυασμό ισχύος, αποδοτικότητας και στοιχείων ελέγχου, το S-CROSS αποτελεί μια αξιόπιστη επιλογή στα μεσαία SUV.
Suzuki VITARA: Τo Strong Hybrid
Η Suzuki στο VITARA κάνει ένα βήμα παραπάνω, στον τομέα του εξηλεκτρισμού, καλωσορίζοντας την τεχνολογία STRONG HYBRID στο εμβληματικό της μοντέλο.
Πρόκειται για την πλήρως υβριδική πρόταση της ιαπωνικής μάρκας, στην οποία συνδυάζεται ο δυναμικός σχεδιασμός, η αποδοτική τεχνολογία HYBRID και η αυθεντική τετρακίνηση, η οποία, ανεξάρτητα από τις συνθήκες οδήγησης, προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης.
To VITARA, ένα θρυλικό όνομα στην κατηγορία των SUV, στη πιο εξελιγμένη του μορφή, είναι μικρότερο σε μήκος από το S-CROSS, με 4,175 μ., ενώ με πλάτος 1,772 μ. και 1,610 μ. ύψος, διαθέτει άνετους χώρους ακόμα για τέσσερις επιβάτες και 289 λίτρα όγκου στο πορτ-μπαγκάζ, ελαφρώς περιορισμένα εξαιτίας της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.
Η στιβαρή SUV αισθητική, αναδεικνύει ένα άμεσα αναγνωρίσιμο σύνολο στον δρόμο και διαθέτει τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, σε σχέση με τα άμεσα ανταγωνιστικά μοντέλα (17,5 εκ.).
Η καμπίνα συνάδει με τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, με αφρώδες υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και καλής ποιότητας πλαστικά στο υπόλοιπο μέρος, με φρέσκιες ταπετσαρίες. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει και μια μικρή, έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, για τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται τοποθετημένη μια οθόνη αφής 7 ιντσών, που φέρει και σύστημα πλοήγησης, ενώ είναι συμβατή για συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay.
Μάλιστα, μέσω της οθόνης μπορείς να διαπιστώσεις και τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, το πώς γίνεται η διαχείριση της ενέργειας και μολονότι εντυπωσιάζει, είναι και λειτουργικό, διότι σε βάζει στο πνεύμα του πώς να οδηγείς πιο οικονομικά.
Suzuki VITARA: Το SUV με χαμηλή κατανάλωση
Και επειδή αναφέρθηκα στο υβριδικό σύστημα, συνδυάζει έναν εξελιγμένο 4κύλινδρο, ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 lt, ισχύος 102 ίππων με 138 Nm και ένα ηλεκτρομοτέρ, ισχύος 33 ίππων με 60 Nm. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 116 ίππους και ουσιαστικά η λειτουργία του συστήματος γίνεται με τέτοιο τρόπο που να χαρίζει και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για περίπου 4,5 χλμ. και με ταχύτητα έως και 60 χλμ./ώρα. Πρακτικά, στην πόλη, με τις σχετικά χαμηλές ταχύτητες, θα διαπιστώσεις η κατανάλωση καυσίμου ότι είναι ιδιαίτερα χαμηλή, με τη μέση τιμή της στα 5,8 λίτρα/100 χλμ. κι αυτό επειδή σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, μπορεί να «απενεργοποιείται» ο κινητήρας βενζίνης και να λειτουργεί μόνο ο ηλεκτρικός κινητήρας.
Οι μηχανικοί δημιούργησαν ένα σύστημα που κάνει το VITARA STRONG HYBRID να λειτουργεί ηλεκτρικά, όπως και το S-CROSS, πατώντας τον διακόπτη Eco, καθώς το μοτέρ παίρνει ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου (140V), αλλά και από τον θερμικό κινητήρα. Η δε μπαταρία, μένει μόνιμα φορτισμένη, καθώς αντλεί ενέργεια από το σύστημα πέδησης, ακόμα και στο ρολάρισμα, αλλά και από τον κινητήρα βενζίνης.
Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι κι εδώ παρών για να συνεργαστεί με το υβριδικό σύστημα, έχοντας και paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι που συνδυάζουν το Fun to Drive με την υβριδική τεχνολογία.
Η ροπή περνά και στους δύο άξονες, μέσω της αυθεντικής τετρακίνησης ALLGRIP, που είναι πάντα εκεί ακόμα και με εντελώς άδεια μπαταρία. διαθέσιμη με 4 επιλογές (Auto, Sport, Snow, Lock), η οποία δεν εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης. Γεγονός που σημαίνει ότι η τετρακίνηση στο VITARA είναι πάντα διαθέσιμη ακόμη αν και η υβριδική μπαταρία είναι εντελώς άδεια.
Καταλήγοντας, το Suzuki VITARA STRONG HYBRID, εφοδιάζεται κι αυτό με την πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού Safety Support, που μεγιστοποιεί την αίσθηση ασφάλειας στον δρόμο, κι ενισχύει τη στιβαρή κατασκευή του μοντέλου.