Ενοχλημένα είναι τα στελέχη της Uber από το νέο νόμο που θέλει να εφαρμόσει η ΕΕ, βάση του οποίου οι συνεργαζόμενοι οδηγοί ταξί θα θεωρούνται υπάλληλοι της εταιρείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Όμως, η Anabel Díaz, επικεφαλής του αρμόδιου τμήματος της Uber στην Ευρώπη, ζήτησε από την επιτροπή της ΕΕ που συζητά την Οδηγία Εργασίας της ΕΕ αυτήν την εβδομάδα, να ψηφίσουν τη διατήρηση του υπάρχοντος καθεστώτος λέγοντας ότι πρέπει να γίνει σεβαστή «η επιθυμία των αυτοαπασχολούμενων εργαζομένων για ευελιξία».
Διαφορετικά η εταρεία θα αναγκαστεί να κλείσει την υπηρεσία ride-hailing σε εκατοντάδες πόλεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή να μετακυλήσουν τις αυξήσεις στις τιμές, κάνοντας την υπηρεσία έως και 40% πιο ακριβή.
«Εάν οι Βρυξέλλες αναγκάσουν την Uber να επαναταξινομήσει τους οδηγούς και τους ταχυμεταφορείς της σε ολόκληρη την ΕΕ, θα μπορούσαμε να περιμένουμε μείωση 50-70% στον αριθμό των θέσεων εργασίας», δήλωσε ο Díaz.
Αυτό θα αναγκάσει την Uber να σταματήσει να λειτουργεί σε «εκατοντάδες» από τις 3.000 πόλεις σε ολόκληρη την ΕΕ που εξυπηρετεί σήμερα, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τους FT, η ΕΕ προωθεί ένα νέο νόμο βάση του οποίου δίνει στους οδηγούς πλήρη δικαιώματα εργασίας γεγονός που αναγκάζει την Uber όπως και όλες τις αντίστοιχες εταιρείες παροχής υπηρεσιών μεταφοράς να ασφαλίζουν τους οδηγούν ως εργαζομένους τους με πλήρη δικαιώματα.
Ο νέος νόμος της ΕΕ που ενοχλεί την Uber
Αυτή την εβδομάδα βασικά θεσμικά όργανα της ΕΕ, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το κοινοβούλιο και το Συμβούλιο Υπουργών, ξεκίνησαν τις διαπραγματεύσεις για το τελικό κείμενο του νέου νόμου, ο οποίος αποσκοπεί στη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών για τους εργαζομένους στις μεταφορές.
Η εφαρμογή του στην ΕΕ θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προς οφελος χιλιάδων ανθρώπων που εργάζονται σε πλατφόρμες μεταφορών στην Ευρώπη, όπου η πλειονότητα των εργαζομένων θεωρούνται σήμερα αυτοαπασχολούμενοι με αποτέλεσμα να μην έχουν πρόσβαση σε εργασιακά δικαιώματα και παροχές, όπως άδεια πατρότητας και κατώτατο μισθό.
Μιλώντας στους Financial Times, ο Díaz προειδοποίησε για τις συνέπειες της προτεινόμενης νομοθεσίας της ΕΕ, η οποία θα δώσει στους ανθρώπους που εργάζονται στις ψηφιακές πλατφόρμες - συμπεριλαμβανομένων των οδηγών για υπηρεσίες μεταφοράς και παράδοσης τροφίμων - τα δικαιώματα των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης εξ ορισμού.