Οδηγούμε το ηλεκτρικό Cupra Born

Ένα αυτοκίνητο το οποίο κουβαλά το σπορ DNA της φίρμας, καταφέρνοντας με μοντέρνα στοιχεία να οδεύσει προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Open Image Modal
Cupra

Πριν από πέντε χρόνια, η Cupra αποφάσισε να γίνει ο σπορ... παραπόταμος της Seat. Η πορεία της δείχνει πως έπραξε πάρα πολύ καλά, αφού έχει καταφέρει να κατασκευάσει ξεχωριστά αυτοκίνητα τόσο στον σχεδιασμό όσο και τις επιδόσεις, δίνοντας μια επιπλέον επιλογή στους πελάτες. Και επειδή όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν «ρότα» και επικεντρώνονται στον εξηλεκτρισμό, το ίδιο αποφάσισαν και οι άνθρωποι της Cupra, να παράγουν το πρώτο τους αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το Born, το οποίο μπορεί να δανείζεται κάποιες λεπτομέρειες από τη «μαμά» VW, αλλά να καταφέρνει να ξεχωρίζει σε κάποια άλλα σημεία, όπως είναι λόγου χάρη το εσωτερικό.

Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι, διαπιστώνεις πως το αυτοκίνητο έχει προορισμό την οδήγηση και όχι απλά τη μετακίνηση. Ναι μεν το βάρος της κατασκευής ξεπερνά τα 1.800 κιλά (1.811), αλλά ο σπορ χαρακτήρας του ελέω σωστά ρυθμισμένης ανάρτησης, έχει τη δυνατότητα να κρύψει τα κιλά του. Μάλιστα, στις ακριβότερες εκδόσεις, διατίθεται με την ενεργή ανάρτηση DCC που περιλαμβάνει 15 διαφορετικά προγράμματα.

Το αυτοκίνητο είναι φιλικό στην καθημερινή χρήση και εντυπωσιάζει ο κύκλος στροφής των μόλις 10,2 μέτρων, τιμή που έχει ένα αυτοκίνητο πόλης. Αν, από εκεί και πέρα, του ζητήσεις το κάτι παραπάνω, θα μπει δίχως δισταγμό στη στροφή, δεν θα εμφανιστούν έντονες κλίσεις και αν απαιτηθεί να πατηθεί το πεντάλ του φρένου, το Born δεν θα υπερβάλει.

 

Open Image Modal
CUPRA

 

Ο κινητήρας διαθέτει ισχύ 204 ίππων με 310Nm ροπή, είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, όπου δίνει την κίνηση και η μπαταρία είναι 62kWh. Η φόρτισή της σε wallbox 11kW ξεπερνά για λίγο της έξι ώρες, αλλά μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC έως και 170kW. Το εργοστάσιο δίνει τιμές για το 0-100χλμ./ώρα 7,3 δευτερόλεπτα, με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160χλμ./ώρα. Η κατανάλωση κυμαίνεται στις 15,5-16,7kWh/100χλμ. Διατίθεται, πάντως, στη βασική έκδοση με την ισχύ των 150 ίππων με την μπαταρία των 45kWh, αλλά υπάρχουν και άλλες δύο, που χάρη στο σύστημα e-boost, μπορούν να φτάσουν τους 231 για μικρό χρονικό διάστημα. Η έκδοση με το παραπάνω σύστημα παρέχεται τόσο με την μπαταρία των 58kWh όσο και με αυτή των 77kWh, που όσο μεγαλύτερη είναι η χωρητικότητα της μονάδας, άλλο τόσο αυξάνεται και η αυτονομία.

Αναφορικά με το design, οι υπεύθυνοι της Cupra ήταν φυσικό κι επόμενο να διαφοροποιηθούν από τα μοντέλα της VW, καθώς κατάφεραν να δημιουργήσουν εν πολλοίς ένα δικό τους αυτοκίνητο. Ξεχωρίζουν η μάσκα με τα λεπτά τριγωνικά φώτα LED, η ψεύτικη εισαγωγή, το χαμηλό σπόιλερ και το καπό με την έντονη κλίση. Ο επιθετικός του χαρακτήρας ολοκληρώνεται με τα μαρσπιέ στα πλευρά και το τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος. Τον δικό τους τόνο δίνουν από εκεί και πέρα τα στοιχεία σε χάλκινη απόχρωση, αλλά και οι τροχοί των 19 ιντσών.

 

Open Image Modal
CUPRA

 

Εντός θαλάμου επιβατών, ο οδηγός έχει μπροστά του τον μικρό πίνακα οργάνων και δεξιά του την οθόνη των 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Το σαλόνι είναι απλό σε σχεδίαση, τα υλικά καλής ποιότητας, ενώ τα εμπρός καθίσματα είναι τύπου μπάκετ, καταφέρνοντας να «αγκαλιάσουν» το σώμα των επιβατών, προσφέροντας επαρκή πλευρική στήριξη. Είναι κατασκευασμένα, μάλιστα, από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που έχουν συγκεντρωθεί από τις θάλασσες, κάνοντας έτσι το Born ακόμα πιο «πράσινο», πέραν της φιλικής προς το περιβάλλον κινητικότητάς του.

 

Open Image Modal
CUPRA

 

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι υπεραρκετοί. Απουσιάζει το κεντρικό τούνελ, το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2,766μ., παρέχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενηθούν πέντε ενήλικες. Ίσως, πάντως, να μην βρουν τον απαιτούμενο «αέρα» για το κεφάλι τους οι πίσω. Όσον αφορά στον χώρο των αποσκευών, ξεκινά από τα 385 λίτρα και φτάνει τα 1.267 όταν έχουν αναδιπλωθεί οι πίσω θέσεις.

Εν κατακλείδι, το Cupra Born καταφέρνει να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, έστω και ηλεκτρικό, που την ίδια στιγμή προσφέρει τους απαραίτητους χώρους στους επιβάτες. Δεν θα υπερβάλει, αν δεν υπερβάλεις εσύ ο ίδιος, θα κρατηθεί καλά στις ξαφνικές και απότομες αλλαγές πορείας και εφόσον ο οδηγός αναγκαστεί να πατήσει δυνατά το φρένο, μπορεί να ζυγίζει 1.811 κιλά, αλλά θα σταματήσει έγκαιρα και με ασφάλεια, δίχως «παιχνίδια» από το πίσω μέρος.

 

Open Image Modal
CUPRA