Οδηγούμε το δυναμικό Hyundai Kona 1.0T 120 hp 48V Hybrid

Η ιδιαιτερότητα του Kona είναι πως πρώτα λανσαρίστηκε ως ηλεκτρικό και μετά εξελίχτηκε σε υβριδικό.
Open Image Modal
Huffpost Greece

Ίσως λοιπόν το παραπάνω να στελεχώσει ακόμα πιο «δυνατά» την γκάμα της φίρμας, η οποία κατάφερε να το παρουσιάσει ως αμιγώς ηλεκτρικό και στη συνέχεια να του προσθέσει το θερμικό μοτέρ. Στη δεύτερη γενιά του, το design είναι ακόμα πιο τολμηρό και μοιάζει περισσότερο σαν εξηλεκτρισμένο παρά ως υβριδικό. Διακατέχεται από όμορφες καμπύλες, όμορφο αμάξωμα και κλειστή μάσκα. Αν αναρωτιέστε πώς ψύχεται το συμβατικό μοτέρ, οι Κορεάτες έχουν τοποθετήσει δύο ενεργές περσίδες πάνω από την πινακίδα, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την εισροή αέρα.

Open Image Modal
Huffpost Greece

Από εκεί και πέρα, το άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ο όγκος του. Μεγάλωσε κατά 15, 2,5 και 2 εκατοστά σε μήκος, πλάτος, ύψος αντίστοιχα, ενώ μεγάλωσε και το μεταξόνιο, που πλέον ανέρχεται στα 2,660μ.. Σε τι μεταφράζεται αυτό; Σε περισσότερο χώρο για τους επιβαίνοντες, οι οποίοι απολαμβάνουν άπλετο «αέρα» στα κεφάλια και τα γόνατά τους. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος των 466 λίτρων του πορτ-μπαγκάζ, που μεγαλώνει στα 1.300 εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Open Image Modal
Huffpost Greece

Αναβάθμιση παρατηρείται και στο υπόλοιπο εσωτερικό, όπου δεσπόζουν οι δύο έγχρωμες οθόνες 12,3 ιντσών η κάθε μία, προσφέροντας πραγματικά πάρα πολλά στον οδηγό και προπάντων εύκολα. Εύκολο μενού, εύκολη περιήγηση και ποιότητα που τη συναντάς σε άλλα αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Επίσης, αξίζει να τονιστεί πως η αναβάθμιση άφησε στη... θέση τους μερικούς διακόπτες για διάφορες ρυθμίσεις, που παραπέμπουν σε άλλες εποχές, αλλά τουλάχιστον γνώριμες, δίχως να δυσκολεύουν τον χειριστή. Θήκες για μπουκάλια και μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, τα υλικά είναι καλά και φυσικά δεν απουσιάζει η καλή συναρμογή.

Open Image Modal
Huffpost Greece

Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός σε όλους, 1.000άρης, 3κύλινδρος κινητήρας turbo της Hyundai, που αποδίδει 120 ίππους με 200Nm ροπή. Στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας, συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 0,46kWh, με το ηλεκτρικό μοτέρ να συνεισφέρει με άλλους 14 ίππους.

Open Image Modal
Huffpost Greece

Μπορεί το Kona να έχει μεγαλώσει και να φαντάζει δυσκολοδήγητο, κάθε άλλο, όμως. Είναι ξεκούραστο, ευέλικτο και ακριβές, με πάρα πολύ καλή ορατότητα, που δεν θα εμποδίσει τις μανούβρες. Η κύλιση είναι άριστη, όπως και η άνεση και εκεί που ίσως «ιδρώσει», θα είναι σε κάποιες ανηφόρες, που θα προσπαθήσει να επιχειρήσει προσπέραση φορτωμένο. Κατά τα άλλα, δεν υπάρχει κάποιο άλλο... μελανό σημείο. Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 11,7δευτ. ενώ η τελική σταματά στα 180. Τα φρένα του κρίνονται αρκούντως αποτελεσματικά και οδηγώντας το, καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή πως οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρότερες και η πρόσφυση αρκετά καλύτερη.

Εν κατακλείδι, το Hyundai Kona 1.0T 120 hp 48V Hybrid θεωρείται και είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο. Οι 120 ίπποι για τα 1.355 κιλά που ζυγίζει η κατασκευή, μπορεί να θεωρούνται λίγοι, αλλά στον δρόμο κάτι τέτοιο δεν φαίνεται. Με προσεκτική οδήγηση, θα ξεχάσετε να βάλετε καύσιμο στο ρεζερβουάρ και σε καμία περίπτωση δεν θα κουράσει ούτε στο ταξίδι ούτε στις αστικές διαδρομές.