Φτάνεις σε ένα κατάστημα ΙΚΕΑ, ψάχνεις ένα προϊόν και προσπαθείς να το ζητήσεις από τον υπάλληλο. Θες να πεις το όνομα; Καλή τύχη!
Και αναρωτιέσαι: γιατί έχουν τόσο δύσκολα ονόματα που κανείς -πέρα από τους Σουηδούς- δεν μπορεί να προφέρει;
Η απάντηση κρύβεται στον ιδρυτή της ΙΚΕΑ και στη δυσλεξία του.
Η σουηδική εταιρεία έχει πάνω από 12.000 προϊόντα.
Κάθε προϊόν έχει ένα και μοναδικό όνομα, που μπορεί να φαίνεται περίεργο στην αρχή, αλλά στην πραγματικότητα ένα σύστημα πίσω από την ονοματοδοσία του κάθε προϊόντος.
Το σύστημα αυτό φτιάχτηκε από τον ιδρυτή της IKEA Ingvar Kamprad. Ο Kamprad είχε δυσλεξία. Είχε πρόβλημα να θυμάται τους κωδικούς των στοιχείων, οπότε αποφάσισε να το απλοποίησε.
Πώς λειτουργεί το σύστημα ονομασίας του IKEA;
Τα προϊόντα ονομάζονται από μια συγκεκριμένη σουηδική λέξη, που επιλέγεται ανάλογα με το είδος του προϊόντος.
Για παράδειγμα, τα έπιπλα εξωτερικού χώρου έχουν ονόματα Σκανδιναβικών νησιών. Το Äpplarö ονομάστηκε από νησί στη Στοκχόλμη
Τα χαλιά έχουν ονόματα από πόλεις στη Δανία ή τη Σουηδία. Το Kattrup είναι μια μικρή πόλη στη Δανία.
Τα αξεσουάρ κρεβατιών και μπάνιου ονομάζονται από λουλούδια και φυτά. Τι είναι το Ullvide; Το φυτό Salix Lanata.
Τα κρεβάτια παίρνουν το όνομά τους από περιοχές στη Νορβηγία, όπως το Hemnes.
Τα ράφια ονομάζονται από διάφορα επάγγελμα ή αρσενικά ονόματα, ενώ τα υφάσματα και οι κουρτίνες έχουν πάντα θηλυκά ονόματα.
Πηγή: Business Insider