Η Cupra, θυγατρική εταιρεία πολυτελών και ενίοτε σπορ αυτοκινήτων της Seat, αρχίζει να ξεδιπλώνει μια πλούσια γκάμα μοντέλων.
Το Formentor είναι μια crossover εκδοχή, η οποία παρουσιάζεται σε διαφορετικές επιλογές κινητήριων συστημάτων, χωρίς υβριδική τεχνολογία.
Η μια από αυτές, η έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.5lt με τους 150hp, αποτέλεσε πεδίο δοκιμής, εξάγοντας ισχυρά συμπεράσματα.
Το μοντέλο, στο πέρασμά του στον δρόμο, «αναγκάζει» το κοινό να το κοιτάξει. Ακόμα δεν έχει συνηθίσει ο κόσμος το περίτεχνο, σε χρώμα χαλκού, λογότυπο που κοσμεί τη μάσκα, και προσπαθεί να καταλάβει περί τίνος πρόκειται.
Βλέπει και τις ακμές στο καπό, τα σπόιλερ, τους τονισμένους ώμους των πίσω φτερών, το ενιαίο πίσω φωτιστικό σώμα, την πίσω αεροτομή, τα περιμετρικά προστατευτικά και τις ράγες οροφής, και σου λέει κάτσε να δούμε ποιο είναι.
Στη σχετική ερώτηση, Cupra απαντάς και διευκρινίζεις ότι πρόκειται για την premium μάρκα της ισπανικής Seat, μέλος του ομίλου της VW.
Αυτά για το περιτύλιγμα ενός μοντέλου ελκυστικού στο μάτι, εξωτερικά, αλλά και στην καμπίνα.
Εκεί που ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας σχεδίασης κυριαρχεί, με το πολύ σπορτίφ τιμόνι, με διάτρητο δέρμα, που φέρει και το μεγάλο σήμα της μάρκας να δημιουργεί ευχάριστη έκπληξη και να συνάδει με τα εξίσου σπορ καθίσματα που διαθέτουν και δέρμα. Εν γένει είναι ένα σύνολο με πολύ καλά πλαστικά, καλή εργονομία, κονσόλα που φέρει τον διακόπτη εκκίνησης και ένα μοχλό για το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 ταχυτήτων.
Ο ψηφιακός διάκοσμος απαντάται στον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και στην οθόνη αφής, 10 ή 12 ιντσών, ανάλογα το πακέτο εξοπλισμού. Ανετο μπροστά, αλλά και πίσω, ακόμα και για τρεις ενήλικες επιβάτες, με τα 450 λίτρα του χώρου αποσκευών, να κρίνονται απόλυτα επαρκή για ταξίδι.
Σε εξοπλισμό υπάρχουν θύρες φόρτισης εξωτερικών συσκευών, ενώ λίγοι είναι και οι διακόπτες χειρισμού.
Οδηγώντας το Cupra Formentor, πάντα σε σύμμικτες καταστάσεις, η απόδοση του γνωστού κινητήρα από τον όμιλο VW είναι δεδομένη. Το 15άρι μοτέρ βενζίνης με turbo, αποδίδει 150 ίππους με τα 250 Nm ροπής να έρχονται από χαμηλά, από τις 1.500 σ.α.λ.
Για να κάνεις ακόμα πιο σπορ την οδήγηση, μπορείς να επιλέξεις τις αλλαγές ταχυτήτων από τα paddles, πίσω από το τιμόνι, αλλά σε κάθε τέτοια περίπτωση τσιμπάει η κατανάλωση, με τη μέση τιμή της να είναι κάτω από τα 8,5 λίτρα στα 100 χλμ. Διαφορετικά το αφήνεις στην αυτόματη ρύθμιση και στο Comfort πρόγραμμα και πηγαίνεις. Πάντως, υπάρχουν δύο ακόμα προγράμματα λειτουργίας, το Sport και το Individual, που ρυθμίζονται από διακόπτη στην κονσόλα.
Με καλό ρεπρίζ, παρά τα 1452 κιλά του αυτοκινήτου δοκιμής, επιταχύνει σε 8,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα.
Με καλά φρένα, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου και 18άρες ζάντες, το Cupra Formentor έχει δυνατό πάτημα στον δρόμο, δεν περνούν εύκολα θόρυβοι στην καμπίνα, εξαιτίας της καλή ηχομόνωσης και πλαισιώνεται από πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με συστήματα αιχμής.
Εάν θέλεις κάτι διαφορετικό, που να ξεχωρίζει, το νέο Cupra Formentor ανήκει σε αυτή την κατηγορία και αξίζει να κάνεις μια δοκιμαστική οδήγηση, πριν αποφασίσεις.