Ο Κρίστοφερ Νόλαν αποκάλυψε στο περιοδικό Total Film ότι για τις ανάγκες της νέας ταινίας του «Oppenheimer» αναπαράστησε την πρώτη έκρηξη πυρηνικού όπλου χωρίς τη χρήση CGI εφέ (Computer Generated Graphics).
Τον θεωρητικό φυσικό Ρόμπερτ Τζ. Οπενχάιμερ, ηγετική φυσιογνωμία του άκρως απόρρητου Manhattan Project και «πατέρα» της ατομικής βόμβας κατά τη διάρκεια του Β ’Παγκοσμίου Πολέμου, που βρίσκεται στο κέντρο της αφήγησης, θα ενσαρκώσει ο Κίλιαν Μέρφι, σε ακόμη μία συνεργασία με τον Νόλαν.
Η προτίμηση του Νόλαν στα κλασικά εφέ έναντι των ψηφιακών είναι γνωστή (στα γυρίσματα του «Tenet» έφτασε να ανατινάξει έως και ένα πραγματικό Boeing 747), επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ακολούθησε εναλλακτική οδό όταν ήρθε η ώρα να κινηματογραφήσει μια έκρηξη πυρηνικού όπλου.
«Θεωρώ ότι η αναπαράσταση της Δοκιμής Trinity [όπως ήταν η κωδική ονομασία της πρώτης έκρηξης πυρηνικού όπλου στο Νέο Μεξικό] χωρίς computer graphics, ήταν μια τεράστια πρόκληση», είπε ο Βρετανο-αμερικανός σκηνοθέτης.
«Ο Άντριου Τζάκσον -επικεφαλής οπτικών εφέ, με τον οποίο άρχισα να συνεργάζομαι από τα πρώτα στάδια της παραγωγής- αναζητούσε τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να αποδώσουμε πολλά από τα οπτικά στοιχεία της ταινίας ρεαλιστικά [χωρίς εικόνες που δημιουργούνται από υπολογιστή και χρήση άλλων τεχνικών στο post production], από την απεικόνιση της κβαντικής δυναμικής και της κβαντικής φυσικής μέχρι την ίδια τη Δοκιμή Trinity σε ένα οροπέδιο στο Λος Άλαμος -οι προκλήσεις ήταν τεράστιες», πρόσθεσε.
«Η ιστορία του Οπενχάιμερ είναι ένα από τα πιο απαιτητικά πρότζεκτ που έχω αναλάβει ποτέ σε κλίμακα και εύρος. Υπήρχαν μεγάλες προκλήσεις όσον αφορά τα logistics, μεγάλες πρακτικού χαρακτήρα προκλήσεις. Αλλά είχα ένα εξαιρετικό συνεργείο. Θα περάσει καιρός μέχρι να τελειώσουμε. Όμως καθώς βλέπω τα αποτελέσματα και ετοιμάζω την ταινία, είμαι ενθουσιασμένος με όσα κατάφερε η ομάδα μου».
Μετά το «Interstellar», τη «Δουνκέρκη» και το «Tenet», ο Νόλαν συνεργάζεται και πάλι με τον διευθυντή Φωτογραφίας Χόιτε βαν Χοϊτέμα. «Για πρώτη φορά, μπορέσαμε να γυρίσουμε ταινία IMAX σε ασπρόμαυρο. Και τα αποτελέσματα ήταν συναρπαστικά, εντυπωσιακά. Μόλις είδαμε με τον Χόιτε τις πρώτες δοκιμές, αγαπήσαμε αμέσως αυτό το format».
Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 21 Ιουλίου 2023.
Με πληροφορίες από Variety