Διάνα φαίνεται να έχουν πετύχει με το CX-30 οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Mazda, οι οποίοι δεν προχώρησαν σε εκτεταμένες αλλαγές στο μοντέλο, παρά σε εκείνες που το κάνουν ακόμα πιο προηγμένο τεχνολογικά. Το CX-30 e-Skyactiv-X 186 PS 6AT λοιπόν, έχει εμπλουτιστεί στον εξοπλισμό του, «φοράει» νέα χρώματα και γίνεται πιο επίκαιρο παρά ποτέ.
Με τη φιλοσοφία Kodo να κάνει την παρουσία της εμφανή σε πολλούς τομείς, το αυτοκίνητο παραμένει ελκυστικό, όμορφο και άγριο ταυτόχρονα. Διαθέτει μια καλλίγραμμη σιλουέτα που ταυτόχρονα είναι σπορτίφ, με τις νέες αποχρώσεις (Ceramic Metallic και Zircon Sand) να τις αυξάνουν στις 10 τον αριθμό. Για τους πιο παρατηρητικούς, τα εμπρός φώτα πορείας, είναι τεχνολογίας LED.
Στην καμπίνα των επιβατών, μερικές από τις αλλαγές έγκεινται στην οθόνη των 10,25 ιντσών, που διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό. Η οθόνη είναι δίχως πλαίσιο, κάτι το οποίο την κάνει φαινομενικά ακόμα πιο μεγάλη, ενώ η εργονομία έχει βελτιωθεί. Θύρες, θήκες και όλα τα συναφή έχουν ταιριάξει απόλυτα στο σύνολο και επειδή μιλάμε για ένα βήμα εμπρός στην τεχνολογία, διατίθεται σύστημα ασύρματης φόρτισης, που έχει τοποθετηθεί μπροστά από τον λεβιέ. Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης έχουν βελτιωθεί και αναβαθμιστεί, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι πάρα πολύ καλοί.
Το αυτοκίνητο κινείται από έναν 2λιτρο κινητήρα τεχνολογίας e-Skyactiv-X. Η ισχύς φτάνει τους 186 ίππους, το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων μηχανικό, με το σύστημα μίζας/γεννήτριας μέσω ιμάντα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 24V να ενισχύουν την όλη κατασκευή. Το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,6δευτ. και μπορεί να είναι ελάχιστα πιο αργό από το 3 με τον ίδιο κινητήρα, αλλά κάτι τέτοιο είναι φυσιολογικό, καθώς το CX-30 είναι βαρύτερο.
Να σημειωθεί πως η τεχνολογία Skyactiv-X επιτρέπει στο μπουζί να «συμπεριφέρεται» με τρόπο τέτοιον, ώστε να υιοθετεί τη μίξη ανάφλεξης όπως σε ένα μοτέρ diesel και την ανάφλεξη με σπινθήρα, όπως σε ένα βενζίνης.
Με το που ξεκινήσεις να το οδηγείς, διαπιστώνεις πως η ανάρτηση είναι ισορροπημένη και διαχειρίζεται ιδανικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το μοτέρ είναι ισχυρό και οι ίπποι του δεν χρειάζονται μεγάλη προσπάθεια να... βγουν στο οδόστρωμα. Το πλαίσιο είναι στιβαρό και άκαμπτο και μόνο αν υπερβάλει ο χειριστής, θα χρειαστεί κάποιο μάζεμα η ουρά ή θα εμφανιστούν φαινόμενα υποστροφής. Το εμπρός σύστημα υπακούει στις προσταγές του οδηγού και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες.
Συμπερασματικά, το νέο CX-30 είναι ένα αυτοκίνητο που κάθε οδηγός θα ήθελε να έχει. Προσιτό σε όλους τους τομείς, ευκολοδήγητο και γρήγορο, οι 186 ίπποι του θα το κινήσουν όμορφα και σβέλτα όποτε ζητηθεί. Άνετοι χώροι από εκεί και πέρα και ησυχία στην καμπίνα, ενισχύουν ακόμα περισσότερο τα χαρακτηριστικά του, με την τεχνολογία από τη μεριά της να είναι άπλετη, προσφέροντας ασφάλεια, εργονομική ευκολία και ηρεμία.