Ο Πρόεδρος Μπάιντεν στην απεργία των εργαζομένων στις Αυτοκινητοβιομηχανίες - Εγραψε ιστορία

Ο Τζο Μπάιντεν ενώθηκε με τα μέλη του συνδικάτου United Auto Workers στη γραμμή απεργίας στο Μίσιγκαν. Πρωτοφανής κίνηση για εν ενεργεία πρόεδρο των ΗΠΑ.
Open Image Modal
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν συμμετέχει στην απεργία των εργατών της United Auto Workers στο Μίσιγκαν (AP Photo/Evan Vucci)
via Associated Press

Ο Τζο Μπάιντεν συμμετείχε την Τρίτη στην 12η ημέρα της απεργίας των εργαζομένων στις τρεις μεγαλύτερες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ποτέ άλλοτε εν ενεργεία πρόεδρος των ΗΠΑ δεν έχει στηρίξει τόσο άμεσα απεργιακή κινητοποιήση. 

Ο Πρόεδρος Μπάιντεν έφθασε λίγο μετά τις 8 το βράδυ (ώρα Ελλάδας) της Τρίτης σε διαδήλωση διαμαρτυρίας που έχουν διοργανώσει τα σωματεία εργαζόμενων στην αυτοκινητοβιομηχανια στο Μίσιγκαν.

Ο εναγκαλισμός του Μπάιντεν με το συνδικάτο UAW  άρχισε μόλις έφτασε στο Μίσιγκαν με το Air Force One. Ο πρόεδρος του UAW  ήταν ο πρώτος που χαιρέτησε τον Μπάιντεν στην πίστα, και τον συνόδευσε στην προεδρική λιμουζίνα για μια βόλτα προς τη γραμμή απεργίας.

Σύντομα έφθασαν σε μια αποθήκη διανομής ανταλλακτικών της General Motors που βρίσκεται στα δυτικά προάστια δυτικά του Ντιτρόιτ, μια από τις εγκαταστάσεις που έχουν μπει στο στόχαστρο της απεργίας.

 

 

Πλαισιωμένος από συνδικαλιστές και απεργούς και κρατώντας ένα κόκκινο τηλεβόα, ο Μπάιντεν μίλησε στο συγκεντρωμένο πλήθος

«Η Wall Street δεν έχτισε αυτή τη χώρα, η μεσαία τάξη έχτισε αυτή τη χώρα. Τα συνδικάτα έχτισαν τη μεσαία τάξη. Αυτό είναι γεγονός. Ας συνεχίσουμε, σας αξίζει αυτό που πετύχατε. Και αξίζετε πολύ περισσότερα από όσα πληρώνεστε τώρα», είπε με τηλεβόα ο Αμερικανός Πρόεδρος. 

«Συνεχίστε τον αγώνα σας, γιατί αξίζετε μια σημαντική αύξηση και άλλες παροχές». 

Open Image Modal
President Joe Biden joins striking United Auto Workers on the picket line, in Van Buren Township, Mich. (AP Photo/Evan Vucci)
via Associated Press

Ενώ ο Μπάιντεν στεκόταν με το χέρι του γύρω από μία απεργό, ο πρόεδρος του συνδικάτου UAW, Σον Φέιν μίλησε για την ”ιστορική” στιγμή της παρουσίας ενός εν ενεργεία προέδρου στη γραμμή απεργίας.

Ο Φέιν μίλησε κατά των διευθύνοντων συμβούλων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, λέγοντας ότι ”νομίζουν ότι τους ανήκει ο κόσμος, αλλά εμείς τον κάνουμε να λειτουργεί”.

 

 

Οι Αμερικανοί ιστορικοί λένε ότι δεν μπορούν να θυμηθούν περίπτωση κατά την οποία εν ενεργεία πρόεδρος συμμετείχε σε συνεχιζόμενη απεργία, ακόμη και κατά τη διάρκεια της θητείας των πιο ένθερμων φιλο-εργατικών προέδρων, όπως ο Φράνκλιν Ρούσβελτ και ο Χάρι Τρούμαν. Ο Θίοντορ Ρούσβελτ προσκάλεσε τους ηγέτες των εργατικών οργανώσεων μαζί με τους χειριστές των ορυχείων στον Λευκό Οίκο εν μέσω μιας ιστορικής απεργίας άνθρακα το 1902, μια απόφαση που θεωρήθηκε τότε ως ένας σπάνιος εναγκαλισμός των συνδικάτων, καθώς ο Ρούσβελτ προσπαθούσε να επιλύσει τη διαμάχη.

Ο Μπάιντεν έφθασε μία ημέρα πριν ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, ο επικρατέστερος υποψήφιος για το χρίσμα των Ρεπουμπλικανών το 2024, μεταβεί στο Ντιτρόιτ για να πραγματοποιήσει τη δική του εκδήλωση σε μια προσπάθεια να προσελκύσει τους εργάτες των Αυτοκινητοβιομηχανιών, παρόλο που οι ηγέτες των συνδικάτων υποστηρίζουν ότι δεν αποτελεί σύμμαχο τους.

Η απεργία ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου στις «τρεις μεγαλύτερες εταιρείς του Ντιτρόιτ», τις General Motors, Stellantis και Ford οι οποίες συνολικά απασχολούν περίπου 12.700 εργαζόμενους.

Μια εβδομάδα αργότερα, η UAW επέκτεινε την επίσχεση εργασίας σε 38 κέντρα διανομής ανταλλακτικών της General Motors και της Stellantis, ζητώντας από περίπου 5.600 ακόμη εργαζόμενους να συμμετάσχουν στις στάσεις εργασίας.

Η UAW έχει στα χέρια της 825 εκατ. δολάρια για να στηρίξει τους εργαζόμενους που συμμετέχουν στην απεργία, ποσό αρκετό για να διαρκέσει περίπου δύο μήνες με τη συμμετοχή όλων των μελών της.

Η απόφαση για απεργειακή δράση πάρθηκ λόγω της αβεβαιότητας για το μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών. Επίσης οι εργαζόμενοι σ΄αυτές οι οποίοι δικαιούνται 500 δολάρια την εβδομάδα, ποσό αρκετά χαμηλότερο από τους τυπικούς μισθούς.

Την τελευταία φορά που η UAW προχώρησε σε απεργία, κατά της GM κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων του 2019, η επίσχεση εργασίας διήρκεσε έξι εβδομάδες.