Ο Πλάθιντο Ντομίνγκο και η Χριστίνα Πουλίτση σε ένα μοναδικό κονσέρτο στη Μονή Τοπλού στην Κρήτη

Η διεθνούς φήμης υψίφωνος είναι μία ολοκληρωμένη καλλιτέχνις και προσωπικότητα που έχει μόνο να συνεισφέρει στον τόπο μας.
Open Image Modal
Η Χριστίνα Πουλίτση μαζί με τον Πλάθιντο Ντομίνγκο στη συναυλία στην Κρήτη στη Μονή Τοπλού.
(ευγενική παραχώρηση της κυρίας Χριστίνας Πουλίτση)

Στις 9 Ιουλίου παρακολουθήσαμε το μοναδικό κονσέρτο που έδωσαν ο ζωντανός θρύλος της Όπερας Placido Domingo (Πλάθιντο Ντομίνγκο) μαζί με τη διεθνούς φήμης Ελληνίδα υψίφωνο Χριστίνα Πουλίτση στη μονή Τοπλού στην Κρήτη.

Σπάνια βιώνει κανείς οπερατικές ερμηνείες σε τόσο κατανυκτικές τοποθεσίες. Έχοντας τον ίδιο σκοπό , το να ανυψώσουν την ψυχή, η τέχνη και η θρησκεία συμπλήρωσαν η μία την άλλη σε μία σχεδόν μυσταγωγική εμπειρία. 

Όσοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν αυτή τη συναυλία δικαιώθηκαν οι προσδοκίες τους. Ο εμπειρότατος Πλάθιντο Ντομίνγκο εντυπωσίασε με το πόσο καλά έχει διατηρήσει τη φωνή του στα 82 του πλέον έτη. Έχοντας ερμηνεύσει πάνω από 150 διαφορετικούς ρόλους σε περισσότερες από 4.100 παραστάσεις και έχοντας ηχογραφήσει περισσότερες από 100 όπερες διατηρεί ακόμα το πάθος , την ευελιξία , την μαγεία στην ερμηνεία του. Η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει την τέχνη του αντανακλάται στην ερμηνεία κάθε νότας και όντας στο κοινό νιώθει κανείς πως γίνεται μέρος ενός κομματιού ιστορίας, διότι υπηρετώντας πάνω από 50 χρόνια την Τέχνη ,αυτό έχει δημιουργήσει Ιστορία! 

Η Χριστίνα Πουλίτση στάθηκε όχι μόνο επάξια στο πλευρό του, αλλά υπήρξαν και στιγμές όπου έκλεψε την παράσταση. Η Ελληνίδα υψίφωνος , με σοβαρή διεθνή καριέρα έχει γράψει κι εκείνη την δική της ιστορία στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της χώρας μας και όχι μόνο.

Open Image Modal
Η Χριστίνα Πουλίτση - Στιγμιότυπο από τη Βασίλισσα της Νύχτας- Βασιλική Όπερα του Λονδίνου.
©Tristram Kenton (ευγενική παραχώρηση της κυρίας Χριστίνας Πουλίτση)

Έχει εμφανιστεί σε μερικά από τα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου , όπως η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, το θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, η Όπερα της Ρώμης, το Λισέου της Βαρκελώνης, το Νέο Εθνικό Θέατρο του Τόκυο κ.α., ενώ έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους σημαντικότερους μαέστρους και σκηνοθέτες της εποχής μας, όπως ο Ζούμπιν Μέτα-τον οποίο και θεωρεί μέντορά της-, ο Τζιαναντρέα Νοσέντα, ο Κρίστιαν Τήλεμαν, ο Μπάρυ Κόσκυ κ.α.

Open Image Modal
Η Χριστίνα Πουλίτση μαζί με τον Μαέστρο Ζούμπιν Μέτα στην Όπερα της Φλωρεντίας , όπου την διηύθυνε στον Ριγκολέτο του Βέρντι.
.

Με τον Τζιαναντρέα Νοσέντα μάλιστα θα εμφανιστεί το 2024 στο Λονδίνο στο Μπάρμπικαν Χωλ μαζί με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου πραγματοποιώντας έτσι την πρώτη της επίσημη ηχογράφηση. 

Αλλά πέρα από τον επαγγελματισμό της, την απαράμιλλή τεχνική της, την ομοιογένεια και ευελιξία της φωνής από την πιο χαμηλή ως την πιο ψηλή νότα της, αυτό που πάντα μας εντυπωσιάζει σε αυτήν την καλλιτέχνιδα είναι το πόσο αγγίζει με την ερμηνεία της το κοινό.

Αυτό, το οποίο είναι και το ζητούμενο στην τέχνη. Ένας καλλιτέχνης έχει επιτύχει, έχει υπηρετήσει τον σκοπό του όταν έχει καταφέρει να σε παρασύρει ψυχικά και σε έχει κάνει να γευτείς έστω και για λίγο την αιωνιότητα, αυτή την αίσθηση του ότι σταματά ο χρόνος και όλα γύρω σου -σκέψεις, συναισθήματα, ανησυχίες, υποχρεώσεις- αιωρούνται χάνοντας ξαφνικά την βαρύτητα που έχουν στη ζωή σου. Αυτό είναι κάτι το οποίο το έχουμε βιώσει επανειλημμένα μέσα από τις ερμηνείες της Κας Πουλίτση με πρώτη και καλύτερη αυτήν της Λουτσία ντι Λαμερμούρ στην πρώτη συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την Βασιλική Όπερα του Λονδίνου.

Επιπλέον, η λάμψη της πάνω στη σκηνή μαρτυρά την κλάση του χαρακτήρα που φαίνεται να έχει. Σε συνεντεύξεις της αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για μία καλλιτέχνιδα υψηλού βεληνεκούς, που έχει δουλέψει πολύ με τον εαυτό της, που έχει ξεφύγει από τα τετριμμένα παρασκήνια και ασκεί την τέχνη της με σοβαρότητα και στωικότητα. Είναι μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα που έχει μόνο να συνεισφέρει στον τόπο μας.

Το ζήτημα είναι κατά πόσο ο τόπος αυτός δίνει βήμα σε τέτοιου είδους καλλιτέχνες, γιατί από ότι παρατήρησα το όνομα της δε βρίσκεται πουθενά στον μελλοντικό προγραμματισμό του μοναδικού λυρικού θέατρου της χώρας μας. 

Για να επιστρέψουμε ωστόσο στην βραδιά στη Μονή Τοπλού αξίζουν πολλά συγχαρητήρια οι διοργανωτές και εμπνευστές της , που τόλμησαν να δημιουργήσουν κάτι τόσο μεγάλο, τόσο βαθύ και συνάμα τόσο απλό.

Επικείμενες συναυλίες της κυρίας Πουλίτση 

Το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου ρεσιτάλ μαζί με τον πιανίστα Δημήτρη Γιάκα στην Κρήτη στο θέατρο του ξενοδοχείου Άβατον. 

Στις 14 Οκτωβρίου θα κάνει το ντεμπούτο της στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελβίρα από τους Πουριτανούς του Μπελίνι μαζί με ένα καστ πολύ υψηλών προδιαγραφών τον JOHN Osborn, Nahuel di Pierro, Jurii Samuilov σε διεύθυνση του Alphonse Chemin στο θέατρο Ολύμπια στην Αίθουσα Μαρία Κάλλας. Το έργο αυτό που θα αποδοθεί σε συναυλιακή μορφή θα είναι αφιερωμένο στα 100 χρόνια από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας. 

Επίσης, μέσα στα Highlights της σαιζόν της θα είναι η πρώτη της επίσημη ηχογράφηση, η οποία θα γίνει με την συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου υπό την διεύθυνση του Τζιαναντρέα Νοσέντα στο Barbican Hall του Λονδίνου. Πρόκειται για δύο συναυλίες των Carmina Burana του Carl Orff, οι οποίες θα ηχογραφηθούν και θα βιντεοσκοπηθούν.

Επίσης θα εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε δύο χριστουγεννιάτικες συναυλίες. Θα ακολουθήσουν εμφανίσεις στο Ισραήλ και αλλού.