Οδηγούμε την plug-in hybrid BMW Χ5 xDrive50e

Επιβλητική, δυναμική, με φουλ τεχνολογία και πολλά ηλεκτρικά χιλιόμετρα.
Open Image Modal
ΒΜW

Με τέτοιο παρουσιαστικό και να θέλεις να αποφύγεις τα αδιάκριτα βλέμματα δεν μπορείς.

Αναφέρομαι στη BMW X5 η οποία με τις γενναιόδωρες διαστάσεις της είναι πληθωρική και συνάμα ελκυστική. Με 4,935μ. μήκος, 2,004μ. πλάτος και 1,755μ. ύψος, η Χ5 προφανώς είναι ένα μοντέλο για να πάρεις… δρόμο, δηλαδή να κινηθείς εκτός αστικού ιστού, καθώς εκεί είναι λογικό με τα στενά περάσματα να δυσκολεύεσαι να περάσεις και να παρκάρεις.

Η χρωμιωμένη μάσκα «νεφρών», οι προβολείς LED Matrix, τα ανοίγματα στις άκρες του προφυλακτήρα, οι κάθετοι αεραγωγοί για την ψύξη των φρένων, οι έξτρα αεραγωγοί στο πλάι, η πίσω αεροτομή και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, στις δύο άκρες, δημιουργούν μια επιβλητική εικόνα και ένα αεροδυναμικό σύνολο.

Open Image Modal
BMW

 

Η καμπίνα είναι χάρμα οφθαλμών με αυτές τις καπιτονέ δερμάτινες ταπετσαρίες. Στο εντυπωσιακό ταμπλό που είναι κεκλιμένο προς τον οδηγό, η κυρτή οθόνη BMW Curved Display φέρει σε ενιαία μορφή την οθόνη 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής των 14,9 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας.

Στη βάση της κονσόλας δεσπόζει ο περιστροφικός διακόπτης, μέσω του οποίου μπορείς να κάνεις τις ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment, αν δεν θέλεις την αφή, καθώς και οι διακόπτες για την εκκίνηση, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τις αλλαγές προγραμμάτων οδήγησης (Electric, Hybrid, Sport) και το επίπεδο της αερανάρτησης, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 21,4 εκ.

Open Image Modal
BMW

 

Οι χώροι είναι τεράστιοι για πέντε ενήλικες επιβάτες, χάρη στο πολύ μεγάλο μεταξόνιο των 2,975μ., ενώ και στο πορτ-μπαγκάζ χωρούν αποσκευές 500 λίτρων, οι οποίες τοποθετούνται εύκολα καθώς η πόρτα ανοίγει σε δύο τμήματα.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

 

Η plug-in hybrid έκδοση της BMW Χ5 xDrive50e, φέρει ένα πανίσχυρο κινητήριο σύστημα που αποτελείται από έναν θηριώδη κινητήρα βενζίνης, εξακύλινδρο, 3.0lt Twin Power Turbo), ισχύος 313 ίππων με 450 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματωμένο στο Steptronic Sport κιβώτιο 8 ταχυτήτων, με ισχύ 197 ίππους (145 kW). Ωστόσο, η συνδυαστική ισχύς των δύο μοτέρ φθάνει τους 490 ίππους, που είναι απόλυτα επαρκείς για να επιταχύνουν το βάρους περίπου 2,5 τόνων αμάξωμα, σε μόλις 4,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα. Ναι, καλά διαβάζετε, διότι έχει επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου, φθάνοντας και τα 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, χωρίς να χρειάζεται, βέβαια, να τα πιάσεις.

Open Image Modal
Δημήτρης Μπαλής

 

Αυτό που με ενδιέφερε περισσότερο ήταν η ηλεκτρική αυτονομία. Όταν παρέλαβα το αυτοκίνητο ανέγραφε 83 χλμ., και ήταν σχεδόν απόλυτα φορτισμένο, ενώ η εταιρεία στις εργοστασιακές μετρήσεις αναφέρει αυτονομία 94-110 χλμ., με ενέργεια από μπαταρία 25,7 kWh.

Για να φθάσεις σε αυτά τα επίπεδα, θα πρέπει να κινείσαι σε αστικό ιστό, με χαμηλές ταχύτητες και το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας να δουλεύει συνεχώς με το σταμάτα – ξεκίνα του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση έχεις μπόλικα ηλεκτρικά χιλιόμετρα για να κινηθείς καθημερινά στη δουλειά σου χωρίς να χρειάζεται να φορτίσεις. Εκτός κι αν η δουλειά σου είναι σε πολύ μεγάλη απόσταση. 

Το πλέον σημαντικό ότι η μέση κατανάλωση κατεβαίνει από τα 8 λίτρα στα 100 χλμ., κάτι που για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με τόσο όγκο και βάρος είναι απίστευτο χάρισμα.

 

Με την τετρακίνηση να κάνει καλά τη δουλειά της, καθώς υπάρχει και το ηλεκτρικό μοτέρ, η Χ5 κινείται οπουδήποτε θελήσεις και μη τη φοβηθείς στο χώμα. Είναι ένα αυτοκίνητο ακόμα και για τα δύσκολα, αν και οι περισσότεροι βλέποντας τόση… πολυτέλεια σκέφτονται μη σκονιστεί. Όμως η plug-in hybrid BMW Χ5 xDrive50e είναι για όλες τις καταστάσεις και εμείς το διαπιστώσαμε.