Ο Μ. Χατζούλας της Forel για τη συνεργασία με τον Β. Ζούλια, τη μόδα και την ελληνίδα σήμερα

«Οι γυναίκες είναι πολύ ενημερωμένες. Παρακολουθούν τις τάσεις της μόδας και τις προσαρμόζουν στο δικό τους στυλ», μας λέει.
Open Image Modal
Forel
Δημιουργία με την υπογραφή Forel

Στον κλάδο την ένδυσης υπάρχουν πολλές εταιρείες διαφορετικών μορφών. Μικρές, μεσαίες, μεγάλες, με διαδικτυακά ή φυσικά καταστήματα, επιχειρήσεις που εξειδικεύονται σε συγκεκριμένα σχεδιαστικά κομμάτια και εταιρείες που παρουσιάζουν ολοκληρωμένες συλλογές. H βιομηχανία της μόδας είναι από τις πιο απαιτητικές, μια και οι τάσεις και τα προτεινόμενα σχέδια αλλάζουν συνεχώς με αποτέλεσμα οι παραγωγικές μονάδες να βρίσκονται μονίμως σε μια εγρήγορση.  

Open Image Modal
Forel
Φόρεμα τυπωμένο με σχέδιο της εικαστικού Ροσίνα Μπαλτατζή

Μιλήσαμε με τον Μάκη Χατζούλα, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Forel, από τις μακροβιότερες εταιρείες ένδυσης στην Ελλάδα, ο οποίος μας ανέλυσε τις συνθήκες της νέας εποχής στην αγορά, μας είπε για τη στάση της σύγχρονης Ελληνίδας απέναντι στη μόδα, για τα μελλοντικά του σχέδια, αλλά και για τις συνεργασίες του με τον σχεδιαστή Βασίλη Ζούλια και την εικαστικό Ροσίνα Μπαλτατζή. 

- H επωνυμία Forel βρίσκεται στο χώρο της ένδυσης πάνω από 35 χρόνια. Ποιό είναι το μυστικό της επιτυχημένης πορείας σε έναν τόσο απαιτητικό κλάδο; 

Παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις στον χώρο, αλλά κινούμαστε πάντα με μικρά και σταθερά βήματα. Δεν παρασυρθήκαμε ποτέ από τις καλές εποχές γιατί βλέπαμε μπροστά ότι πλησιάζουν και τα δύσκολα. Ας μην ξεχνάμε ότι όλοι αντιμετωπίσαμε την κρίση στην Ελλάδα, αλλά και την περιόδο του κορονοϊού. 

Open Image Modal
Forel
Δημιουργίες του Βασίλη Ζούλια για την Forel

- Μιλήστε μας για την περίοδο της καραντίνας… 

 Ήταν η περίοδος που αποφασίσαμε ότι έπρεπε να θέσουμε σε λειτουργία το e-shop της Forel, το οποίο καιρό πριν το σκεφτόμασταν, αλλά δεν το είχαμε προχωρήσει. Την πρώτη μέρα που λειτούργησε ήμασταν πολύ επιφυλακτικοί και με χαμηλές προσδοκίες. Δεν είχαμε κάνει κανενός είδους διαφήμιση… κι όμως από την πρώτη μέρα άρχισαν να έρχονται οι παραγγελίες. 

- Ποιά εξήγηση δίνεται γι’ αυτή την άμεση ανταπόκριση των καταναλωτριών; 

 Οι εποχές έχουν αλλάξει και η τεχνολογία βρίσκεται παντού. Αυτό έχει αντίκτυπο και στην καταναλωτική συμπεριφορά των γυναικών, οι οποίες είναι εξοικειωμένες με τις διαδικτυακές αγορές. Πιστεύω ότι την περίοδο της καραντίνας, οι αγορές μέσα από τα e-shops λειτουργούσαν αγχολυτικά για τις γυναίκες. Ενας άλλος παράγοντας που ενίσχυσε τη δυναμική του διαδικτυακού μας καταστήματος ήταν το γεγονός ότι το κοινό μας γνωρίζει πολλά χρόνια. Ξέρει την ποιότητα των ρούχων και φυσικά τα νούμερα. 

- Συνεχίζει το διαδικτυακό κατάστημα να σημειώνει ανοδικές πωλήσεις; 

Ναι, αυτή τη στιγμή είναι σταθερά το πρώτο μας σημείο σε πωλήσεις και μετά ακολουθεί το ομώνυμο κατάστημα που έχουμε στο City Link. 

Open Image Modal
Φορές

- Πως το εξηγείτε αυτό; Εχει σταματήσει η Ελληνίδα να θέλει την επαφή και να ζητάει τη γνώμη της υπαλλήλου στα καταστήματα ρούχων; 

 Οι Ελληνίδες είναι πολύ ενημερωμένες. Παρακολουθούν τις εξελίξεις της μόδας και τις προσαρμόζουν στο δικό τους στυλ. Τους αρέσει το ποιοτικό ρούχο, αναζητούν την ετικέτα, διαθέτουν χρήματα, αλλά δεν τα σπαταλούν. Θέλουν τα κομμάτια που αγοράζουν να αξίζουν ποιοτικώς. Αυτό που μας ευχαριστεί και μας δίνει το έναυσμα να δημιουργούμε όλο και πιο πρωτότυπες συλλογές είναι το γεγονός ότι έχουν αλλάξει και οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας που παλαιότερα δεν είχαν ενδιαφέρον για τη μόδα. Ακολουθούν τις τάσεις και τις προσαρμόζουν στην ηλικία και στο σώμα τους. 

Open Image Modal
Forel

- Αναφέρατε τη δημιουργία πρωτότυπων συλλογών… 

 Σωστά, σκεφτείτε ότι πριν από μερικά χρόνια δημιουργούσαμε το 1/3 της σημερινής συλλογής σε όγκο. Σήμερα δεν έχουμε απλά μεγαλύτερη κολεξιόν, αλλά διευρύνουμε τις συλλογές μας με πιο ιδιαίτερες δημιουργίες. Εχουμε δύο πολύ σημαντικές συνεργασίες, η μία με τον σχεδιαστή Βασίλη Ζούλια και η άλλη με την εικαστικό Ροσίνα Μπαλτατζή.

- Η συνεργασία με τον Βασίλη Ζούλια πως προέκυψε; 

 Μέσω της Ρέας Βιτάλη, η οποία είναι κοινή μας φίλη. Η ίδια έχει γράψει και το βιβλίο που αφορά τη ζωή του σχεδιαστή «Το παλτό μου, μαμά». Μου ζήτησε λοιπόν να προλογίσω το βιβλίο στην παρουσίαση που έκανε. Εκεί συνάντησα πρώτη φορά τον Βασίλη Ζούλια και είδαμε ότι είχαμε πολλά κοινά σημεία στο θέμα του σχεδιασμού. Η συνεργασία ήρθε ως φυσικό επακόλουθο. Αυτή η σεζόν είναι η έβδομη που συνεργαζόμαστε. 

- Τι αφορά η συνεργασία σας με τη Ροσίνα Μπαλτατζή; 

Εχουμε ετοιμάσει μια capsule collection, η οποία θα κυκλοφορήσει σε λίγες μέρες. Η ίδια έχει ζωγραφίσει τα prints κι έχει σχεδιάσει τα ρούχα της κολεξιόν. Τα ρούχα είναι κυρίως φορέματα και παντελόνες. Τα σχέδια είναι εμπνευσμένα από το Πυργί της Χίου, τον Ιππόκαμπο, τον αχινό στις Κυκλάδες… Υπάρχει μια ιστορία πίσω από κάθε ρούχο… Με την Ροσίνα Μπαλτατζή έχουμε συμφωνήσει και για μία χειμερινή κολεξιόν με κεντήματα. 

- Η καλοκαιρινή συλλογή της Forel έχει πολλά χρώματα. Αν σας ζητούσα να επιλέξετε ένα που θεωρείτε ότι την αντιπροσωπεύει περισσότερο, ποιό χρώμα θα ήταν αυτό; 

Θα ήταν το φούξια γιατί είναι πολύ θηλυκό και αφήνει την αίσθηση του δυναμισμού και της αισιοδοξίας. 

-  Αν επιλέγατε σχέδιο; Ποιό σχέδιο θα ήταν; 

 θα ήταν ένα αέρινο μακρύ φόρεμα που συμβολίζει το καλοκαίρι. 

 - Πως θα ντύνατε τη σύγχρονη γυναίκα της Forel; 

Η γυναίκα Forel θα φορούσε το πρωί ένα ωραίο σακάκι με παντελόνι ή φούστα για να πάει στη δουλειά της. Το απόγευμα θα φορούσε ένα καλοραμμένο τζιν παντελόνι με ένα ωραίο τοπ για να πάει για ψώνια, ενώ το βράδυ θα επέλεγε ένα φόρεμα που να την κολακεύει. 

- Το δίκτυο σας είναι αρκετά μεγάλο. Eχετε 15 αποκλειστικά καταστήματα, πολλά σημεία χονδρικής και διαθέτετε τα ρούχα σας και σε καταστήματα ξένων αγορών. Σε ποιές αγορές του εξωτερικού βλέπετε ενδιαφέρον; 

Στο εξωτερικό έχουμε παρουσία σε Αμερική, Νότια Αφρική, Αυστραλία, Κύπρο, Αλβανία, Βουλγαρία, Γερμανία και Λίβανο. Από τις περιοχές που ανέφερα η Κύπρος και το Λίβανο είναι, με διαφορά αυτή τη στιγμή, τα καλύτερα σημεία πωλήσεων στο εξωτερικό. 

- Υπάρχουν σχέδια για επέκταση δικτύου; 

Πάντα υπάρχουν, αλλά είμαστε προσεκτικοί σε κάθε νέο βήμα. Μέσα στους στόχους μας είναι να διευρύνουμε το δίκτυο και να αποκτήσουμε παρουσία σε μεγάλες αγορές. Στόχος είναι η δημιουργία αποκλειστικών καταστημάτων Forel σε Γλυφάδα, Κηφισιά, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και φυσικά στο Ελληνικό. 

- Πέρα από τα επεκτατικά σχέδια, τι εύχεστε για το μέλλον; 

Καμαρώνω κάθε φορά που βλέπω γυναίκες να φορούν ρούχα Forel. Θα ήθελα λοιπόν να βλέπω περισσότερες. Να συνεχίσουμε σαν εταιρεία να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, να εκμεταλλευόμαστε τα θετικά που μας προσφέρει η τεχνολογία, να συνεχίσουμε στον δρόμο που έχουμε χαράξει, δημιουργώντας συνεχώς συλλογές που μας κάνουν περήφανους και να γιορτάζουμε για πολλά - πολλά χρόνια την ύπαρξη της Forel.