Νέα εποχή στα ΜΜΜ: Επιβίβαση με τραπεζική κάρτα και smartphones αντί εισιτηρίου

Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά έως τον Μάρτιο του 2024 στις γραμμές λεωφορείων Express Αεροδρομίου και έως το τέλος του έτους σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
|
Open Image Modal
Eurokinissi

Νέα εποχή στα εισητήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς φέρνει η πιλοτική εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών και smartphones αντί εισιτηρίου για την επιβίβαση του κοινού.

Η πρώτη φάση του μέτρου θα εφαρμοστεί έως στο τέλος Μαρτίου του 2024 στα οχήματα των γραμμών λεωφορείων Express Αεροδρομίου, ενώ έως το τέλος του έτους όλοι οι επιβάτες θα μπορούν να πληρώνουν ανέπαφα κατά την είσοδό τους σε λεωφορεία, τραμ, Μετρό και τρόλει.

Με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και του αναδόχου του έργου HST A.E., μέλος του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, για την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), οι Συγκοινωνίες Αθηνών φέρνουν νέα εποχή στις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης προς το επιβατικό κοινό.

Open Image Modal
Eurokinissi

 

Οι επιβάτες, εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τραπεζική τους κάρτα, ακόμα και αν είναι ενσωματωμένη, μέσω κάποιου App, στο κινητό τους τηλέφωνο.

Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:

  • Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων(ΑΜΕΚ).
  • Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.
  • Να αναζητήσει σημεία πώλησης, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.

«Η υλοποίηση των νέων εφαρμογών, εντάσσεται στις ευρύτερες δράσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ με την HST AE, για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου με εγχώρια προστιθέμενη αξία.

Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και προσβάσιμου συστήματος μετακίνησης με την υιοθέτηση σύγχρονων και καινοτόμων τεχνολογιών που βελτιώνουν τις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες, έχει ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών της Αττικής» σημειώνεται στην ανακοίνωση .

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, δήλωσε «Ο ΟΑΣΑ με την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), προστίθεται στους ευρωπαϊκούς μητροπολιτικούς φορείς αστικών συγκοινωνιών (Λονδίνο, Λισσαβώνα, Βρυξέλλες, κ.α.) που έχουν εισάγει βέλτιστες πρακτικές των έξυπνων πόλεων.

Η νέα προηγμένη εφαρμογή ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία των επιβατών, καθώς δεν θα απαιτείται έκδοση εισιτηρίων, συμβάλλοντας θετικά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Οργανισμού».

Open Image Modal
Eurokinissi

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της HST ΑΕ, Δρ. Αλέξανδρος Καρυωτάκης δήλωσε τόνισε «Σε μία εποχή που τεχνολογικά εξελίσσεται δυναμικά, η κατεύθυνση προς την ψηφιακή καινοτομία με εγχώρια προστιθέμενη αξία αποτελεί στρατηγική επιλογή της HST και της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η οποία από το 2014 συμμετέχει σε ένα υψηλής τεχνολογίας Έργο, συμβάλλοντας ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Τι δεν μάθαμε από τη χρήση τραπεζικής κάρτας στα ΜΜΜ

Πολύ θετικό, αν και αργοπορημένο, χαρακτηρίζεται το μέτρο της χρήσης τραπεζικής κάρτας, εναλλακτικά, για την έκδοση εισιτηρίου, εντός των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Το είχαμε επισημάνει ότι η χώρα μας έχει καθυστερήσει πολύ να ακολουθήσει αυτή τη διαδικασία, καθώς πάρα πολλές χώρες του εξωτερικού τη χρησιμοποιούν ήδη.

Μάλιστα, σε ένα ταξίδι μου στην Πολωνία, στα τέλη του 2022, είχα επισημάνει ότι στο λεωφορείο που πήρα από το αεροδρόμιο προς το ξενοδοχείο, το μηχάνημα του λεωφορείου όχι μόνο δεχόταν πληρωμή εισιτηρίου με τραπεζική κάρτα, αλλά η διαδικασία γινόταν πιο εύκολη καθώς η υπηρεσία ήταν διαθέσιμη σε τέσσερις γλώσσες.

Αυτό το έκανε η Πολωνία, η οποία δεν ανήκει στις πλέον τουριστικές χώρες και δεν το έχει κάνει η Ελλάδα, η οποία ανήκει στις κορυφαίες παγκοσμίως. Με τη συμφωνία του ΟΑΣΑ, αυτό το θέμα δεν διευκρινίστηκε, καθώς ναι μεν θα πληρώνεται το αντίτιμο του εισιτηρίου με τραπεζική κάρτα, εντούτοις δεν ανακοίνωσε αν θα υπάρχει και επιλογή γλώσσας που είναι κάτι απολύτως απαραίτητο σε μια άκρως τουριστική χώρα, όπως η Ελλάδα.