Οδηγούμε το Dacia Jogger διπλού καυσίμου

Με υγραέριο και δευτερευόντως βενζίνη, προσφέρει αυτονομία πάνω από 1.000 χλμ.
Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

Η Dacia, μας σύστησε το Jogger ως ένα multi αυτοκίνητο, που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός Crossover, ενός station wagon και ενός πολυμορφικού MPV. 

Κι αυτό διότι έχει παράστημα, μήκος και θέσεις έως 7 επιβάτες και απίστευτους χώρους.

Όμως, εκτός από την πολυδιάστατη προσωπικότητα, διαθέτει και κινητήρια σύνολα που κάνουν τη διαφορά, καθώς ελάχιστα μοντέλα στην αγορά προσφέρουν την επιλογή σε κινητήρα διπλού καυσίμου, υγραερίου / βενζίνης.

Το Jogger ανήκει στη νέα γενιά μοντέλων της ρουμανικής μάρκας, μέλος του ομίλου της Renault, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ποιότητα κατασκευής και εξοπλισμό.

Πληθωρικό σε διαστάσεις, με 4,547μ. μήκος, 1,848μ. πλάτος και 1,691μ. ύψος, σου γεμίζει εξ αρχής το μάτι ότι είναι ένα πολύ… αυτοκίνητο.

Με τα 20 εκ. απόσταση από το έδαφος, μόλις 1 εκ. λιγότερο από το SUV Duster, καταδεικνύει ότι παρόλο που είναι προσθιοκίνητο, έχει τη… διάθεση να πάρει τα βουνά. Ο Crossover χαρακτήρας ενισχύεται από τα περιμετρικά προστατευτικά και τις ποδιές, ενώ και οι ράγες οροφής είναι εκεί για να φορτώσεις αντικείμενα βάρους έως 80 κιλά.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis
Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

Η μοντέρνα μάσκα με το σήμα της μάρκας και τα μακρόστενα φωτιστικά, συμπληρώνουν την εικόνα μπροστά, ενώ πίσω το εντελώς κάθετο τμήμα, δημιουργήθηκε για να μαζευτεί το μήκος, χωρίς να θυσιαστούν οι χώροι. 

Η καμπίνα διαθέτει χαρακτηριστικά ανώτερης ποιότητας, όπως τα σπορ καθίσματα και τα πλαστικά του ταμπλό, που παραπέμπουν ελαφρώς σε ανθρακονήματα. Ο πίνακας οργάνων έχει αναλογικές ενδείξεις, για να κρατηθεί το κόστος όσο γίνεται χαμηλά, ενώ η οθόνη αφής 8 ιντσών, για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, είναι λειτουργική, αν και απουσιάζει το σύστημα πλοήγησης, το οποίο τοποθετείται κατά παραγγελία. Πάντως έχει όλα τα στοιχεία συνδεσιμότητας, σε εξωτερικές συσκευές. Επίσης, δίπλα στην οθόνη υπάρχει και βάση στήριξης κινητού τηλεφώνου, ώστε να καλύπτει (και) την απουσία του πλοηγού, εφόσον χρειαστεί.

Βέβαια, το πιο σημαντικό, όλων, σε αυτό το αυτοκίνητο, είναι οι χώροι. Η καμπίνα είναι διαθέσιμη σε 5θέσια ή 7θέσια διάταξη, αλλά όποιος παραγγείλει τη δεύτερη μπορεί και να αφαιρεί τα δύο καθίσματα της 3ης σειράς, ανάλογα τις ανάγκες του.

Τη διάταξη αυτή την επιτρέπει το τεράστιο μεταξόνιο των 2,9μ. Σημειώνω ότι τα τρία καθίσματα της 2ης σειράς είναι στημένα 5,5εκ. πιο ψηλά από τα καθίσματα οδηγού – συνοδηγού, ενώ τα καθίσματα της 3ης σειράς, είναι ψηλότερα τοποθετημένα κατά 2,5εκ. από τα καθίσματα της 3ης σειράς. Κατά συνέπεια, δημιουργείται μια αμφιθεατρική διάταξη, ώστε οι πίσω επιβάτες να έχουν ορατότητα προς τα μπροστά και για λόγους ασφαλείας. Πέντε ενήλικες χωρούν άνετα, ενώ στα τελευταία δύο καθίσματα θα πρέπει να είναι αναστήματος έως 1,75μ., περίπου, για να χωρέσουν τα κεφάλια.

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis
Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis

Όταν τα καθίσματα της 2ης και της 3ης σειράς είναι ανασηκωμένα, ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών είναι 160 λίτρα. Αν δεν υπάρχουν καθίσματα στην 3η σειρά, ο χώρος αυξάνεται στα 565 λίτρα. Επίσης, οι πλάτες όλων των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται, ώστε να δημιουργήσουν μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης, ενώ υπάρχουν και αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα.   

Τώρα, ως προς το κινητήριο σύνολο, η Dacia χρησιμοποιεί στο μοντέλο δοκιμής ένα δοκιμασμένο μοτέρ διπλού καυσίμου υγραερίου / βενζίνης, που ήδη χρησιμοποιούν μοντέλα της Renault.

Το τρικύλινδρο μοτέρ του 1.0lt TCe, αποδίδει 100 ίππους με 170Nm ροπής, όταν λειτουργεί με υγραέριο, που είναι και το καύσιμο με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο. Μόνον όταν αδειάσει η δεξαμενή του υγραερίου (40 λίτρα), τότε γυρίζει στη βενζίνη, έχοντας και μεγάλο ντεπόζιτο (50 λίτρα).

Τούτων δοθέντων, με μια φυσιολογική οδήγηση, μπορείς να ξεπεράσεις τα 1.000 χλμ. διαδρομής, και με τα δύο καύσιμα, υπολογίζοντας ότι η κατανάλωση με υγραέριο δεν θα υπερβαίνει τα 8 και κάτι λίτρα στα 100 χλμ. και της βενζίνης τα 7,5 λίτρα. 

Συνεργαζόμενο με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, το μοτέρ τραβά καλά, χωρίς να έχει εκρηκτικότητα, κάτι που είναι λογικό με την ισχύ που παράγει. Είναι όμως ικανό να τραβήξει το αμάξωμα (1.291 κιλά βάρους) και μόνο στην πίεση, στις υψηλές στροφές, θα ακούσεις τον κλασικό θόρυβο των τρικύλινδρων μονάδων.

Η σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης ανήκει στα ατού του οικογενειακού αυτοκινήτου και το σύστημα διεύθυνσης κρίνεται καλό, αν και θα μπορούσε να είναι πιο ακριβές. Οι τροχοί 16 ιντσών συμπληρώνουν τα συν, συμβάλλοντας στο παράστημα, ενώ το Jogger σε θέμα εξοπλισμού με συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας, διαθέτει τα περισσότερα από όσα προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία της Renault.

Κατά τη γνώμη μου, αυτό το μοτέρ διπλού καυσίμου είναι μια άριστη επιλογή για όσους κάνουν χιλιόμετρα και δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις επιδόσεων. 

Open Image Modal
D.Ballis
D.Ballis