Εμβληματικές εμφανίσεις στις πασαρέλες, ευφάνταστοι στιλιστικοί συνδυασμοί στους δρόμους της πόλης, απουσίες που συζητήθηκαν και μαξιμαλιστικές συλλογές συνέθεσαν μια πληθωρική και παράλληλα πολυτελή εικόνα του Μιλανέζικου κόσμου.
Η εβδομάδα μόδας στην ιταλική πόλη ολοκληρώθηκε μέσα σε μια ατμόσφαιρα γιορτής και θετικότητας με τους περισσότερους οίκους μόδας να παρουσιάζουν εντυπωσιακές δημιουργίες με βαρύτιμες λεπτομέρειες. Η μόδα αγκαλιάζει ξανά τον μαξιμαλισμό σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν στην πόλη που θεωρητικά τη γέννησε. Είναι φυσικό να βλέπουμε στοιχεία υπερβολής από οίκους όπως Dolce Gabbana και Versace, όταν όμως τα έντονα διακοσμητικά στοιχεία, όπως στάμπες και πούλιες, εμφανίζονται στις πασαρέλες κι άλλων οίκων τότε είναι φανερό ότι υπάρχει ένα δυνατό ρεύμα μαξιμαλισμού. Γενικότερα οι συλλογές στην πλειοψηφία τους ήταν πλούσιες σε υφές, χρώματα και μοτίβα, χωρίς όμως να απουσιάζουν και οι σκοτεινές παλέτες τις οποίες τίμησαν οι οίκοι Prada, Blumarine, Versace, Moschino και Dolce Gabbana.
Απουσία δημιουργικών διευθυντών
Αρκετοί οίκοι μόδας βρίσκονται σε στάδιο δημιουργικής μετάβασης. Οι συλλογές των Gucci και Fendi παρουσιάστηκαν χωρίς δημιουργικό διευθυντή, ενώ η απουσία του οίκου Bottega Venetta συζητήθηκε πολύ, μια και ο μέχρι πρότινος καλλιτεχνικός διευθυντής Ματιέ Μπλαζί ανέλαβε τον ίδιο ρόλο στον οίκο Chanel. Η νέα δημιουργική διευθύντρια της Bottega Veneta, η Λουίζ Τρότερ ετοιμάζεται πυρετωδώς για να κάνει το ντεμπούτο της τον Σεπτέμβριο.
Η Gucci παρουσίασε τη συλλογή της χωρίς τον Σάμπατο ντε Σαρνό, ο οποίος είχε αναλάβει προ διετίας την καλλιτεχνική διεύθυνση μετά την καθαίρεση του Αλεσάντρο Μικέλε. Φαίνεται όμως ότι το άλλοτε παιδί - θαύμα της μόδας φάνηκε ανεπαρκής για τη Gucci μια και οι πωλήσεις έπεσαν κι έτσι με συνοπτικές ο ντε Σαρνό αποχώρησε αφήνοντας κενή τη θέση. Έτσι η Gucci παρουσίασε μια συλλογική δουλειά του καλλιτεχνικού τμήματος που άφησε μεν άριστες εντυπώσεις, αλλά και πολλά ερωτηματικά για το τι θα ακολουθήσει. Ο οίκος φρόντισε να μετριάσει την έλλειψη του καλλιτεχνικού διευθυντή με ένα εντυπωσιακό σκηνικό υψηλών προδιαγραφών -όπως του ταιριάζει άλλωστε. Σε μια πράσινη κυκλική σκηνή, που σχημάτιζε το λογότυπο GG τα μοντέλα παρουσίασαν τις δημιουργίες της συλλογικής προσπάθειας.
Χωρίς δημιουργικό διευθυντή και ο οίκος Fendi μετά την αποχώρηση του Κιμ Τζόουνς. Για να αντισταθμίσει την έλλειψη η διεύθυνση του οίκου κάλεσε τα τοπ μόντελς Εύα Χερτζίκοβα, Πηνέλοπε Τρι και Ντούτζεν Κρόους οι οποίες, όπως ήταν αναμενόμενο, έδωσαν άλλη διάσταση στο σόου.
Αξέχαστη έμεινε και η εμφάνιση της Ναόμι Κάμπελ η οποία δημιούργησε την πιο viral στιγμή της εβδομάδας μόδας στο Μιλάνο. Το 54χρονο διάσημο μοντέλο έκλεισε το σόου του οίκου Dsquared2 φορώντας ένα δερμάτινο κορμάκι και δερμάτινες πάνω από το γόνατο μπότες. Οι σχεδιαστές του οίκου Ντιν και Νταν Κάτεν δημιούργησαν ένα σκηνικό που θύμιζε το μετρό της Νέας Υόρκης. Η Μπριγκίτε Νίλσεν εμφανίστηκε ως δυναμική αστυνομικός, ενώ η σταρ Doechii μαζί με τον ράπερ συνάδερφο της JT, ξεσήκωσαν το κοινό με τις ερμηνείες τους.
Εντυπωσιακό ήταν και το σόου του οίκου Marni, όπου δημιούργησε ένα σκηνικό που έμοιαζε με καμπαρέ. Σερβιτόροι πρόσφεραν μαρτίνι ενώ όλη η συλλογή ήταν γεμάτη λάμψη και θεατρικά στοιχεία. Κορυφαία στιγμή στο σόου ήταν η εμφάνιση της Τρέισι Ελις Ρος, η οποία φόρεσε ένα φόρεμα διακοσμημένο με έναν τεράστιο κεραυνό που παρέπεμπε σε pop art αισθητική.
Η επίδειξη του Τζόρτζιο Αρμάνι ενσωμάτωσε την υψηλή ραπτική με στοιχεία καθημερινότητας. Αστραφτερά φορέματα που είχαν αέρινη κίνηση συνδυάστηκαν με ίσιες μπότες, αντικατοπτρίζοντας την ανάγκη των γυναικών να κινούνται στιλάτες αλλά με άνεση.
Στο σόου της Diesel η σκηνή περιλάμβανε γκράφιτι τα οποία επένδυσαν τους τοίχους και το πάτωμα του σταδίου Allianz. H συλλογή για το φθινόπωρο -χειμώνας 2025 είχε την υπογραφή του Γκλεν Μάρτενς, o οποίος πέτυχε να συνδυάσει τα χαρακτηριστικά ντένιμ στοιχεία του οίκου με πιο σοφιστικέ σιλουέτες.
Νέες σιλουέτες, ενδιαφέροντα υφάσματα, καυτά παντελόνια και εντυπωσιακά παλτό είχε το σόου της Chanel, ενώ ο Αλμπέρτο Καλίρι ως δημιουργικός διευθυντής της Missoni έφερε μια νέα προοπτική στον οίκο παρουσιάζοντας εμβληματικά μοτίβα. Η Μιούτσια Πράντα και ο συνδημιουργός της Ραφ Σίμονς επαναπροσδιόρισαν τη θηλυκότητα, παίζοντας με όγκους. Χαρακτηριστικές της συλλογής ήταν οι ογκώδεις φούστες που τόνιζαν τη μέση και άνοιγαν υπερβολικά στο κάτω μέρος.
Ο επόμενος χειμώνας αναμένεται να είναι λαμπερός και πληθωρικός σε ό,τι αφορά τον κόσμο της μόδας. Ίσως έτσι να είναι και ο μόνος τρόπος να αντισταθμίσουμε όλα τα σκληρά θέματα που απασχολούν τη διεθνή κοινωνία και να ισορροπήσουμε τους προβληματισμούς με θετικές και χρωματιστές - όσο γίνεται - εικόνες.