Πώς αλλάζουν οι καιροί; Ποιος θα φανταζόταν πως μετά από 55 (και βάλε) χρόνια, ένα από τα πιο εικονικά αυτοκίνητα, η Ford Mustang, θα γινόταν ηλεκτρική. Αυτό επιβάλλουν, όμως, οι επιταγές της σύγχρονης εποχής και προκειμένου η φίρμα να μην μείνει πίσω, πήρε τη μεγάλη απόφαση να κάνει τον θρύλο, ηλεκτρικό. Σε σχέση με τις προηγούμενες Mustang, εκείνες δηλαδή που κατανάλωναν καύσιμο, η εξηλεκτρισμένη έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις και βάρος, προσπαθώντας να μην απωλέσει τα χαρακτηριστικά του DNA του παρελθόντος.
Οι διαστάσεις κατά σειρά σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4,712/1,881/1,597μ., με το μεταξόνιο να φτάνει τα 3,0μ. Το βάρος αγγίζει τα 2.100 κιλά, ομολογουμένως μεγάλο, αλλά κάπως έπρεπε να τοποθετηθεί και η μπαταρία, που λίγο πολύ ζυγίζει 600. Πάντως, παρά το βαρύ αμάξωμα, το αυτοκίνητο κινείται άνετα και εύκολα και ξεχωρίζει φυσικά από το μακρύ και επιθετικό καπό, τις ανάγλυφες πλευρικές επιφάνειες και τα πίσω φωτιστικά σώματα των τριών τμημάτων. Το τελευταίο αποτελεί σήμα κατατεθέν των Mustang και αν κάποιος μπερδευτεί για το τι αυτοκίνητο βλέπει, αρκεί να κοιτάξει το πίσω μέρος.
Μπαίνοντας στον χώρο των επιβατών, παρατηρεί κανείς τη μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη των 15,5 ιντσών, το λιτό ταμπλό, την υφασμάτινη επένδυση και τα υλικά καλής ποιότητας. Από τη μεγάλη οθόνη κοντρολάρει και ρυθμίζει κάποιος τα πάντα, ενώ όσον αφορά στον πίνακα οργάνων του οδηγού, είναι 10 ιντσών, έχοντας τη δυνατότητα να παρατηρεί την ταχύτητα, την αυτονομία και άλλα πολλά. Για τους χώρους και την άνεση ούτε λόγος. Η υψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει πολύ καλή ορατότητα, οι πίσω επιβάτες κάθονται αναπαυτικά στη θέση τους και από τη στιγμή που απουσιάζει το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, ο χώρος γίνεται ακόμα πιο άνετος.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν μια Mustang Mach-E RWD ER, που σημαίνει πως είχε πίσω κίνηση και εφοδιαζόταν με μπαταρία μεγαλύτερης αυτονομίας. Αυτό συνεπάγεται στο γεγονός πως έχει χωρητικότητα 98,8kWh.
Επιστρέφοντας στους χώρους, οι πίσω επιβαίνοντες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα για τα γόνατα ή τα κεφάλια τους, με τα λίτρα του πορτ μπαγκάζ να ανέρχονται στα 407. Πάντως, υπάρχουν άλλα 100 στο καπό, άρα συνολικά φτάνουμε στα 507, ενώ προσθέστε σε αυτά και διάφορους άλλους αποθηκευτικούς χώρους, που η αλήθεια είναι πως είναι πάρα πολλοί και εύχρηστοι.
Το μοτέρ μιας σχέσης είναι ένας ελαιόψυκτος ηλεκτροκινητήρας, με ισχύ 294 ίππων με 430Nm ροπή. Το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,2δευτ., με την τελική να σταματά στα 180χλμ./ώρα. Η αυτονομία είναι 600 χιλιόμετρα στον μικτό και 760 στον αστικό κύκλο και υπάρχουν τρία προφίλ, τα Whisper, Active και Untamed, με το κάθε ένα από αυτά να αλλάζουν τη συμπεριφορά της διεύθυνσης, του γκαζιού και πολλά άλλα, σε περίπτωση που ο οδηγός θελήσει να κινηθεί ήρεμα ή επιθετικά.
Η φόρτιση στο σπίτι διαρκεί 36 ώρες, σε έναν Wallbox 11kW επτά ώρες και 20 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή 150kW, 45 λεπτά για το 10-80%. Αν, όμως, φορτιστεί για 10 λεπτά, τα χιλιόμετρα αυτονομίας αγγίζουν τα 120. Η κατανάλωση εν συνεχεία φτάνει τις 17,3kWh/100χλμ.
Οδηγώντας την στην πόλη, η Ford Mustang Mach-E RWD ER δεν θα κουράσει σε καμία περίπτωση και θα διευκολύνει τον χειριστή στα στενά να μην βάζει όπισθεν, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής. Η ορατότητα εμπρός και πλευρικά είναι άριστη και πραγματικά δεν υπάρχει καμία δυσκολία όπου και αν κινηθείς. Όσον αφορά στον αυτοκινητόδρομο, εκεί το αυτοκίνητο δείχνει έναν διαφορετικό χαρακτήρα, εξίσου, όμως, καλό. Το βάρος των 2.085 κιλών του αμαξώματος δεν φαίνεται και ίσως να φανεί λίγο σε ανηφορικές στροφές. Σε γενικές γραμμές, όμως, «αρπάζει» εύκολα, δεν κουράζει και χάρη στους άπλετους χώρους, θα μπορέσει να βγάλει εις πέρας την αποστολή του. Θόρυβοι και άλλες οχλήσεις είναι σπάνιοι/σπάνιες, γεγονός που θα ικανοποιήσει πολλούς.
Συμπερασματικά, η Ford Mustang Mach-E RWD ER είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, καλοσχεδιασμένο και άνετο, που μπορεί να κινηθεί ευχάριστα σε κάθε συνθήκη. Τα γόνατα McPherson εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, αφενός θα απορροφήσουν τις ανωμαλίες των αστικών οδών, ενώ θα υπερ-ικανοποιήσουν τους επιβάτες σε καλύτερο οδόστρωμα. Ακόμα και στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα για τα δεδομένα, δεν θα πει «όχι», αρκεί ο οδηγός να συνειδητοποιήσει πως δεν οδηγεί αυτοκίνητο της Formula 1, αλλά ένα SUV με χαρακτήρα και δυνατότητες που φαίνονται με το που αντικρίσεις το όχημα.